یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از منتفی شدن جاده کشی به طرف دریاچه گهر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در نشست با فرماندار دورود و نمایندگان تشکل‎های زیست محیطی این شهرستان اظهار داشت: ملاک ما برای حفاظت کامل از منطقه طرح مدیریت اشترانکوه مصوب شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان است و بر اساس همین طرح هرگونه جاده کشی در این منطقه به‌طرف دریاچه گهر کاملاً منتفی است.
وی با اشاره به اینکه مسئله محیط زیست یک موضوع جهانی است، اظهار کرد: هرگونه تغییرات اعم از مثبت و یا منفی در محیط زیست تأثیر مستقیم در زندگی جوامع بشری دارد.
فتحی بیرانوند به روند تخریب و زوال جنگل‎های زاگرس اشاره کرد و افزود: وضعیت جنگل‎های زاگرس نمونه‎ای از تغییرات محیط زیستی بوده که زندگی زاگرس نشینان را با مخاطره مواجهه کرده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی در حفظ و حراست از محیط زیست تاکید کرد و گفت: صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور 100 درصد امکان‌پذیر نیست و تلاش همه دوست داران محیط‌زیست بالأخص انجمن‎های مردم نهادی که در این عرصه فعالیت می‎کنند را می‎طلبد.
وی ضمن تشکر از همه تشکل‎های مردم‌نهاد به خاطر همراهی و همکاری با اداره محیط زیست در امر حفاظت و صیانت از این موهبت الهی آمادگی خود را جهت حضور مستمر در این نشست‎ها اعلام کرد.
شایان ذکر در آغاز این نشست، « ماشاالله نعمتی» فرماندار و نمایندگان تشکل‌های زیست‌محیطی با بیان مسائل و مشکلات موجود پرداخته و موجود آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست در امر حفاظت بهتر و موثرتر از محیط زیست بالأخص در منطقه حفاظت شده اشترانکوه اعلام نمودند.

دیدگاه‌ها  

#1 فعال محیط زیست 1396-04-25 14:24
علیرغم اعتراض هزاران فعال محیط زیست کشور کماکان جاده غیر قانونی بالادست دریاچه گهر و عامل اصلی نابودی منطقه باز هستش و هزاران گردشگر از این مسیر وارد دریاچه می شوند....
جناب مدیر کل با برگذاری این جلسات بدون پاسخگویی به سوالات یک ساعت حرف بی عمل میزند وبعد جلسه را با بهانه جلسه ایی دیگر ترک میکند.... سوالی که باقیست چرا مدیر کل محیط زیست شرق لرستان را رهها نموده است....چرا علیرغم دستور اکید خانم ابتکار مبنی بر تخریب جاده ولی این اتفاق نمی افتد ...آیا ایشون مطالب رو بر عکس به گوش سازمان می رساند ؟
نقل قول کردن
#2 فعال محیط زیست 1396-04-25 14:25
ایشون عملکرد چهار سالشون رو در محیط زیست استان خصوصا شرق استان بیان بفرمایند...
نقل قول کردن
#3 مجیدعارفی نیا 1396-04-25 15:30
سلام ماساکنان گلدشت غربی خیابان نگار شرقی بین میدان دی واسفند به علت عدم لایه روبی جدول این خیابان وبوی نا مطبوع لجن وتجمع حشرات در عذاب هستیم ناگفته نماند جداول این خیابان نشست کرده و نیازبه بازسازی دارند خواهشمنداست اطلاع رسانی فرمایید
نقل قول کردن
#4 بابک 1396-04-25 16:19
بجای ایجاد ابزارهای کنترلی میبایست به ارتقا فرهنگ و دانش و شناخت مردم ساکن در این مناطق از ضرورت حفظ نگهداری و گسترش جنگلهای زاگرسی توجه نمایند
نقل قول کردن
#5 رسول 1396-04-25 17:33
اشترانکوه واقعا خیلی بکر است بشرطی که انسان ها اون رو تخریب نکنن
نقل قول کردن
#6 شهرون 1396-04-25 18:05
دریاچه گهر در حال مرگ هستش آنوقت سازمان محیط زیست در لرستان کاری نمی کند یه طور میگه جاده در منطقه حفاظت شده احداث نمی شود گویا وظیفه ایی دیگر دارد.مدیر محترم محیط زیست جاده تا نزدیک گهر رفته چرا با مخربین برخورد نمی شود
نقل قول کردن
#7 بابک 1396-04-25 20:16
محیط زیست استان که متولی منابع طبیعی است میتواند با کمک دادستان استان که از قضا دغدقه های زیست محیطی هم دارند این جاده رو با کمک فعالین و دوستداران طبیعت کلا تخریب کنند .
نقل قول کردن
#8 شهروند 1396-04-25 23:20
برای اجرای قانون و تخریب جاده جرات و تعهد می خواهد
نقل قول کردن
#9 مهدی منصوری از حسن آبادشهرری 1396-04-26 02:32
سلام
چرا از دریاچه گهر از طریق توریست و گردشگر درآمدزایی نمیشه؟
این دریاچه اگه تو یه استان دیگه بود برای اهالی اون منطقه چاپخونه پول میشد و کلی هم ایجاد اشتغال میکرد.
ولی تو لرستان اصلا تواین افکار نیستن!
نقل قول کردن
#10 محمد 1396-04-26 10:43
در سال81 که ایشون سرپرست بودن کار جاده مورد زرین شروع شد و امروز دوباره ایشون کار را تمام کردن و فقط آسافالتش مونده برید ببیند
نقل قول کردن
#11 فعال زیست محیطی 1396-04-26 12:42
بنده یکی از مدعوین این جلسه نمایشی با کاربرد تبلیغاتی هستم . آقای فتحی با زیرکی تمام و به ذهن خودشان با بیان پیوسته و مسلسل وار سخنانی به رخ کشیدن توانایی ها و افتخارات سازمان خود سعی در بی پاسخ نهادن سئوالات حاضرین داشتند که البته در سکوت و غفلت حاضرین این موفقیت برای ایشان رقم خورد . البته به ایشان اعلام میکنیم که ای کاش پاسخ را در همین سالن و استان لرستان میدادید چرا که ما از اکنون به بعد از طریق مراجع ذیصلاح بالاتر در تهران پیگیر خواهیم بود .
نقل قول کردن
#12 فعال زیست محیطی 1396-04-26 12:50
جناب مدیر کل محترم : اگر در کردار و گفتارتان صداقت دارید لطفا یک جلسه به صورت پرسش و پاسخ ترتیب دهید . با حضور خبرنگاران و مدیران تشکلها . آن موقع به راست گفتاری شما پی خواهیم برد . نه مثل جلسه روز شنبه که فقط 1 ساعت از شرق و غرب و بالا و پایین صحبت کردید و هیچ اشاره ای به مطالبات تشکلها نداشنید و فقط وقت را کشتید و بی درنگ به بهانه جلسه با استاندار آنهم به سرعت نور محو شدید .
نقل قول کردن
#13 فعال زیست محیطی 1396-04-26 12:51
پیرو دعوت رسمی توسط فرمانداری محترم شهرستان دورود ، روز شنبه مورخه 24/4/96 جلسه ای با حضور فرماندار محترم – مدیر کل محیط زیست استان – مدیر منطقه حفاظت شده اشترانکوه – مسئولین سازمانهای مردم نهاد و مسئولین ادارات ذیربط در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید .
جلسه با تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید رسماً آغاز به کار نمود و سپس فرماندار محترم در توضیحاتی بسیار دقیق و جامع به بیان نقطه نظرات و دل نگرانی های زیست محیطی مردم منطقه پرداختند که جادارد از مواضع به جا و به حق ایشان نهایت سپاس و تقدیر را به عمل بیاوریم . پس از سخنان جناب فرماندار مسئولین و تشکل های مردم نهاد هر کدام به بیان خواستها و نظرات خود پرداختند که میتوان به مهم ترین این مطالبات به موارد زیر اشاره کرد :
نقل قول کردن
#14 فعال زیست محیطی 1396-04-26 12:53
1 – تعیین حد و حدود قانونی و رسمی منطقه حفاظت شده اشترانکوه و انسداد مرز قانونی و رسمی منطقه حفاظت شده
2 – تبدیل منطقه اشترانکوه به پارک ملی تحت حفاظت سازمان یونسکو
3 – جلوگیری از ورود خودروهای آفرود ، موتور سیکلت و هر نوع خودرو که منجر به ورود آسیب به منطقه شود
4 – جلوگیری از آسیب های های وارده در اثر ورود گردشگراعم از برداشت غیر قانونی گیاهان کمیاب و خاص منطقه ، استحصال چوب و تبدیل به زغال
نقل قول کردن
#15 فعال زیست محیطی 1396-04-26 12:54
5 - استفاده از ظرفیت تشکل ها بعنوان بازوی اجرایی و مردم نهاد سازمان محیط زیست
6 – تجهیز و تأمین مالی ، لجستیکی و افزایش تعداد نیرو و محیط بان در منطقه جهت حفاظت بیشتر از آن
که پس از استماع نظرات دوستان ، آقای فتحی بیرانوند مدیر کل محیط زیست استان بدون پاسخویی به مطالبات تشکل ها به بیان عملکرد سازمان مطبوع خود پرداختند و متأسفانه ایشان به جای پرداختن به مطالبات عزیزان به هیچ کدام از موارد ، پاسخ قانع کنند ه ای ندادند .
جلسه بدون هیچ نتیجه ملموس و مصوبه اجرایی به پایان رسید .
نقل قول کردن
#16 فعال زیست محیطی 1396-04-26 12:58
کاش خبرگزاری یافته ، با ما همکاری میکردن و اجازه میدادن اخبار واقعی و نظرات کارشناسی و مستند رو به صورت خبر در این خبرگزاری قرار بدیم نه به صورت کامنت و صرفاً در بخش نظرات مجبور بشیم پاسخ آقایون و محیط زیست ناکارآمد استان رو بدیم . به هر تقدیر ما به این هم راضی هستیم . همیشه تشکل ها مظلوم بودن و خواهند بود . یا علی
--------
یافته/ با سلام
آماده انتشار مطالب مستند با ارائه مداک هستیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا