یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان از کاهش آمار خودکشی در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حبیب‌الله خجسته‌پور" در جلسه کارگروه شورای سلامت استان با اشاره به آمار افسردگی و خودکشی در استان اظهار کرد: طبق آخرین آماری که از پزشکی قانونی گرفتیم وضعیت استان امیدوارکننده‌تر از حالتی است که فضای مجازی اعلام می‌کنند.
وی میزان خودکشی در استان را سال 92 حدود 13.5 در یک‌صد هزار و سال 93 تقریباً 11.2 در یک‌صد هزار نفر اعلام کرد و افزود: طبق این آمار در سال 94 به 10 در یک‌صد هزار و سال گذشته به 8.05 در یک‌صد هزار نفر رسیده که خیلی امیدوارکننده است.
خجسته‌پور ادامه داد: امروز سبک زندگی تغییر کرده و هم‌اکنون جوانان مقطع سنی 15 تا 24 سال با گذشته قابل‌مقایسه نیستند.
معاون سیاسی استانداری لرستان با بیان اینکه شکل و سبک زندگی از علل افسردگی و اقدام به خودکشی است، گفت: موضوع سلامت روان باید در دستور کار شهرستان‌ها قرار گیرد و فرمانداران با هماهنگی مراکز علوم پزشکی در شهرستان‌ها به این موضوع رسیدگی کنند.
وی در این رابطه به بحث آموزش تأکید کرد و افزود: ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها، برنامه‌های آموزشی را باید به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با پتانسیل علمی دانشگاه علوم پزشکی در این راستا اقدام کنند کما اینکه سال گذشته این آموزش‌ها را در دانشگاه لرستان و نیز برای سربازان در قالب طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته‌ایم که متولی آن بهزیستی بوده است.
خجسته‌پور عنوان کرد: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی با توجه به حساسیت موضوع، آن را در دستور کار خود قرار دهد.
معاون سیاسی استانداری لرستان ادامه داد: بین تعداد تخت‌های روان‌پزشکی و آمار خودکشی نسبت عکسی وجود دارد و هر زمان تعداد تخت افزایش‌یافته، خودکشی پایین آمده است.
وی افزود: انتظار داشتیم طی این چند سال اخیر که یک روان‌پزشک در رأس دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد آمار این تخت‌ها افزایش یابد. امیدواریم اقداماتی که در این راستا انجام‌شده به صورت مضاعف پیگیری شوند.
معاون سیاسی استانداری لرستان در مورد مراکز عرضه قلیان نیز گفت: برای هر واحدی باید نسخه‌ای جداگانه پیچید و آن‌ها را به دارای پروانه، فاقد پروانه، مراکز داخل و خارج شهر تقسیم کرد.
وی گفت: باید کمیته‌ای متشکل از نمایندگان صنعت و معدن، دادستانی، علوم پزشکی، اتاق اصناف و میراث فرهنگی تشکیل شود و در این جلسات نسخه‌های متفاوتی برای قلیان‌سراها پیچیده شود تا مشکل واحدهای عرضه قلیان و مواد دخانی را حل کنیم.
خجسته‌پور یادآور شد: هر کدام از دکه‌های داخل پارک‌ها نیز که اقدام به عرضه قلیان می‌کنند دانشگاه علوم پزشکی باید لیست آن‌ها را به شهرداری بدهد و شهرداری نیز موظف به پلمب و ابطال پروانه کسب آن‌ها است.

دیدگاه‌ها  

#1 پیمان 1396-04-13 21:29
واقعا اگه این دولت سر کار نمیومد معلوم نبود چه فاجعه ای بوجود میاد،صد در صد شرایط با شیب ملایم ولی مطمئن رو به بهبودی میره
نقل قول کردن
#2 کوکلا 1396-04-14 22:07
شاید به دلیل کاهش بارندگی و بردن آب به اصفهان و قم آمار خودکشی کاهش یافته چونکه دیگه آبی نیست که مردم ببره یا غرق کنه لرها عادت دارند اول کفش ها را از پا درآوردند و بعد شیرجه می زنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا