یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: اگر برای واگذاری حریم قلعه، زمین به سپاه ندهند، موقعیت پادگان امام حسین (ع) را حفظ خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، سرتیپ دوم پاسدار مرتضی کشکولی در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد به بیان مطالبی در خصوص واگذاری زمین به سپاه برای ساماندهی قلعه فلک‌الافلاک پرداخت و اظهار داشت: استاندار برای ساماندهی حریم قلعه فلک الافلاک حدود 3 سال پیش ورود پیدا کرد و با ما تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص منعقد کرد.
وی با بیان این که استاندار زمینی که هیچ‌چیزی در آن نبود (باغ گیاه‌شناسی کنونی) را پیشنهاد داد، افزود: جهاد کشاورزی از سال 94 کم‌کم مخالفت خود را با واگذاری زمین به سپاه اعلام کردند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به این که جهاد کشاورزی ابتدا پذیرفت که 10 میلیارد از استاندار پول بگیرد و زمین را بدهد، خاطرنشان ساخت: استاندار هم آماده پرداخت پول به آن‌ها بود و گفت من 10 میلیارد تومان می‌دهم.

ساز مخالف سازمان کشاورزی
سردار کشکولی با بیان این که آن‌ها گفتند این پول کم است و واگذاری را قبول نکردند، افزود: از سال 94 به بعد شیب مخالفت جهاد کشاورزی زیاد شد، البته وزیر ابتدا موافقت کرد اما در سازمان تحقیقات کشاورزی مخالفت کردند و گفتند زمین را نمی‌دهیم.
وی گفت: استاندار به آن‌ها اظهار داشت که یک قطعه زمین 3 برابر این متراژ در بیرون از شهر به شما می‌دهم و شما می‌توانید باغ گیاه‌شناسی را آنجا احداث کنید و کارهایتان را ادامه دهید.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ادامه داد: اما قبول نکردند و شروع به دیوارکشی و ساختمان سازی شدند و می‌خواستند کاری کنند که چوب لای چرخ تفاهم‌نامه سپاه و استانداری بگذارند.
سردار کشکولی با بیان این که بهمن یا اسفندماه سال 95 معاون اجرایی رئیس‌جمهور برای حل این مسئله به خرم‌آباد آمد، تصریح کرد: این‌ها به‌دروغ رفتند و نهال‌های منابع طبیعی که در گلخانه‌ها وجود داشت به تعداد 2 یا 3 هزار عدد آوردند و همین‌گونه به ترتیب روی زمین گذاشتند و کاشتی هم صورت نگرفته بود.
وی گفت: با این نقشه سعی داشتند زمانی که آقای شریعتمداری برای بازدید به آنجا رفت با خود بگویند اینجا یک نهالستان است و نباید به پادگان تبدیل شود!
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اظهار کرد: آقای شریعتمداری و گروهشان آمدند و برای بازدید به آنجا رفتند، ایشان هم با دیدن آن نهال‌ها برای بازدید روی زمین نرفتند و نقشه این افراد اجرایی شد!
سردار کشکولی با اشاره به این که در این زمین هیچ‌چیزی وجود ندارد و فقط در آن یونجه کاشته‌اند و یک تابلو هم نصب کرده‌اند، تأکید کرد: برای ما که سپاه هستیم هیچ فرقی نمی‌کند، اگر به ما زمین ندهند سر جایمان هستیم و از فضای پادگان استفاده مفید می‌کنیم.

خودم هم عضو گروه تلگرامی حامیان باغ شدم

وی همچنین اظهار کرد: پس‌ازاین که موضوع واگذاری در یک جلسه مهم در مرکز قرار بود مشخص شود، یک گروه در تلگرام تشکیل دادند که تعداد آن به 9 هزار نفر هم رسید ضمن این‌که در گروه تلگرامی حامیان باغ گیاه‌شناسی عضو شدم، پیغام‌های روشنی را اظهار نمودم ولی گویا برای بعضی از آن‌ها خوش نیامد و پیغام‌هایم را مسدود کردند!
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: در پیغام‌هایم نوشتم شما اگر راست می‌گویید چرا باغ کشاورزی را حفظ نکردید؟ که مایع مباهات و افتخار ما بود! زیباترین مکان خرم‌آباد باغ کشاورزی بود که از دست رفت!
سردار کشکولی افزود: اگر باغ گیاه‌شناسی ریه شهر است پس چرا باغ کشاورزی را از دست دادند؟

به فکر دسترسی مردم هستیم
وی در قسمتی از سخنانش پیرامون موضوع جابجایی سپاه استان اظهار داشت: سپاه دارای 2 قسمت سخت و نرم است، یک قسمت کارهای نظامی و وجود انبارهای اسلحه و مهمات، خودروهای زرهی و... است و یک قسمت دیگر که نرم است حضور مردم، بسیجیان، هنرمندان، خبرنگاران، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی و... است.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به مصوبات بالادستی که قسمت سخت سپاه باید در خارج از شهر باشد، خاطرنشان کرد: اما قسمت نرم باید مرکز شهر باشد که دسترسی آن برای مردم و مراجعه‌کنندگان آسان باشد.

سردار کشکولی با بیان این که استاندار به من پیشنهاد یک زمین در بام لرستان را ارائه داد، تصریح کرد: به دلیل دوری مسیر از مرکز شهر و بااهمیت این‌که مردم و مراجعه‌کنندگان به ستاد دچار اذیت و آزار می‌شدند این پیشنهاد را قبول نکردیم.

مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 مریم 1396-05-17 15:56
چرا هر کس میخواد سنگ اندازی کنه و سالهای سال یه آزاد سازی طول بکشه ...مردم خرم اباد چه گناهی کردن که انقد با بی قانونی آزارشون میدن!
نقل قول کردن
#2 کیوان 1396-05-17 16:02
سردار عزیز دوستت داریم از شما ممنونم که حریم قلعه پیگیر ازاد سازی حریم قلعه هستید
نقل قول کردن
#3 شهروند لر 1396-05-17 16:06
استاندار عزيز لطفاً پيشنهادهاي خوبت رو نگه دار چون همش به ضرر مردم تا سود مردم از بيمارستان عشائر،باغ گياهشناسي ، پارك معلم ، باغ فيض ، بام لرستان با چه كار كارشناسي دنبال واگذاري هستن خوبه كه دارن ميبينن انجمن ها همه مخالف اين واگذاري ها هستن
نقل قول کردن
#4 سعید 1396-05-17 16:13
مردم خرم اباد انتظار همکاری سپاه عزیز ومحبوب لرستان در خصوص ازاد سازی حریم قلعه رو دارند.البته خواسته های بحق سپاه هم باید مورد توجه قرار بگیرد
نقل قول کردن
#5 Rooh 1396-05-17 16:34
حالا چون ریه شهر نابود شده شما هم باید ادامه دهنده باشید؟چرا اجازه نمیدید این ریه ترمیم بشه جناب سردار؟؟؟
نقل قول کردن
#6 سروش 1396-05-17 17:21
به اعتقاد من میشه 12هکتار از بافت فرسوده پشت بازار استفاده کرد هم خیر و هم ثواب یعنی از آخرین خانه رو به پایین تانزدیکی های هم خیابان حافظ که می خواهند بزنند ..البته اگر عده ای بافت فرسوده رو با تاریخی اشتباه نگیرند ...با پادگان 07 رو و یا فاز 3ارتش خبابان 60متری
نقل قول کردن
#7 بابک 1396-05-17 17:26
سردار کشکولی گرامی اصرار مردم بر حفظ باغ کشاورزی بعنوان جایگاه ثبت شده اش را نباید از روی غرض و رقابت فرض کرد بلکه تلاشی در جهت حفظ منابع زیست محیطی ملی و حداقل امکان نجات اقتصاد شهر و احیای صنعت گردشگری که فعلا تنها راه برون رفت شهر و بالطبع استان از بحران بیکاری به امید ایجاد شغل برای انبوه بیکارانی است که واقعا جان و جوانیشان به بطالت در حال تلف شدن است بدانید و بجای اصرار بر مواضع پیشین همکاری لازم برای تسریع در انجام امور را مبذول فرمائید انشالله تمام مردم خرم اباد از همکاریتان در جهت تداوم اقدامات جهت حفظ احیا و توسعه زیر ساختهای گردشگری که فی الواقع تنها راه نجات اقتصاد شهر و حل معضل بیکاری فرزندان همین مردم است منتفع شده و جملگی دعاگوی حضرتعالی شوند .
نقل قول کردن
#8 لرزاده 1396-05-17 17:31
چرا ارگان نظامی علاقه داره وسط شهر بمونه؟ در تعجبم بخدا . چند سال دیگه باید بيايم برنامه ریزی کنیم کيو رو آزاد کنیم .
نقل قول کردن
#9 سیاوش 1396-05-17 17:40
به نظرم بام جای خوبی بوده که استاندار پیشنهاد داده خود استانداری و بقیه مراکز هم اونجا مستقر شدن.
نقل قول کردن
#10 نیازی 1396-05-17 17:56
جناب شهروند لر،این انجمن ها که شما میگوید هیچ کدوم صلاح این شهر رو نمی خواهند بیشتر جناحی وحزبی عمل میکنند،ما که چیزی جز ایجاد اختلاف بین مسوولیت استان ندیدیم،درحال حاضر اولویت با آزادسازی قلعه می باشد،البته با شرط وشروط
نقل قول کردن
#11 سعید 1396-05-17 18:09
زمین های خرم آباد به خاطر احاطه شدن بوسیله کوه ها محدوده ما حتی نمیتونیم یه زمین مناسب برای ترمینالمون پیدا کنیم بنابراین بهتره پادگان سپاه خارج از شهر باشه تا بشه از زمین های مرکز شهر بهترین استفاده رو کرد . خرم آباد به خاطر گرم شدن هواش نیاز به این باغ داره پس بهتره کاربری رو حفظ کنه
نقل قول کردن
#12 علی 1396-05-17 18:14
حرف های سردار کشکول صادقانه و درست است، سپاه با همه مردم از دانش آموز و دانشجو و سایر اقشار از زن و مرد سروکار دارد باید در بین مردم باشد، دولت در واگذاری زمین باید اهم و مهم کند، باغ گیاه شناسی میتواند در جای دیگری احداث شود چرا کارشکنی میکنند؟!
نقل قول کردن
#13 یزدان 1396-05-17 18:24
دوستان عزیز مگر دره گرم جز شهر حساب نمیشود چرا از زمین اسب دوانی استفاده نمیشود به خدا در عرض ۱۰ دقیقه ازهرجای شهر به اونجا میرسی تازه تو ترافیک هم گیر نمیکنی نزدیک ساختمان تازه تاسیس فرهنگی سپاه هم هست این نشد ساختمان بهداری نیروی انتظامی رو که چند سالی هست فروخته شده وهمینجور رها شده رو به سپاه پیشنهاد بدید این ساختمان در چهاره ژاندارمی واقع شده تو رو خدا سرنوشت قلعه رو عوض نکنید
نقل قول کردن
#14 سعیدی 1396-05-17 18:36
والله بالله،موضوع سپاه نیست.بابا،باغ ملی گیاه شناسی زاگرس شهر خرم آباد یک پروژه مصوب وزارت جهاد کشاورزی است و دارای 5زیر پروژه است:
1_اشکوب و زیر اشکوب زاگرس
2_ کلکسیون 300گیاه دارویی استان و زاگرس
3_ کلکسیون میوه های وحشی وبوم
4_ سیستماتیک گیاهی شامل کل سلسله گیاهی
5_جشنواره 500 رقم گل های
داوودی
6_ساختمان در دست احداث کلکسیون ها،هرباریوم و آزمایشگاه ها
نقل قول کردن
#15 اکبر 1396-05-17 18:42
سپاه زمینهای زیادی درمنطقه بدراباد بغل لشگر57دارد میتونه به اونجا نقل مکان کنه
نقل قول کردن
#16 آرش 1396-05-17 19:13
جناب سردار پیشنهاد استاندار رو مبنی بر استقرار در زمین بام خرم آباد رو بپذیرید. اونجا تازه بهتر میشه این کارهای نرمی رو که فرمودید رو انجام داد‌. زمین باغ کشاورزی کاربری نظامی و ساخت و ساز ندارد لطفا به فکر جوانان این شهر باشید که وجود چنین پتانسیل هایی میتواند زمینه اشتغال آنها را در بخش گردشگری فراهم کند
نقل قول کردن
#17 شهروند 1396-05-17 19:34
آقای نیازی چرا میفرمایید انجمنها خیر خواه شهر نیستند ? ? پس اگر انجمنها خیر خواه شهر نیستند لابد شما خیر خواه سپاه هستید ?
مردم ما هرگز خدمات سپاه را به مملکت و ولایت فقیه علی الله مقامه نشان داده اند و ا رزش این نهاد انقلابی بر کسی پوشیده نیست ،اما اصرار بر این زمین اصلا منتطقی نیست ،
و باغ گیاه شناسی مکمل پارک کیو میباشد ، با این تفاسیر بهتر است پادگان سپاه هیچ تخلیه نکند ولی باغ گیاه شناسی برای مجموعه کیو باقی بماند
نقل قول کردن
#18 طولابی 1396-05-17 20:50
جناب سردار
بنده برای شما که همتبار ما هستید و سالها در میادین نبرد از این مردم دفاع کردید احترام خاصی قائل هستم اما باغ کشاورزی را هم آن زمان فرماندهان دیگر به همین روش که شما می خواهید به باغ گیاه شناسی نقل مکان کنید از دست قبلی ها بیرون آوردند . لذا از شما تقاضا دارم که به خاطر آینده فرزندان خود و این شهر ، این محدوده را به پادگان نظامی تغییر ندهید . ارزش زمین آنجا از اطراف قلعه بیشتر است زیرا اطراف قلعه جای توسعه پادگان ندارد و شلوغی مرکز شهر نیز در این محدوده وجود ندارد و از طرفی در مجاورت مراکز تفریحی کیو بزرگترین مرکز تفریحی شهر نیز هست و بالتبع ممانعت هوایی برای مردم پیش خواهد آمد . خواهشمندم پادگان را کنار مراکز تفریحی شهر ایجاد نکنید. با تشکر
نقل قول کردن
#19 خرم ابادی 1396-05-17 22:18
دیگر هیج حرفی برای گفتن نمی ماند یک روزی همه بازنشسته می شوند و بعد متوجه می شوند تعصب سازمانی فایده ای ندارد ان جه پایدار می ماند نام نیک در اذهان مردم شهر خرماباد است مانند مرحوم ساکی که برای همیشه یادش در خاطره مردم زنده است.
نقل قول کردن
#20 سپهر از خرم آباد 1396-05-17 22:34
همشهری های عزیز آگاه باشید که این آخرین فرصت برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و توسعه پایدار صنعت اشتغالزای گردشگری در خرم آباد است.آگاه باشید که تنها یک گام تا تکمیل پرونده ثبت جهانی قلعه و ارسال آن به یونسکو فاصله باقیست و این گام آخر فقط با تخلیه حریم قلعه برداشته میشود.آگاه باشید اگر کسانی که به خاطر منفعت طلبیها و زیاده خواهی سنگ احداث باغ را به سینه می زنند موفق شوند تفاهم نامه بین سپاه و استانداری را برهم بزنند مهلت یونسکو برای ثبت جهانی قلعه که سالهاست در فهرست موقت خاک می خورد تمام میشود و منجر به حذف همیشگی قلعه از آن فهرست خواهد شد.آگاه باشید که از دست رفتن این فرصت هیچ وقت قابل جبران نخواهد بود و رویای پیشرفت خرم آباد و مطرح شدن شهرمان به عنوان یکی از مهمترین شهرهای توریستی ایران به کابوس مبدل میشود.از تفاهم نامه تاریخی و ارزشمند سپاه و استانداری حمایت کنید تا در این آخرین گام زمین نخوریم
نقل قول کردن
#21 سپهر از خرم آباد 1396-05-17 22:59
به نقل از کیوان:
سردار عزیز دوستت داریم از شما ممنونم که حریم قلعه پیگیر ازاد سازی حریم قلعه هستید

آقا کیوان متاسفانه عده ای بر خلاف اراده اکثریت مردم خرم آباد حرکت می کنند و شبانه روز در تلاشند تا تفاهم بین سپاه و استانداری را برهم بزنند.خدایی ناکرده اگر این مدعیان به اصطلاح حامی محیط زیست به هدفشان برسند تخلیه حریم قلعه فلک الافلاک و ثبت جهانی آن برای همیشه منتفی میشود.یا تحت تاثیر احساسات زودگذرشان متوجه نیستند دارند چه اشتباه بزرگی می کنند یا عامدانه و مغرضانه در پی جلوگیری از توسعه و جهانی شدن خرم آباد پایتخت تاریخی-فرهنگی قوم لر هستند.
نقل قول کردن
#22 وطنم 1396-05-17 23:08
بخدا به جز زمین باغ گیاه شناسی در داخل شهر زمین های دیگه ای در منطقه دره گرم، شهرک پارسیلون، گلدشت وجود دارد سپاه واقعا از خود گذشتگی را داشته باشد و به مکانی دیگر نقل مکان کند مطمئن باشند که در قلب مردم جای می گیرند. از سپاه خواهش می کنم نام نیکی به یادگار بگذارد
نقل قول کردن
#23 خرم آبادی 1396-05-17 23:32
من صمیمانه و عاجزانه از پایگاه خبری یافته می خواهم که صدای مردم باشند صدای ما به جای نمیرسه ولی شما رسانه هستید با مسولین رایزنی کنید تا سپاه به جای دیگر منتقل شود با تشکر
نقل قول کردن
#24 خرم آبادی 1396-05-17 23:58
باغ کشاورزی وجودش نیازه در اون قسمت بزارید یه قسمت سرسبز بزرگ واسه هوای شهر بمونه پادگان هم بیرون از شهر ارتش بنده خدا رفت سپاه هم لطف کنه به خاطر مردم این شهر همکاری کنه
نقل قول کردن
#25 مجید سپهوند 1396-05-18 00:08
ضمن تشکر از صحبت های صادقانه سردار کشکولی حقیقتا" بایستی باتوجه به کذشت دوسال از تفاهمنامه بین سپاه و استانداری 40 میلیارد تومان بایستی به حداقل80 میلیارد استانداری به سپاه تخصیص دهند و قلعه آزاد بشود بهتر از گیاه شناسی است چرا چون در بام لرستان ودانشگاه پیام نورکمالوند المپیک ما مجموعه ای تحت عنوان گیاه شناسی داریم که مراکز تحقیقاتی جهاددانشگاهی آن را رها نموده اند اگر واقعا"دنبال گیاه شناسی هستند که زیر ساخت های آن آماده است
نقل قول کردن
#26 سپهر از خرم آباد 1396-05-18 00:48
به نقل از نیازی:
جناب شهروند لر،این انجمن ها که شما میگوید هیچ کدوم صلاح این شهر رو نمی خواهند بیشتر جناحی وحزبی عمل میکنند،ما که چیزی جز ایجاد اختلاف بین مسوولیت استان ندیدیم،درحال حاضر اولویت با آزادسازی قلعه می باشد،البته با شرط وشروط

درود بر شما.کاملاً باهاتون موافقم،ارزش و اهمیت ساماندهی قلعه بسیار بیشتر از ایجاد یک باغ کوچک است.با کمال تأسف این انجمنها رسالتی جز سنگ اندازی در مسیر توسعه و پیشرفت خرم آباد ندارند!
نقل قول کردن
#27 آرش 1396-05-18 00:51
[quote name="سپهر از خرم آباد"]همشهری های عزیز آگاه باشید که این آخرین فرصت برای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک و توسعه پایدار صنعت اشتغالزای گردشگری در خرم آباد است.آگاه باشید که تنها یک گام تا تکمیل پرونده ثبت جهانی قلعه و ارسال آن به یونسکو فاصله باقیست و این گام آخر فقط با تخلیه حریم قلعه برداشته میشود.آگاه باشید اگر کسانی که
ای کاش اول از میراث فرهنگی سوال می کردید بعد میگفتید ثبت جهانی قلعه! همه ما خواهان آزادی قلعه هستیم ولی نه به قیمت از دست دادن یک پتانسل خوب گردشگری و تحقیقاتی در نقطه ای دیگر از شهرمان. زمین باغ گیاه شناسی کاربری نظامی ندارد و ساخت و ساز در آن مغایر با نظر تمام کارشناسان مربوطه هست. کسی که برای گردشگری به قلعه می آید به کیو و اطراف دریاچه هم سری می زند. پس از هر منظری که نگاه شود این کار غیر کارشناسی است.
نقل قول کردن
#28 همشهری 1396-05-18 01:08
لطفا اقای استاندار جناب اقای کشکولی اقایان فرماندار وشهردار محترم وبقبه بدون جناح بندی به این پیشنهاد به خاطر هدا فکر کنید واز نزدیک وپیاده موقعییت را رصد کنید هم یک سری مشکلات این منطقه با حضوربرداران سپاهی حل می شود هم پارک خرم کنار وکیو به قول بعضی کمپینک ازادی در اینده ندارد هم قلعه ثبت می شود انشاالله که منشا خیر باشید
نقل قول کردن
#29 و .س 1396-05-18 01:21
سردار عزيز چه اشكال داره يه كم دورتر از مركز شهر تشريف ببرين و به قول خودتون براى آسايش و راحتى مردم مراجعه كننده يه ساختمان چند طبقه در داخل شهر جانمايى كنيد و پادگان رو به بيرون از شهر منتقل كنيد
نقل قول کردن
#30 همشهری 1396-05-18 01:21
منطقه در سمت چپ جهادگران است در این راستا فرمانداری اداره بازرسی کانون دیوان محاسبات دانشگاه پیام نور اداره اطلاعات دفتر نمایندگی ولی فقیه ودانشگاه فرهنگیان واداره کل دامپزشکی واداره کل مخابرات با سرویس ایاب وذهاب خوب که از هردو سمت کیو ومیدان تختی است به این غائله پایان دهید وشاید تنها جایی باشید با توجه به این مزایا کمک بزرگی به زیبا شدن دریاچه کیو ودور نمای ان باشد وشهر هم زیباتر شود شما که در سراسر کشور منشا ابادانی وخیر هستید با گناه جامعه شناسانه وعمیق که باعث ماندگاری نام سپاه به عنوان منشا خیر شوید از مدیریت یاقته خواهشمندم نظراتم را عینا منعکس کند
نقل قول کردن
#31 و .س 1396-05-18 01:24
اما كاش يه نظر سنجى آزادانه در مورد استاندار لرستان هم ميشد كه آيا واقعا چقد ايشون طى اين چهارسال براى اين استان مفيد بودن و چه تغييراتى رو بوجود اوردن
نقل قول کردن
#32 نیازی 1396-05-18 07:02
لطفاً یک نمونه از کارهای خیری که این انجمنها انجام دادند رو به مابگید،باغ کذایی که محصورش کردن دیگه کجاش مکمل میتونه باشه،درحال حاضر اولویت آزاد سازی قلعه می باشد
نقل قول کردن
#33 همشهری 1396-05-18 12:34
اقای نیازی برادر محترم این مجموعه منطقه گردشگری وتوریستی مثل باغ گلها اصفهان وباغ ارم خرم اباد می شود وبل مجموعه گردشگری کیو متصل وعلاوه بر بحث فضای سبز مسئله ژئو توریسم را هم در نظر می گیرد
نقل قول کردن
#34 حسام الدین 1396-05-18 12:48
مسلما خواسته به حقی هست که توی محدوده شهر بمونه سپاه.ولی ای کاش خوب نگاه کنیم و ببینیم باغ فلاحت خرم آباد رو چه کسایی به یغما بردن.آپارتمان و دبیرستان ...
نقل قول کردن
#35 علی 1396-05-18 13:10
بنظرم سپاه پاسداران قدم اول را برداشته و با انجام تفاهم نامه زمینه آزاد سازی قلعه را فراهم نموده است، همه باید بر اجرای تفاهم نامه تاکید کنند. اصرار بر خارج از شهر رفتن سپاه امر بیهوده ای است و نتیجه ای از آن گرفته نمیشود، در همه جای کشور سپاه در داخل شهرها است زیرا باید برای انجام وظایف خود به راحتی با همه اقشار مردم در ارتباط باشد، جای تعجب است عده‌ای میگویند سپاه به بیرون شهر برود و از دسترس مردم خارج شود! مطمئنم این دوستان به وظایف سپاه آشنایی ندارند و سپاه را تنها از دید نظامی می بینند
نقل قول کردن
#36 تنها 1396-05-18 14:21
تو رو خدا قلعه رو آزاد کنید حجم بیکاری تو این شهر خیلی بالاست.
حالا آقای کشکولی تو رو خدا شمام یه جای دیگه به غیر باغ فلاحت انتخاب کنید
سپاه که با نام فداکاری عجینه اینبارم فداکاری کنید و یه جای دیگه انتخاب کنید
به خدا ما بیکارا هم گناه داریم ما هم آرزو داریم
آقای کشکولی جونه بچه هات ؛ تو رو به خدا؛ تو رو به قرآن ؛ تو رو به چهارده معصوم ؛ تو رو به خون پاک همه شهدا قسمت میدم که یه جای دیگه انتخاب کنید تا قلعه آزاد بشه
ثبت جهانی شدن یعنی پیشرفت شهر و سرکار رفتن بیکارا
به خدا دعای خیر بیکارا بدرقه راه خودت و بچه هات میشه
نقل قول کردن
#37 اسی 1396-05-18 15:06
جناب سردار عزیز
اگر سپاه حریم قلعه را ترک و در منطقه مناسب و در خور شان دیگری اسکان یابد دعای خیر مردم مظلوم تا ابد بدرقه راهتان خواهد بود لطفا مرافعه ی متراژ زمین معوض را با استانداری و جهاد کشاورزی با یک همت به بلندی یاعلی کوتاه کنید تا دست بوستان باشیم.
نقل قول کردن
#38 سپهر از خرم آباد 1396-05-18 15:17
به نقل از آرش:
[quote name سپهر از خرم آباد"ه
ای کاش اول از میراث فرهنگی سوال می کردید بعد میگفتید ثبت جهانی قلعه! همه ما خواهان آزادی قلعه هستیم ولی نه به قیمت از دست دادن یک پتانسل خوب گردشگری و تحقیقاتی در نقطه ای دیگر از شهرمان. زمین باغ گیاه شناسی کاربری نظامی ندارد و ساخت و ساز در آن مغایر با نظر تمام کارشناسان مربوطه هست. کسی که برای گردشگری به قلعه می آید به کیو و اطراف دریاچه هم سری می زند. پس از هر منظری که نگاه شود این کار غیر کارشناسی است.

انتظار دارید سپاه بهترین منطقه در مرکز شهر خرم آباد را رها کند و برود خارج شهر؟!دریاچه کیو همین الآن توریست پذیرترین جاذبه گردشگری در خرم آباد است و نیازی به باغ گیاه و درختچه نداریم.این قلعه ارزشمند فلک الافلاک است که به خاطر بعضیها دارد نابود می شود.مسئولیت عدم ساماندهی و عدم ثبت جهانی این بنای فاخر تاریخی بر عهده آن افرادیست که مانع اجرای تفاهم نامه سپاه و استانداری می شوند.در ضمن چقدر راحت می گویید ثبت جهانی قلعه را نمی خواهیم!با این اظهار نظر امکان ندارد خواهان توسعه خرم آباد باشید.
نقل قول کردن
#39 غلام عباسی 1396-05-18 15:18
همشهریان عزیز و محترم توجه کنید حالا که سپاه موافقت نموده بهترین مکان خود (پادگان امام حسین (ع)) را برای ازاد سازی حریم قلعه تخلیه نماید ،از مسئولین سپاه تشکر میکنیم ضمنا ظاهرا این مکان محل ستاد سپاه استان لرستان هستش از دورترین نقظه استان و نزدیکترین محل که همشریان خرم ابادی هستند ،مراجعه کننده دارد (جانباز،دانش آموز، دانشجو و... لذا لازم است در محل مناسب وقابل دسترسی آسان برای جامعه آماری بیش از 500000 نفر زمینی مناسب واگدار شود
نقل قول کردن
#40 سپهر از خرم آباد 1396-05-18 15:23
به نقل از همشهری:
اقای نیازی برادر محترم این مجموعه منطقه گردشگری وتوریستی مثل باغ گلها اصفهان وباغ ارم خرم اباد می شود وبل مجموعه گردشگری کیو متصل وعلاوه بر بحث فضای سبز مسئله ژئو توریسم را هم در نظر می گیرد

همشهری محترم اگر دغدغه شما احداث باغ گلها در خرم آباد است جهت اطلاعتون در پروژه آبشار طلایی یک زمین برای باغ گلها اختصاص یافته.در ضمن ژئوتوریسم به معنای زمین گردشگری و پدیده های زمین شناسی می باشد مثل دره شیرز کوهدشت و زمین لغزش سیمره پلدختر.زمین خشک و خالی جهاد کشاورزی چه ربطی به ژئوتوریسم دارد؟!مجموعه گردشگری کیو با تکمیل پروژه برج های دوقلو به اندازه کافی غرق در گردشگران خواهد شد.به خاطر کاشت چهار تا درختچه‌ و بوته خرم آباد را از مزایا و دستاوردهای ارزشمند ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک محروم نکنید.
نقل قول کردن
#41 اکبر 1396-05-18 18:57
درپاسخ به همشهری محترم اولویت اصلی شهر با آزاد سازی قلعه می باشد،نه با باغ کذایی که اگر بشود یا نشود،مسلما این جابجایی اگرصورت نپذیرد نه تنها قلعه ثبت جهانی نمی شود،بلکه زمین موردنظر یاهمان باغ کذایی مورد چپاول آقایان xوy میشود
نقل قول کردن
#42 سپهر از خرم آباد 1396-05-19 00:56
به نقل از اکبر:
درپاسخ به همشهری محترم اولویت اصلی شهر با آزاد سازی قلعه می باشد،نه با باغ کذایی که اگر بشود یا نشود،مسلما این جابجایی اگرصورت نپذیرد نه تنها قلعه ثبت جهانی نمی شود،بلکه زمین موردنظر یاهمان باغ کذایی مورد چپاول آقایان xوy میشود

جانا سخن از زبان ما می گویی...درود فراوان بر شما
نقل قول کردن
#43 Rooh 1396-05-20 14:31
امیدوارم کسانی که سنگ آزاد سازی قلعه رو با هر هدفی به سینه میزنند یک روزی جنبش های آزادسازی کیو راه نیندازند...حکای ت شما حکایت آنانی ست که خواستند دماغش را درست کنند زدند چشمش را هم کور کردند...این شهر دردش نا آگاهی ست...گویا دیگر هیچ زمینی در این شهر نیست مگر باغ گیاه شناسی...اندکی اندیشه
نقل قول کردن
#44 Rooh 1396-05-20 14:33
به نقل از اکبر:
درپاسخ به همشهری محترم اولویت اصلی شهر با آزاد سازی قلعه می باشد،نه با باغ کذایی که اگر بشود یا نشود،مسلما این جابجایی اگرصورت نپذیرد نه تنها قلعه ثبت جهانی نمی شود،بلکه زمین موردنظر یاهمان باغ کذایی مورد چپاول آقایان xوy میشود



شما از کجای ماجرا خبر دارید که بشود یا نشود..
چرا برای شما حکم نابودی باغ گیاهشناسی دلنشین تر است تا پیشنهاد اینهمه زمین که بدون کاربری باقی مانده؟لجاجت بیشترین رنگیست که در نگاه شما و پیشنهادتان میبینیم
نقل قول کردن
#45 Rooh 1396-05-20 14:35
به نقل از غلام عباسی:
همشهریان عزیز و محترم توجه کنید حالا که سپاه موافقت نموده بهترین مکان خود (پادگان امام حسین (ع)) را برای ازاد سازی حریم قلعه تخلیه نماید ،از مسئولین سپاه تشکر میکنیم ضمنا ظاهرا این مکان محل ستاد سپاه استان لرستان هستش از دورترین نقظه استان و نزدیکترین محل که همشریان خرم ابادی هستند ،مراجعه کننده دارد (جانباز،دانش آموز، دانشجو و... لذا لازم است در محل مناسب وقابل دسترسی آسان برای جامعه آماری بیش از 500000 نفر زمینی مناسب واگدار شود


خب چرا حتما وسط منطقه ی تفریحی مردم؟
نقل قول کردن
#46 Rooh 1396-05-20 14:37
به نقل از علی:
بنظرم سپاه پاسداران قدم اول را برداشته و با انجام تفاهم نامه زمینه آزاد سازی قلعه را فراهم نموده است، همه باید بر اجرای تفاهم نامه تاکید کنند. اصرار بر خارج از شهر رفتن سپاه امر بیهوده ای است و نتیجه ای از آن گرفته نمیشود، در همه جای کشور سپاه در داخل شهرها است زیرا باید برای انجام وظایف خود به راحتی با همه اقشار مردم در ارتباط باشد، جای تعجب است عده‌ای میگویند سپاه به بیرون شهر برود و از دسترس مردم خارج شود! مطمئنم این دوستان به وظایف سپاه آشنایی ندارند و سپاه را تنها از دید نظامی می بینند

خب اگر اصراری به زمین های خارج از شهر نبتشد چرا دقیقا وسط مرکز گردشگری و تفریحی مردم؟؟
نقل قول کردن
#47 دژ شاپورخواست 1396-05-20 19:38
به نقل از Rooh:
امیدوارم کسانی که سنگ آزاد سازی قلعه رو با هر هدفی به سینه میزنند یک روزی جنبش های آزادسازی کیو راه نیندازند...حکایت شما حکایت آنانی ست که خواستند دماغش را درست کنند زدند چشمش را هم کور کردند...این شهر دردش نا آگاهی ست...گویا دیگر هیچ زمینی در این شهر نیست مگر باغ گیاه شناسی...اندکی اندیشه

وقتی برای تخلیه حریم قلعه هیچ زمینی را به جز باغ کشاورزی قبول نمی کنند انتظار دارید دست روی دست بگذاریم تا قلعه به نابودی کشیده شود؟!
نقل قول کردن
#48 دژ شاپورخواست 1396-05-20 19:39
به نقل از Rooh:
به نقل از علی:
بنظرم سپاه پاسداران قدم اول را برداشته و با انجام تفاهم نامه زمینه آزاد سازی قلعه را فراهم نموده است، همه باید بر اجرای تفاهم نامه تاکید کنند. اصرار بر خارج از شهر رفتن سپاه امر بیهوده ای است و نتیجه ای از آن گرفته نمیشود، در همه جای کشور سپاه در داخل شهرها است زیرا باید برای انجام وظایف خود به راحتی با همه اقشار مردم در ارتباط باشد، جای تعجب است عده‌ای میگویند سپاه به بیرون شهر برود و از دسترس مردم خارج شود! مطمئنم این دوستان به وظایف سپاه آشنایی ندارند و سپاه را تنها از دید نظامی می بینند

خب اگر اصراری به زمین های خارج از شهر نبتشد چرا دقیقا وسط مرکز گردشگری و تفریحی مردم؟؟

بفرمایید به جز زمین باغ کشاورزی چه زمین دیگری در شهر خرم آباد وجود دارد که سپاه آن را بپذیرد؟؟؟
نقل قول کردن
#49 اکبر 1396-05-21 23:10
به نقل از Rooh:
به نقل از اکبر:
درپاسخ به همشهری محترم اولویت اصلی شهر با آزاد سازی قلعه می باشد،نه با باغ کذایی که اگر بشود یا نشود،مسلما این جابجایی اگرصورت نپذیرد نه تنها قلعه ثبت جهانی نمی شود،بلکه زمین موردنظر یاهمان باغ کذایی مورد چپاول آقایان xوy میشود



شما از کجای ماجرا خبر دارید که بشود یا نشود..
چرا برای شما حکم نابودی باغ گیاهشناسی دلنشین تر است تا پیشنهاد اینهمه زمین که بدون کاربری باقی مانده؟لجاجت بیشترین رنگیست که در نگاه شما و پیشنهادتان میبینیم

انشاالله که حرف شما درست باشدو در آینده شاهد ساخت مدرسه و آپارتمان بجای گل و گیاه نباشیم!!!
نقل قول کردن
#50 احمد 1396-05-23 12:33
درود بر شما.کاملاً باهاتون موافقم،ارزش و اهمیت ساماندهی قلعه بسیار بیشتر از ایجاد یک باغ کوچک است.با کمال تأسف این انجمنها رسالتی جز سنگ اندازی در مسیر توسعه و پیشرفت خرم آباد ندارند!
باغ کوچک، شما باغ ۲۰ هکتاری کوچیک میدونین ؟؟
نقل قول کردن
#51 سپهر از خرم آباد 1396-05-26 00:02
به نقل از احمد:
درود بر شما.کاملاً باهاتون موافقم،ارزش و اهمیت ساماندهی قلعه بسیار بیشتر از ایجاد یک باغ کوچک است.با کمال تأسف این انجمنها رسالتی جز سنگ اندازی در مسیر توسعه و پیشرفت خرم آباد ندارند!

باغ کوچک، شما باغ ۲۰ هکتاری کوچیک میدونین ؟؟
اولا این باغ20هکتار نیست و 11هکتاره.دوما اصلا فرض کنید200هکتار باشه!باز هم در برابر مزایا و دستاوردهای ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک ارزش و اهمیت چندانی نداره.سطح نگاه و نظرتون راجع به جایگاه این اثر ارزشمند تاریخی رو از شهر و استان به ایران و جهان وسیعتر کنید.خیلی از شهرهای مهم توریستی جهان آرزوی داشتن جاذبه ای باشکوه و تاریخی مثل قلعه فلک الافلاک دارند.متاسفانه میزان تعصبات و احساس گرایی ها نسبت به موضوع باغ گیاه شناسی تا جایی پیش رفته که به راحتی میگن ارزش و اهمیت این باغ بیشتر از قلعه هست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا