یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان از کاهش 64 درصدی غرق شدگان در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حمیدرضا نظیفی" با اشاره به کاهش 64.7 درصدی آمار غرق‌شدگی در سه‌ماهه نخست امسال (1396) نسبت به مدت مشابه در سال قبل (1395) در استان لرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان با تشخیص علت مرگ ناشی از غرق‌شدگی تعداد 6 نفر (از لحاظ جنسیتی همگی مرد) بوده است.
وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال گذشته (1395) تعداد 17 نفر (همگی مرد) در لرستان به دلیل غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: مقایسه آماری نشان می‌دهد که طی مدت‌زمان یاد شده، تلفات غرق‌شدگی 64.7 درصد کاهش داشته است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان لرستان با بیان اینکه آمار اجساد معاینه شده در طول سال 1395 در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان با تشخیص علت مرگ ناشی از غرق‌شدگی 46 نفر اعلام شده است، اظهار داشت: تعداد 42 مرد و 4 زن سال گذشته جان خود را بر اثر غرق شدن در آب از دست دادند.
وی با بیان اینکه غرق‌شدگی از علل شایع مرگ و میر خصوصا در کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: متاسفانه در چند روز گذشته کودک 8 ساله‌ای در رودخانه‌ای در شهرستان الشتر جان باخت و چنین مرگ‌های تلخی گاها بر اثر غفلت والدین و کودکان و نوجوانان رخ می‌دهد.
دکتر حمیدرضا نظیفی با بیان اینکه ماه میانی تابستان (مردادماه) به لحاظ آمار غرق‌شدگی ماه پر خطر نامیده می‌شود، تصریح کرد: همه‌ساله با فرارسیدن فصل گرم ‌سال رغبت مردم به شنا هم افزایش می‌یابد، به همین دلیل آمارها نشان می‌دهد بیشترین حوادث در مردادماه رخ می‌دهد.
عضو شورای قضائی استان لرستان افزود: با توجه به فصل تابستان و اوقات فراغت خانواده‌ها، سفر به مناطقی در کنار رودخانه‌ها و آبشارها بیشتر شده و علیرغم همه هشدارها، بازهم شاهد حوادث تلخی در این میان هستیم که تنها با توجه به این هشدارها می‌توان تابستانی به دور از حادثه را سپری کرد.
وی از جوانان و نوجوانان خواست تا در این فصل از شنا کردن در رودخانه‌های فریبنده خودداری کنند تا کمترین تلفات غرق‌شدگی را داشته‌ باشیم.
این مقام پزشکی قانونی استان لرستان با بیان اینکه تلفات ناشی از غرق شدگی بسیار تاسف بار و ناراحت کننده است، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، افزایش نظارت‌ها و توسعه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شاهد به صفر رسیدن یا حداقل کاهش تلفات غرق‌شدگی در کل کشور باشیم.
دکتر نظیفی تصریح کرد: عواملی همچون بیماری صرع، عقب‌ماندگی ذهنی، نداشتن آشنایی کافی با قواعد شناگری، افزایش استفاده از قایق‌های روباز و تندرو، شنا کردن در مناطق حفاظت نشده و خطرآفرین و ... زمینه‌ساز غرق‌شدگی افراد هستند.

دیدگاه‌ها  

#1 آرمین 1396-05-14 08:41
ديگه رودخونه ای مونده کسی توش غرق بشه حضرات؟!!1
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا