یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تعداد کشته‌شدگان محورهای برون‌شهری و روستایی لرستان در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
به گزارش یافته، "علی زندی‌فر" در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی در سه‌ماهه اول سال ۹۶ تعداد ۶۴ نفر در تصادفات محورهای برون‌شهری و روستایی استان لرستان جان‌باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۹۳ نفر تلفات جاده‌ای، کاهش ۳۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با تفکیک آمار تلفات تصادفات استان اظهار کرد: درمجموع طی سه‌ماهه نخست سال جاری ۶۱ نفر در محورهای برون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با آمار تلفات ۷۹ نفر شاهد کاهشی معادل ۲۲.۸ درصد می‌باشیم.
وی از کاهش ۷۸.۶ درصدی تلفات جاده‌ای در محورهای روستایی استان خبر داد و گفت: در حالی که در سه‌ماهه اول ۹۵ بیش از ۱۴ نفر در محورهای روستایی استان بر اثر تصادفات کشته شده بودند با برنامه‌ریزی و اصلاح نقاط پر تصادف روستایی، در سه‌ماهه امسال تعداد تلفات با ۷۸.۶ درصد کاهش به ۳ نفر تقلیل یافت.
زندی فر با بیان اینکه متاسفانه علیرغم کاهش تلفات جاده‌ای، آمار تلفات درون‌شهری در استان رو به افزایش است، تصریح کرد: درحالی‌که در سه ماهه نخست سال ۹۵ تعداد ۱۹ نفر تلفات در مسیرهای درون شهری استان به ثبت رسیده بود امسال شاهد افزایش ۱۵.۸ درصدی تلفات درون شهری هستیم به طوری که تعداد تلفات در سه‌ماهه امسال ۲۲ نفر گزارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: آمار تلفات همه محورهای استان به ترتیب در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۳۳.۳، ۳۷ و ۲۳.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که بیشترین کاهش در اردیبهشت‌ماه رخ داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و تلاش همه عوامل دست‌اندرکار ایمنی جاده‌ای، روز به روز شاهد کاهش بیشتر تلفات در محورهای استان باشیم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا