یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از جرائمی که امروزه در فضای مجازی باب شده و مبالغ بسیاری از هم‌وطنان عزیز کلاه‌برداری شده، از طریق ارسال پیامک صورت گرفته، پیامک‌هایی که جعلی بوده و با متنی بسیار جذاب و اغواکننده طراحی می‌شوند و در غالب طرح‌های مختلف که همگی با استفاده از شیوه‌های مختلف مهندسی اجتماعی و در ایام و مناسبت‌های خاص به صورت انبوه برای هم‌وطنان ارسال می‌شود.
برخی از افراد سودجو و فرصت‌طلب در موقعیت، شرایط و مناسبت‌هایی که بتوانند عواطف و احساسات مردم را تحت تأثیر قرار دهند و از طریق سامانه‌های مختلف اقدام به ارسال پیامک‌هایی با عناوین مرتبط به مشترکان تلفن همراه کرده و آن‌ها را به قید قرعه در جشنواره‌های مختلف به عنوان برنده اعلام می‌کنند و از آن‌ها درخواست ارسال اطلاعات شخصی بانکی دارند.
متأسفانه برخی از افراد به علت حسن اعتماد بیش از حد در دام این کلاه‌برداران گرفتار شده و مبالغی را از دست می‌دهند.
در یکی از این شگردها به تازگی پیامک‌هایی برای مشترکان تلفن همراه ارسال شده که آن‌ها را به‌عنوان یکی از برندگان جشنواره طرح هزاران لبخند همراه اول معرفی کرده.
نمونه متن ارسالی به شرح زیر می‌باشد: «مشترک گرامی شما برنده مبلغ 3 میلیون ریال در طرح هزاران لبخند همراه اول شده‌اید. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت با شماره * تماس حاصل فرمایید.»
که پس از برقراری تماس از وی خواسته می‌شود مشخصات خود را از قبیل نام و نام خانوادگی و شماره ملی و ... را برای آن‌ها ارسال نماید. بعد از ارسال مشخصات پیامکی مبنی بر صحت اطلاعات ارسالی و همسان بودن با اطلاعات فرد برنده برای او ارسال می‌شود و از وی خواسته می‌شود جهت واریز مبلغ، شماره‌حساب، شماره کارت، رمز دوم و دیگر مشخصات بانکی را برای آن‌ها ارسال نماید. در این مرحله است که کلاه‌برداری صورت می‌گیرد.
در این زمینه پلیس فتا مکاتباتی با اپراتورهای تلفن همراه انجام داده است که طی آن‌ها مشخص‌شده این اپراتورها برندگان خود را فقط از طریق سایت اعلام نمایند.
در این راستا اپراتورها پیامک‌هایی را در مورد چگونگی و نحوه اعلام برندگان برای تمامی کاربران ارسال کرده‌اند. لذا به تمامی هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود هرگز برای دریافت وجه نیازی به ارسال اطلاعات حساب بانکی نمی‌باشد.
صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند و هشدارهای پلیس را جدی بگیرید.
(اداره اطلاع‌رسانی پلیس لرستان)

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1396-06-15 17:56
باید پاسخی برای این گونه پیامک ها ارسال نکنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا