یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در ماه گذشته چند فقره سرقت از مغازه‌های خیابان امام (ره) گزارش شده است، در آخرین سرقتی که از یک خواربار فروشی روبروی سینما اتفاق افتاد ، سارقین با سوراخ کردن پشت‌بام وارد مغازه شده و نسبت به تخریب گاوصندوق اقدام نمودند.
اینکه سارقان چه مدت و با خیالی آسوده سرگرم تخریب بوده‌اند و هیچ‌کس متوجه نشده مورد بحث است، اینکه این اتفاقات در مرکز شهر و خیابان اصلی رخ‌داده هم مورد بحث است، اما آنچه مسلم است امروز با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه در راستای پیشگیری از وقوع جرم چرا این خواسته تاکنون آن‌گونه که شایسته است تحقق‌نیافته و بازهم شاهد وقوع این‌گونه جرم‌ها هستیم، هرچند به صفر رسیدن میزان جرم انتظاری بی‌جا و آرزوی دست‌نیافتنی است، اما کاهش میزان برخی جرم‌ها نظیر سرقت با تدبیر مسوولین و دولت شدنی می‌باشد.
از هنگامی که دکتر فتحی ریاست محترم دادگستری الیگودرز از لزوم اجرای طرح سیستم پایش تصویری در خیابان اصلی این شهر سخن به میان آورد مدت‌ها می‌گذرد و وی هرازگاهی در مصاحبه‌های خبری و سخنرانی‌ها بر اجرای آن تأکید دارد اما متأسفانه این خواسته ضروری مردم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
سیستم پایش تصویری با نصب دوربین در سراسر خیابان اصلی و پر تردد کارایی بسیاری در راستای کاهش جرم دارد و به نوعی حضور پر رنگ پلیس در نقاط مختلف شهر را برای مجرمین تداعی نموده و همین موضوع بازدارنده بسیار خوبی برای مجرمین می‌باشد.
همچنین این سیستم در هنگام وقوع تصادفات،درگیری‌های احتمالی که شاید منجر به قتل نیز شود و بسیاری دیگر از آسیب‌های اجتماعی به کمک پلیس و دستگاه قضایی می‌آید.
به هر حال با توجه به اینکه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه امروز بسیار اهمیت دارد لازم است توجه ویژه‌ای به این مهم شده و بی‌شک این خواسته میسر نمی‌شود مگر با حمایت دولت که در این راستا از مدیران استان و به‌ویژه استاندار محترم درخواست داریم در جهت اجرای سیستم پایش شهری الیگودرز جدیت بیشتری داشته باشند.
 
عباس شاه‌علی
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا