یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب‌رئیس لرستانی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره بر روند کند تکمیل جاده ازنا به شازند، گفت: تأخیر در بهره‌برداری از پروژه‌های کلان ضعف بزرگی برای دولت است.
به گزاش یافته، «مجید کیان پور» در گفت‌وگو با خانه ملت، با تأکید بر ضرورت اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های ناتمام در سطح کشور، راکد ماندن تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی از جمله جاده‌ها، سدها و کارخانجات تولیدی در چند سال اخیر را یک ضعف بزرگ برای دولت خواند.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کلنگ زنی بسیاری از پروژه‌ها در دولت قبل، افزود: درست است که عملیات اجرایی بسیاری از پروژه‌ها در دولت‌های قبل آغاز شده، اما این موضوع نباید سبب شود که چنین پروژه‌های به حال خود رها شوند.
 
پروژه‌های عمرانی ناتمام را یک معضل بزرگ برای کشور
وی پروژه‌های عمرانی ناتمام را یک معضل بزرگ برای کشور خواند و تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که از وجود تعداد زیاد پروژه‌های ناتمام رنج می‌برد؛ استان لرستان است، نمونه بارز آن جاده ازنا به شازند است که بیش از یک دهه از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد، اما علی‌رغم پیگیری‌های فراوان همچنان بلاتکلیف مانده است.
کیان پور با ابراز تأسف از حوادث تلخ این جاده در چند روز اخیر که منجر به فوت و جراحت چندین نفر از شهروندان شهر مومن‌آباد ازنا شد، گفت: بارها به مدیران ارشد کشور گفته‌ام و مجدداً اعلام می‌دارم که جاده ازنا شازند یک قتلگاه است که هر سال جان تعداد زیادی از هم‌وطنان و مردم منطقه را می‌گیرد و به همین دلیل نیز هیچ توجیهی برای تأخیر در روند تکمیل آن قابل قبول نیست و دولت باید به این پروژه ورود جدی کند.
وی با انتقاد شدید از روند تکمیل این پروژه تأکید کرد: جاده ازنا به شازند یک جاده استراتژیک و یک کریدور ارتباطی برای بسیاری از استان‌های کشور به شمار می‌رود؛ بنابراین دولت باید به فکر تکمیل آن باشد.
 
حل مشکلات استان‌های محروم از مهم‌ترین وظایف دولت است
این نماینده مردم در مجلس دهم حل مشکلات استان‌های محروم را از مهم‌ترین وظایف دولت دانست و خطاب به دولتمردان ادامه داد: همه نگاه دولت و دولتمردان به استان‌های برخوردار است و متأسفانه در مورد برخی استان‌ها ازجمله استان لرستان که محرومیت در آن موج می‌زند، فقط شعارهای زیبا و وعده‌های فریبنده داده می‌شود که این به صلاح کشور نبوده و ناراحتی و نارضایتی مردم چنین استان‌هایی را به دنبال دارد.
وی با برشمردن برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله روند کند تکمیل جاده ازنا به شازند، مجتمع فولاد و ذوب‌آهن ازنا، صنایع غذایی گَهر، فاز چهار کارخانه سیمان دورود و کمربندی این شهرستان، تصریح کرد: از آغاز عملیات اجرای هر یک از این پروژه‌ها چند سال می‌گذرد، اما تاکنون از سوی دولت اراده‌ای برای تکمیل آنان مشاهده نشده است.
نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس با ابراز امیدواری از توجه ویژه دولت به استان‌های محروم افزود: مقام معظم رهبری همواره از مسئولان کشور خواسته‌اند به فکر رفاه مردم و حل مشکلات معیشتی آنان باشند؛ ما نیز از دولت می‌خواهیم در تحقق خواسته رهبر فرزانه انقلاب برای حل مشکلات مردم به‌ویژه در مناطق محروم تلاش مضاعف داشته باشد.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک باطبی 1396-06-04 23:19
باسلام پیگیری های نماینده محترم شهرستان دورود قابل ستایش است لیکن ایشان تبدیل به یک منتقد محض شده و چه بسا با این انتقاد ها برای خود اعتبار کسب نمایند
خاطره تاریخی مردم لرستان آنچنان ضعیف نیست که به یاد نیاورند که ایشان خود در قامت شهردار و معاون استاندار روزگاری مشغول به کار بوده و چه بسیار انتقاداتی که به عملکرد ایشان وارد بود؟؟؟؟!!!!
نقل قول کردن
#2 وحید 1396-06-05 00:03
آقای کیانپور پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشید اکثرا از اقشار ضعیف جامعه هستند
نقل قول کردن
#3 علی 1396-06-05 02:55
هزاران پروژه تو تهران سریع اجرا میشه به لرستان که میرسه اعتبار نیست پروزه جاده البگودرز به اصفهان راه اهن چرا این همه دو چشمی مگه ما چه گناهی داریم امکانات درمانی کم و تفریحی کم رفاهی کم اما در تهران در طی چند ماه هراران پروژه تکمیل میشن
نقل قول کردن
#4 میراسماعیلی 1396-06-05 09:56
من خرم آبادی ولی بوجود شماوجناب آقای خدابخشی نماینده مردم شریف الیگودرزافتخارم یکنم بنظرمن بهترین راه حل استفاده ازظرفیت بخش خصوصی جهت اتمام پروژه های فوق می باشدهمان اتفاقی که درخرم آبادپل زال افتادوعلاوه براشتغالزایی چندین نفرازمنطقه فوق مشکل چندین ساله مرگ ومیرمردم درجاده پلدخترحل گردیدالبته تنهاضعف باقیمانده عدم نظارت برنرخ های عوارضی بودکه ناشی ازتوافق بددولت وقت با بخش خصوصی بود.انشاالله با تدبیرودرایت مثال زدنی شمابا مشارکت بخش خصوصی جاده بایک نرخ عوارضی معقول بتونه راه اندازی بشه وازطرفی چندجوان بیکاردراین محدوده مشغول بشن
نقل قول کردن
#5 شهروند 1396-06-05 17:53
مهم ارائه راه کار هست ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا