یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است اراده اکثریت نمایندگان مجلس بر تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضتی است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد بیرانوندی" با اشاره به رد کلیات طرح تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در کمیسیون آموزش گفت: اگرچه طراحان این طرح مستحضر بودند که مفاد آن هم با قوانین بالادستی و هم با قوانین پایین‌دستی تقریباً مغایرت‌هایی داشت اما باید گفت متأسفانه شرایطی وجود دارد که طراحان صرفه را در این دیدند که طرح را به همین شکل تنظیم و برای تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اقدام کنند.
نماینده مردم خرم‌آباد و‌چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: درحال حاضر نزدیک به 22 هزار حق‌التدریس در مدارس کشور تدریس می‌کنند؛ از یک طرف بلاتکلیفی تعدادی از جوانان و از طرفی دیگر ساعات آموزشی که در اختیار این افراد است باعث آسیب‌هایی می‌شود؛ به عبارت دیگر قریب به 200، 300 هزار ساعت از زمان دانش‌آموزان در اختیار تعدادی از نیروهایی است که احساس امنیت شغلی نمی‌کنند و گاهی این افراد برای حقوق و مزایای خود با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وی تصریح کرد: بر این اساس تصمیم بر تعیین تکلیف این افراد گرفته شد و جمعی از نمایندگان طرح فوق را برای تعیین تکلیف این تعداد نیرو تدوین کردند؛ البته عناوین مختلفی در این طرح آمده بود از جمله نهضتی‌ها، خرید خدمتی‌ها و گونه‌های مختلف دیگر و همین امر باعث شده بود در افواه عموم می‌گفتند که تعداد این افراد به 80 هزار تا 100 هزار است و این امر باعث می‌شد تشتت آرایی به وجود آید اما در عین حال روز چهارشنبه بیش از 200 نماینده این طرح را امضا کردند تا به آن رسیدگی ویژه شود.
به گزارش خانه ملت رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم با توجه به اینکه کلیات این طرح در کمیسیون رد شده است خاطرنشان کرد: این طرح بعد از زمان سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه در دستور کار صحن قرار می‌گیرد و نیاز به 2 سوم آرای نمایندگان دارد؛ البته از آنجا که اکثریت قریب‌به‌اتفاق نمایندگان مجلس آن را امضا کردند، نسبت به آینده آن امیدواریم.

دیدگاه‌ها  

#1 مالباخته 1396-04-31 21:35
آقای دکتر محمد بیرانوندی لطفا پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه مالی و اعتباری آرمان باشید مردم از این قضییه دارند رنج می برند افراد زیادی هستند که مایحتاج زندگی شان را در این موسسه قرار دادند لطفا هرچه سریعتر این مشکل راحل کنید
نقل قول کردن
#2 شرفی 1396-05-01 00:55
آقای بیرانوند مثل اینکه نماینده آموزش و پرورش لرستان در مجلس هستند نه نماینده مردم.
------
یافته :
ایشون رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم هستند و مسوولیت دارند
نقل قول کردن
#3 احمدرضا 1396-05-01 09:44
به نقل از شرفی:
آقای بیرانوند مثل اینکه نماینده آموزش و پرورش لرستان در مجلس هستند نه نماینده مردم.
------
یافته :
ایشون رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم هستند و مسوولیت دارند


جناب شرفی گرامی.
به اطلاع شما برسونیم که فقط ناحیه یک و ناحیه دو شهر خرم آباد چیزی شاید بیشتر ازهفت هزار معلم شاغل رسمی داشته باشد پس عجیب نیست که نماینده مجلس که خود یک فرهنگی است پیگیر مطالبات فرهنگیان شهر و دیارش باشه .
هر چند قشر فرهنگی از لحاظ دریافت حقوق و مزایا ضعیف ترین گروه این جامعه هستند .و هر کدام از این فرهنگیان تقریبا یک جوان بیکار و بدون سرمایه را پشتیبانی میکنن.
وقتی یک معلم از لحاظ مالی تامین باشه دغدغه ای نداره و با خیال راحت بهترین آموزش رو به فرزندان این مرز و بوم ارائه میده .
بخدا قسم حقوق نا چیز ما جوابگوی این همه گرانی و به قول دیگران تورم نیست.
ممنونم از همه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا