یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس پلیس راه استان از ممنوعیت رانندگی با وسیله نقلیه فاقد معاينه فنی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سرهنگ "مرتضی چغلوند" گفت:‌ دارندگان وسايل نقليه موتوري مکلف‌اند وسايل نقليه خود را جهت انجام دوره‌ای معاينه فني در مراكز معاينه فني تعیین‌شده حاضر و پس از احراز شرايط، گواهي معاينه فني دريافت نمايند.
وي افزود: در صورت بروز نقص فني در مدتي كه گواهي معاينه فني اعتبار دارد مالك موظف است نسبت به رفع نقص در اسرع وقت اقدام كند، در غير این صورت گواهي معاينه وي از درجه اعتبار ساقط است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس ماده 43 آیین‌نامه راهنمايي و رانندگی با وسيله نقليه فاقد گواهي معاينه فني معتبر ممنوع است، تصریح کرد: معاينه فني ضامن امنيت و سلامت رانندگان است.
سرهنگ چغلوند با تاکید بر اینکه خودروهايي كه از تاريخ ساخت آن‌ها 5 سال تمام گذشته است نياز به اخذ گواهی‌نامه فني دارند، خاطرنشان کرد: دوره زماني معاينه براي انواع وسايل نقليه عمومي سبك و سنگين اعم از درون و برون‌شهری با عمر 10 سال يا كمتر 6 ماهه و براي بيشتر از 10 سال 3 ماهه خواهد بود.
وي با بيان اينكه مراكز معاينه فني و پليس راهنمايي و رانندگي به سامانه يكپارچه معاينه فني متصل هستند، افزود: اطلاعات بين پليس و مراكز معاينه فني مبادله شده و رانندگان در هر نقطه‌ای از كشور كه معاينه فني گرفته باشند در اطلاعات سامانه ثبت می‌شود.
رئيس پلیس‌راه استان لرستان با بيان اينكه خودروهايي كه فاقد معاينه فني می‌باشند توسط دوربین‌های كنترل راه‌ها اعمال قانون می‌شوند، بيان داشت: وسايل نقليه متخلف توسط افسران پلیس‌راه نيز اعمال قانون خواهند شد.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم ابادی 1396-05-24 22:37
این هم راهی برای پول در اوردن است یکی از اشنایان برای ممعاینه رفته بود عنوان داشت اصلا معاینهای در کار نبود فقط فیش واریزی را می خواستند.
نقل قول کردن
#2 تنها 1396-05-25 08:57
سلام مدیریت محترم سایت یافته
یه خواهشی از شما دارم
خروجی و ورودی خرم آباد به سمت تهران و بالعکس نزدیکای دانشگاه لرستان و همچنین اونطرفتر یعنی بیرانشهر دوربین گذاشتن اونم هر دو طرف جاده اما نزدن سرعت چقد باید باشه در حالی که در بقیه مسیر چند متر مانده به دوربین مقدار سرعت مجاز توسط تابلو زده شده
خواهشا با توجه به اینکه یکی از رسالت های سایت یافته اطلاع رسانی به مسئولان هست پیگیر بشید
چرا که علاوه بر سردرگمی راننده ؛صورت خوشی برای شهر به لحاظ ورود مسافران نداره و اولین چیزی که مسافر و غریبه برداشت میکنه عدم توجه مردم به قانونه در حالی که ضعف دستگاه مربوطه باعث این تفکر توسط غریبه ها شده .
چرا اجازه بدیم مسئولین غیر متخصص و کم کار کاری کنند که سایرین نسبت به سطح فرهنگ ما به خودشون اجازه ارزیابی بدن
نقل قول کردن
#3 علی 1396-05-26 12:36
اگه اینجوری جلو تولید پراید و پژو و خیلی دیگه از ماشین های ایران بگیرن چون هیچکدوم شرایط توی جاده رفتن ندارن . به قول دوستمون فقط دنبال پولن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا