یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی به راه‌های روستایی این شهرستان شد و گفت: ۱۰۱ روستا در این شهرستان فاقد راه دسترسی هستند.
به گزارش یافته، محمد خدابخشی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص مشکلات راه‌های روستایی و جاده‌های حادثه‌خیز شهرستان الیگودرز گفت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد وقوع چند تصادف رانندگی در محورهای الیگودرز و ازنا بوده‌ایم که در این حوادث تعداد قابل‌توجهی از مسافران زخمی شده و 12 نفر به کام مرگ فرو رفتند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: علی‌رغم اینکه در سال تعداد زیادی از مردم لرستان در جاده‌های این استان به‌ویژه محور شازند و جاده‌های الیگودرز کشته می‌شوند اما مسئولان آن‌چنان که باید و شاید به این موضوع توجه نکرده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می‌طلبد سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به استان لرستان داشته باشد که در شاخص‌های زیرساختی و از جمله شاخص‌های حمل‌ونقل جاده‌ای جزء محروم‌ترین استان‌های کشور بوده و دارای رتبه 27 از 31 است.
عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس تصریح کرد: وضعیت لرستان در زیرساخت‌ها به‌گونه‌ای است که در شهرستان الیگودرز به‌تنهایی 101 روستا فاقد جاده دسترسی هستند و به دلیل نداشتن جاده از سایر خدمات نیز همچون گازرسانی، برق‌رسانی و آنتن دهی تلفن همراه و تلفن ثابت محروم هستند.
خدابخشی در ادامه تاکید کرد: از مسئولان انتظار داریم با توجه به اینکه همه شهروندان حق برخورداری برابر دارند و اساس نظام جمهوری اسلامی نیز بر پایه عدالت شکل‌گرفته است، نگاه یکسانی به مناطق مختلف کشور داشته باشند و فرآیند توسعه کشور را به‌صورت متوازن دنبال کنند.
وی در خصوص قول وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه برای رسیدگی به وضعیت راه‌های این منطقه گفت: علیرغم صدور دستور وزیر و عنایت ویژه وی تاکنون اقدام متناسب با مشکلات الیگودرز توسط زیرمجموعه ایشان انجام نشده است. سازمان برنامه و بودجه نیز بایستی نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه‌یافته برای ایجاد زیرساخت‌ها داشته باشد.
رئیس فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه‌های توسعه کشور تأکید کرد: سازمان برنامه‌وبودجه و وزارت راه و شهرسازی باید کمک کنند و نگاه ویژه‌ای به مناطقی که جاده‌های آن‌ها تبدیل به قتلگاه شده است و همچنین روستاهای پرجمعیت آن فاقد جاده دسترسی است، داشته باشند.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از سال 92 تا به امروز یعنی در 4 سال اخیر،117 نفر در جاده‌های الیگودرز کشته شده‌اند. همچنین در هر سال بنا به آمار مراجع رسمی بین 700 تا 800 نفر در جاده‌های الیگودرز کشته و زخمی می‌شوند که آمار نگران‌کننده‌ای است و باید با بهبود وضعیت جاده‌های این استان، برای کاهش آمار تلفات در حوادث رانندگی تلاش کرد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا