یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان از درخشش دانش آموزان پژوهشگر لرستانی در سومین جشنواره نوجوان خوارزمی کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " محمدحسین اردشیر" اظهار داشت: دانش آموزان پژوهشگر لرستانی در سومین دوره جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول سراسر کشور با درخشش توانستند رتبه اول محورهای علوم آزمایشگاهی و بازارچه کار و فناوری، رتبه دوم محورهای زبان خارجه، علوم آزمایشگاهی؛ ادبیات فارسی و دست سازه‌ها و رتبه سوم محور پژوهش را کسب کنند.
وی افزود: زمینه‌سازی برای توسعه مهارت‌های تفکر، پژوهش و کارآفرینی و ایجاد بستری برای شادی و نشاط در بین دانش آموزان از ویژگی‌های این جشنواره است که زمینه ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی را محقق می‌کند.
اردشیر توسعه کارآفرینی را از اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره می‌تواند به توسعه کارآفرینی؛ افزایش تولید و اشتغال در جامعه کمک کند و دانش آموزان را در تولید علوم دانش‌بنیان یاری دهد
وی خاطرنشان کرد: در سومین دوره جشنواره علمی پژوهشی نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره متوسطه اول از سراسر کشور در مشهد 185 دانش‌آموز دختر و 108 دانش‌آموز پسر در رشته‌های پژوهش علمی، مسابقات آزمایشگاهی، دست سازه، بازارچه کار و فناوری، زبان انگلیسی و زبان و ادبیات فارسی به مدت دو روز رقابت کردند.
 اردشیر به درخشش تیم دانش‌آموزی لرستان در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: دانش آموزان لرستانی با درخشش توانستند 6 رتبه اول تا سوم را کسب کنند
دبیر سومین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی آموزش‌وپرورش لرستان هم به نتایج تیم اعزامی لرستان هم اشاره کرد و گفت: در محور علوم آزمایشگاهی تیم دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی رضوان خرم‌آباد متشکل از زهرا سپهوند، محدثه والی نیا و در محور بازارچه کارو فناوری تیم دانش آموزان دبیرستان دخترانه فرزانگان خرم‌آباد رتبه اول را کسب کردند.
یحیی دریکوند ادامه داد: در محور زبان تیم دانش‌آموزی دبیرستان فرزانگان الیگودرز متشکل از مهدیه جمشیدوند، یلدا بهمن و خورشید آسترکی، در محور ادبیات هم دانش‌آموز زهرا جوزیان از دبیرستان آفتاب شهرستان نورآباد و در محور دست سازه هم دانش‌آموز الهه زهتاب از دبیرستان فرزانگان شهرستان خرم‌آباد رتبه دوم را به خود اختصاص دادند.
دریکوند در پایان به محور پژوهش علمی اشاره کرد و افزود: در محور پژوهش علمی دانش‌آموز سینا امیری از دبیرستان استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه خرم‌آباد رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا