یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان گفت: باید در تمام فصول سال خدمات بوم‌گردی به گردشگران ارائه شود.
به گزارش یافته به نقل از فارس، "سیروس ابراهیمی" بیان کرد: توسعه گردشگری مستلزم دو بال بوده که یک بال آن دولت است که وظیفه تأمین کردن زیرساخت‌هایی همچون امنیت، حمل‌ونقل ریلی، زمینی و هوایی، مبلمان شهری و پرداختن و کمک کردن به بخش خصوصی برای ایجاد هتل‌ها و مهمانسراها و ایجاد امکانات رفاهی و بهداشتی در سایت‌های مختلف طبیعی و تاریخی را بر عهده دارد.
وی ادامه داد: با این وجود بخش مهم توسعه صنعت گردشگری را باید مردم دانست، به عنوان نمونه باید به دنبال توسعه دفاتر و آژانس‌های مسافرتی و ارتباط بیشتر آن‌ها با آژانس‌ها و تورهای ملی و بین‌المللی باشیم.
مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان اظهار کرد: اکنون نیز لرستان ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگران خارجی را دارد، اما به دلایل مختلفی همچون نداشتن تور گردانان متخصص و آموزش‌دیده نمی‌توان آن‌گونه که باید و شاید از ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم، به همین دلیل باید آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی قدرتمند در لرستان وجود داشته باشد.
ابراهیمی عنوان کرد: بخش اعظم توسعه گردشگری به مردم و بخش خصوصی باز می‌گردد، استان لرستان در زمینه بوم گردی، اکوتوریسم، توریسم عشایری، توریست درمانی، تاریخی و فرهنگی و سایر زمینه‌های صنعت گردشگری ظرفیت‌های لازم را دارا است.
وی بر احداث هتل‌های باکیفیت در لرستان تأکید نمود و ادامه داد: از سوی دیگر باوجود اقدامات صورت گرفته، باید پذیرفت که هتل‌های موجود در استان سرویس‌دهی مناسبی به گردشگران ندارند، کما اینکه برخی از این مراکز به نام 4 ستاره از گردشگران پول دریافت می‌کنند، اما خدمات ارائه‌شده توسط آن‌ها به هیچ عنوان متناسب با هزینه‌های دریافتی نیست.
مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان با اشاره به اینکه باید خدمات بوم‌گردی در لرستان افزایش یابد، افزود: باید در تمام فصول سال خدمات بوم‌گردی به گردشگران ارائه شود.
مدیرکل اسبق میراث فرهنگی لرستان بیان کرد: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی با بالا بردن سطح آموزش‌های تحصیل‌کردگان این حوزه با راه‌اندازی آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی قدرتمند و برقراری ارتباط با شرکت‌های داخلی و خارجی شرایط را برای توسعه گردشگری مهیا کند.
ابراهیمی گفت: عموم تاکسی‌داران و حوزه‌های خدماتی باید آموزش‌های لازم را ببیند تا بتوان امنیت، خدمات مناسب و بهداشت را در اختیار گردشگران قرار داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پل‌های تاریخی لرستان اشاره کرد و افزود: لرستان از دیرباز دارای موقعیت ویژه و منحصر به‌فردی بوده و وجود رودخانه‌ها و بارندگی‌های متعدد باعث شده که از دیرباز شاهد احداث پل‌های زیادی در این دیار باشیم که امروز هر یک از آن‌ها اثری تاریخی و منحصربه‌فرد به شمار می‌روند.
مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان عنوان کرد: باید لرستان را سرزمین پل‌های تاریخی دانست، چنانکه در لرستان بیش از 100 پل تاریخی وجود داشته و امیدواریم با انتصاب مدیر جدید پل‌های تاریخی لرستان شاهد رسیدن این ظرفیت به جایگاه اصلی خود باشیم.
وی بیان کرد: اکنون لرستان ظرفیت لازم را برای استقرار دبیرخانه پل‌های تاریخی کشور داشته و به نوعی باید گفت، مدیریت پل‌های تاریخی کشورمان می‌تواند در لرستان باشد.
ابراهیمی افزود: پل‌های تاریخی لرستان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار داشته و امیدواریم با تعیین و تکلیف حریم آن‌ها وضعیت بهتری را پیدا کنند، چراکه این پل‌ها پس از یک یا دو اثر تاریخی در دنیا جز بی‌نظیرترین، مستحکم‌ترین و حجیم‌ترین بناهای سنگی دنیا بوده و مورد توجه جهانی قرار دارند.
وی با بیان اینکه باید اهمیت پل‌های تاریخی لرستان ورد زبان جامعه و مردم باشد، اظهار داشت: باید این ظرفیت‌های بی‌نظیر لرستان مورد توجه مردم قرار گیرند چراکه این پل‌ها جزء مفاخر تاریخی کشور هستند.
مشاور میراث فرهنگی استاندار لرستان ضمن قدردانی از زحمات مدیریت ارشد لرستان برای توسعه گردشگری در این استان، عنوان کرد: وجود مدیریت ارشد استان و نگاه ویژه به میراث فرهنگی و تغییر نگاهی که در میان مردم ایجاد شده فرصت‌های ارزشمندی بوده تا بقیه آثار تاریخی لرستان را ثبت، تعیین حریم، رفع معارض و در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-05-02 15:22
کلا همه استاد حرف پیمایی هستند...حرف تا عمل در
نقل قول کردن
#2 سپهر از خرم آباد 1396-05-02 17:28
پل های تاریخی لرستان بعد از اهرام ثلاثه مصر بزرگ ترین بناهای سنگی جهان هستند.از حدود یکصد پل تاریخی لرستان شش پل شامل پل های کشکان،شاپوری،گا ومیشان،کلهر،دخت ر و زال به صورت زنجیره ای در فهرست موقت ثبت جهانی ثبت شدند.اکنون ده سال از ثبت موقت این آثار ارزشمند می گذرد اما شرایط و ضوابط مورد نظر یونسکو برای ثبت دائمی این پلها در میراث جهانی فراهم نشده!در حالی که همین پلها اگر در اصفهان،شیراز،یز د و کرمان بودند سالها پیش ثبت جهانی می شدند...
نقل قول کردن
#3 مردم 1396-05-02 18:11
ای بابا
تورو به خدا دست از سر میراث بردارید بزار کارشناسای اداره خودشون کارشون رو بلدن شما قبلا امتحان خودتونو پس دادید
نقل قول کردن
#4 ناشناس 1396-05-02 18:52
ضمن احترام به همه مدیران میراث فرهنگی باید قبول کنیم که مدیریت آقای ابراهیمی در میراث فرهنگی یک دوره با ثبات و اقتدار بود. نبود امثال ایشان در میراث یک ضایعه است و....
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1396-05-02 19:26
به نقل از شهروند:
کلا همه استاد حرف پیمایی هستند...حرف تا عمل در

لایک
نقل قول کردن
#6 شهروندخرم ابادی 1396-05-02 22:13
اصلی ترین کار برای جذب گردشگر از اد سازی حریم قلعه و ثبت جهانی ان است
نقل قول کردن
#7 یزدان 1396-05-02 22:26
همه مردم استان این حرفها رو میدونن ومنتظر عمل مسئولان لرستان هستند آقای ابراهیمی که زمانی در راس این سازمان بود کارایی خوب خود رو ثابت کرده اند وکاش نثش ایشون در میراث فرهنگی لرستان بیشتر بشه در بین آثاری که منتظر ثبت جهانی هستند شاید شرایط پل ها بهتر باشه وبا هزینه خیلی کمی مشکلات وموانع این پل ها رو رفع کنیم
نقل قول کردن
#8 همشهری 1396-05-03 00:22
آقای ابراهیمی عزیز

لطفا از خدمات بوم گردی در لرستان طی مدیریت خودت چند مورد نام ببر؟؟؟با ذکر مثال
نقل قول کردن
#9 سعید 1396-05-03 00:30
تا جایی که به یاد دارم عملکرد اقای ابراهیمی در دوره ریاست میراث لرستان قابل قبول بودوکارهای خوبی انجام شد.امیدوارم وجود ایشون وتلاشهای استانداربه ازاد سازی قلعه وثبت جهانی پلها منجر بشه
نقل قول کردن
#10 سپهر از خرم آباد 1396-05-03 02:17
به نقل از یزدان:
همه مردم استان این حرفها رو میدونن ومنتظر عمل مسئولان لرستان هستند آقای ابراهیمی که زمانی در راس این سازمان بود کارایی خوب خود رو ثابت کرده اند وکاش نثش ایشون در میراث فرهنگی لرستان بیشتر بشه در بین آثاری که منتظر ثبت جهانی هستند شاید شرایط پل ها بهتر باشه وبا هزینه خیلی کمی مشکلات وموانع این پل ها رو رفع کنیم

به علت اجرای مرمت غیر اصولی روی پل شاپوری این اثر هویت و اصالتشو از دست داده.به علت عدم اجرای طرح استحکام بخشی قسمتی از پل کشکان فرو ریخته و سایر قسمت های این پل پر از ترک خوردگی و شکافه.ثبت جهانی پل های تاریخی لرستان تقریباً غیر ممکنه.تنها اثری که میتونست با ثبت شدن در میراث یونسکو تحول مثبتی در توسعه گردشگری لرستان ایجاد کنه دژ شاپورخواست بود که متأسفانه به دلیل عدم همکاری برای واگذاری اراضی پارک ساحلی خرم کنار،تخلیه حریم قلعه باز هم برای مدت طولانی به تعویق افتاده.
نقل قول کردن
#11 منصوری بچه های مسجد 1396-05-03 02:47
با سلام خدمت آقای واقعا مهندس ابراهیمی هر ‌چند رشته ایشان مهندسی نیست.
پیشنهاد بنده حقیر خدمت شما این است با توجه به ثبت موقت پلها برای اینکه شما بتوانید به ثبت نهایی برسید پلها را بر اساس اهمیت و توریست پذیری اولویت بندی کنید و بر روی یک اثر سرمایه گذاری کنید و بعد از ثبت اثر ، اثر بعدی را آزاد سازی و ثبت نهایی کنید همین اصفهانی که بعضی از دوستان که شاید کمی با کمی سیاسی کاری کامنت می ذارن با همین روش آثار خودشون را باز سازی و ثبت کردن آخریش هم همین میدان امام علی اصفهان همع آثار را یکجا نمیشود ازاد سازی کرد در ضمن باید از شما واستاندار برای آزاد سازی قلعه تشکر کرد به امید آزاد سازی کامل منتقد و مشاور و دوست همیشگی شما یا حق :roll:
نقل قول کردن
#12 علی 1396-05-03 09:11
جناب آقای ابراهیمی : اگر به مرمت پل شکسته نیم نگاهی بندازی خواهید دید .که مدیرجدیدپایگاه پلهای تاریخی استان لرستان آن را به پل نو تبدیل کرده است .جای تأسف استدر مورد مدیر پلهای تاریخی استان لرستان تا چند وقت دیگر پلهارا به پل نو تبدیل می کند آنوقت لرستان دیگر پل تاریخی نداریم .
نقل قول کردن
#13 خرم آبادیم 1396-05-03 12:43
ایدتون خوبه اما اقای مشاور تا قلعه آزاد و ثبت جهانی نشه هیچکس وارد فضای بستر سازی نمیشه
خیلی جالبه خرم ابادی که غار کلدرش تمام باستان شناسان رو متحیر کرده یک بنا که ثبت جهانی شده باشه رو نداره
جناب آقای استاندار عاجزانه از شما درخواست میکنیم که زبده ترین مدیر میراث فرهنگی کشور رو در قسمت میراث فرهنگی استان قرار بدید تا این شهر دچار تحول اقتصادی بشه
آقای وزیر و آقای استاندار مدیون خون شهدا و تمامی جوانهای بیکار این شهر هستید اگه قلعه رو آزاد نکنید
به خدا آه بیکارا و فقرا گریبانتون رو میگیره اگه قلعه رو آزاد و ثبت جهانی نکنید
یه سر به دادگاه خانواده بزنید ببینید چقد از جوانها دارن به سمت طلاق میرن
علت طلاق اکثر جوانها بیکاری می باشه
حالا که قلعه میتونه بعد از آزادسازی و ثبت جهانی گره گشا باشه در رفع بیکاری چرا تعلل می کنید؟
تو رو به خدا و قرآن و چهارده معصوم یه کاری بکنید دیگه وقت به سرعت در حال گذره
نقل قول کردن
#14 همشهری 1396-05-03 13:58
[quote name="سعید"]تا جایی که به یاد دارم عملکرد اقای ابراهیمی در دوره ریاست میراث لرستان قابل قبول بودوکارهای خوبی انجام شد.امیدوارم وجود ایشون وتلاشهای استانداربه ازاد سازی قلعه وثبت جهانی پلها منجر بشه


دوست عزیز چند مورد از کارهای ایشون رو طی مدیریتش نام ببر؟؟؟؟
نقل قول کردن
#15 عاشق وطن 1396-05-04 12:43
مهمترین دلیل عدم توسعه گردشگری لرستان، لابیگری سیاسی برای انتخاب مدیران میراث فرهنگی بدون درنظر گرفتن سوابق و تخصص است. زمانی که با حضور مقام ارشد کشور و در برهه ای که میتوان از آن بعنوان یک فرصت برای جوانان این استان تلاش کرد، لرستان در کشور یکی از رتبه های اول در ایجاد اشتغال را بدست می آورد و اصفهان یا یزد با دارابودن آثار مهم جهانی، به مقام آخر دست می یابد، عمق فاجعه بیشتر درک می شود.
نقل قول کردن
#16 ناتیان 1396-05-05 10:53
این مطالب را که شما عنوان می کنید همه مدیران از شما بهتر و کارشناسانه تر مطرح کرده اند
نقل قول کردن
#17 ثریا 1396-05-05 11:16
در زمان ابراهیمی پنجمین مدیرکل اسبق میراث فرهنگی لرستان سطح با بالا بردن سطح آموزش‌های تحصیل‌کردگان سازمان میراث فرهنگی با راه‌اندازی آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی قدرتمند و برقراری ارتباط با شرکت‌های داخلی و خارجی به حدی ارتقا یافت که تا ابد نیازی به بالا بردن سطح آموزش‌های تحصیل‌کردگان سازمان میراث فرهنگی وجود ندارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا