یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هیات امنا، مجوز خرید ساختمان استانداری را صادر کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، کوروش ساکی صبح سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد، با بیان این که مطلبی تحت عنوان دزدی 58 میلیاردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی در فضای مجازی منتشرشده است، اظهار داشت: این مبلغ که عنوان‌شده، 35 میلیارد تومانش برای خرید ساختمان استانداری، 10 میلیارد برای خرید ساختمان بعثت و به همین ترتیب جهت خریداری فضاهای درمانی صورت گرفته است.
وی با تأکید بر این‌ که سند مالکیت این ساختمان‌ها و یا مزایای آن‌ها در جیب رئیس دانشگاه علوم پزشکی نمی‌رود، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در خرم‌آباد فضای درمانی اندکی داریم، مجبور به خرید این ساختمان‌ها شدیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این که خرید ساختمان استانداری از سود بانکی بوده و از منابع دولتی تأمین نشده است، افزود: درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهید رحیمی را به استانداری منتقل کردیم که بتوانیم حجم تراکم حضور بیماران را در بیمارستان کاهش دهیم و به مکان دیگری منتقل کنیم.
ساکی خاطرنشان کرد: قیمت کارشناسی شده استانداری حدود 80 میلیارد بود اما این ساختمان با قیمت حدود 35 میلیارد تومان خریداری شد.
وی همچنین با اشاره به این که بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد مربوط به دوران قبل انقلاب است، افزود: هراندازه که این بیمارستان را تعمیر می‌کنیم بازهم همان شکل قدیمی را دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این که بیمارستان شهدای عشایری که اکنون در منطقه کمالوند در حال ساخت است، جایگزین بیمارستان فعلی شهدای عشایر واقع در خیابان انقلاب نخواهد شد، افزود: وضعیت تأمین اعتبار ساخت این بیمارستان تقریباً صفر است چراکه تدبیر دولت بر این بود که پروژه‌های بالای 80 درصد می‌بایست تکمیل شوند.
ساکی افزود: در همین راستا برای تکمیل ساخت این بیمارستان با فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کردیم و ظرفیت تخت‌ها را از 260 به 500 تخت افزایش دادیم ضمن این که بیمارستان فعلی هم به قوت خود باقی خواهد ماند و خوشبختانه پیشرفت فیزیکی ساخت این پروژه نیز روند مطلوب دارد.
وی در بخشی از سخنانش در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص این که بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد وقفی است یا خیر؟ اظهار داشت: با توجه به استعلامی که از سازمان اوقاف و امور خیریه گرفته‌شده، این بیمارستان سند مالکیت دارد و وقفی نیست اما با توجه به این که زمین آن توسط مالکین برای ایجاد فضای درمانی اهداشده است لذا بر همین اساس وضعیت این بیمارستان صرفاً جهت فضای درمانی باقی خواهد ماند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: در لرستان به ازای هر هزار نفر، 0.8 درصد تخت بیمارستانی داریم و این سرانه که میزان بسیار اندکی است باید افزایش پیدا کند.
ساکی در بخشی از سخنانش به نبود مرکز رادیوتراپی در لرستان اشاره کرد و گفت: منابع مالی ما اجازه نمی‌دهد که 12 میلیارد تومان برای خرید یک دستگاه رادیوتراپی هزینه کنیم و همچنین با توجه به محاسبات صورت گرفته کل هزینه خرید دستگاه‌های رادیوتراپی حدود 30 میلیارد تومان می‌شود.
وی افزود: در همین راستا برای تأمین این مبلغ به بنیادهای خیریه و انجمن‌ها مراجعه کردیم و قول خرید دستگاه رادیوتراپی را از بنیاد نور گرفتیم اما متأسفانه با نبود فضا برای تعبیه این دستگاه‌ها مواجه شدیم به شکلی که بیمارستان شهدای عشایر و بیمارستان شهید رحیمی فضایی برای تعبیه آن‌ها ندارد.



 خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 سروش 1396-05-31 16:28
بهتربن کار این است که هروقت بیمارستان کمالوند تکنیل شد این بیمارستلن هم تخریب شود و می توان ساختمان را در ارتفاع برد تا فضای بیشتری داشته باشد و قسمتی از آن هم جهت تعریض خیابان جلال آل احمد در نظر گرفته شود
نقل قول کردن
#2 احسان 1396-05-31 16:38
عملکرد ریاست دانشگاه در خرید همین چند ساختمان انهم به قیمت بالاتر از نرخ روز خلاصه می شود
نقل قول کردن
#3 سعید 1396-05-31 19:34
مرکز ام ار ای وسی تی اسکن شهید رحیمی بیماران سر پایی رو انجام نمیده.این همه هزینه ام ار ای و سهم مردم هیچ!ساختمان بعثت هم قیمت واقعیش اینقدر نیست.والبته لزومی به صرف این هزینه در حالی که مرکز استان هنوز دستگاه رادیوتراپی نداره ومردم اواره دیگر استانها هستند،احساس نمیشد!
نقل قول کردن
#4 همشهری 1396-06-01 01:09
چرا یه بازنشسته سه پست تو علوم پزشکی داره
نقل قول کردن
#5 سربندی 1396-06-01 14:17
دانشگاه علوم پزشکی لرستان یا خرم اباد؟
تممام برنامه ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خرم اباد محدود شده است!
نقل قول کردن
#6 هم استانی 1396-06-01 15:54
ببینم یکی از خبرنگاران در مورد معوقات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی وپرستاران از این آقا سوال پرسید‌ .؟ سود بانکی؟سود کدام پول؟پول سود بانکی معوقات ۱۱ماهه ی پرسنل؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#7 بابک 1396-06-01 19:54
این چه حرفی است مگر با فوت آقای والیزاده خیر خرم آبادی که زمین بیمارستان شهدای عشایر رو ایشان در سالهای پیش از انقلاب وقف کرده اند میتوان وقف او را ملغی اعلام کرد ؟!
اگر چنین باشد که بعد از فوت افراد خیر هر کسی بتواند وقف را ملغی اعلام نماید دیگر هیچ کسی هیچ چیزی را وقف نخواهد کرد .

بی شک استان لرستان نیاز به توسعه دارد اما این توسعه میبایست معقولانه و با رای و نظر مردم صورت گیرد .
زمین بیمارستان شهدای عشایر وقفی از طرف آقای والیزاده است و تاسیسات و ساختمانهای آن نیز متعلق به دولت است و هیچکسی قانونا شرعآ و اخلاقآ حق ملغی اعلام کردن وقف را ندارد .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا