یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار الیگودرز اظهار داشت: همایش عمومی ۲ هزار نفری مبارزه با مواد مخدر ۲۰ تیرماه در الیگودرز برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "احسان جهانیان" در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: امروزه معضل مواد مخدر از تولید و عرضه گرفته تا مصرف به یکی از آسیب‌های اجتماعی مبدل شده که مبارزه جدی با آن از دغدغه‌ها و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری می‌باشد و در بدنه دولت نیز همه مسوولین و به‌ویژه رئیس‌جمهور و وزیر کشور درگیر رفع مشکلات در این حوزه هستند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مبارزه جدی با مواد مخدر در سطح شهرستان گفت: یکی از راه‌های مبارزه با این معضل خانمان‌سوز اجتماعی کردن برخورد صحیح با معضل اعتیاد است که بر آگاهی بخشی و آموزش و پیشگیری مبتنی می‌باشد.
فرماندار الیگودرز در ادامه این نشست خبری که با محوریت مباحث مبارزه با مواد مخدر تشکیل شده بود افزود: به‌رغم محدودیت‌هایی که وجود داشت همایش عمومی بیستم تیرماه در شهرستان برگزار خواهد شد ‌که در راستای اجتماعی شدن معضل مواد مخدر پایه‌ریزی شده است و حضور عمومی در همایش مذکور موردتوجه قرار دارد.
وی افزود: به جهت ارتباطات آموزش و پرورش مکلف به حضور دانش آموزان در این همایش هستند و دانشجویان هم به‌عنوان هدف دوم قشر درگیر در این همایش حضور خواهند داشت.
جهانیان با اشاره به اینکه در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر مرکزی برای مبارزه با مواد مخدر دایر می‌باشد افزود: مجموعه کارگری را نیز از همین طریق در همایش حضور خواهند داشت.
وی نقش سازمان‌های مردم‌نهاد را در راستای مبارزه با مواد مخدر غیرقابل‌انکار و تأثیرگذار دانست و گفت: در همایش بزرگ مبارزه با اعتیاد که پیش‌بینی می‌شود با حضور دو هزار نفر برگزار گردد همه اقشار ازجمله گروه‌های ورزشی و هنری و... حضور خواهند داشت.
رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر الیگودرز در بحث مقابله با مواد مخدر نیروهای امنیتی و انتظامی فعالیت می‌نمایند و در بحث درمان هم شبکه بهداشت و درمان این وظیفه را عهده‌دار هست اما در رابطه با اصل مهم پیشگیری تلاش حوزه پیشگیری و توجه و همکاری همگانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی در خصوص برخورد با فروشندگان مواد مخدر و همکاری شهروندان گفت: نیروی انتظامی بدون حکم قضایی با جرم مشهود برخورد می‌کند ولی اگر شهروندان گزارش این‌گونه اعمال مجرمانه را به پلیس اعلام نمایند بدون اینکه نامی از آن‌ها برده شود و یا نیاز به شکایت کتبی باشد دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم حکم قضایی برخورد با فروشندگان مواد مخدر را صادر خواهد نمود.
جهانیان ضمن قدردانی از دادستان الیگودرز گفت: بحث آموزش در مدارس شهرستان از اهمیت ویژه‌ای در بحث پیشگیری برخوردار است که دادستان الیگودرز با حضور در مدارس نسبت به آگاهی بخشی دانش آموزان اقدام و تأثیرات مثبتی را هم در این رابطه شاهد بوده‌ایم.
وی همچنین از تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده الیگودرز در حوزه مبارزه با مواد مخدر هم قدردانی نمود و افزود: در جلسه‌ای که با حضور معاونین ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد مصوبات خوبی نهایی گردید.
وی از صدور مجوز تأسیس مراکز جدید ترک اعتیاد بدون محدودیت، توجه به اشتغال پاک‌شدگان، پرداخت تسهیلات و تجهیز سالن‌های ورزشی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر با رویکرد توجه به حاشیه‌نشینی و تأسیس مراکز مشاوره و ژنتیکی را از مهم‌ترین مصوبات جلسه مذکور دانست.
فرماندار الیگودرز گفت: با تلاش‌های خیرین سلامت ۲۲ پروژه خیر محور با نگاه به سمت مناطق حاشیه‌نشین در نظر گرفته شده است.
وی افزود: نگاه ما به سمت پروژه‌هایی می‌باشد که پیشرفت خوبی داشته و زود به بهره‌برداری برسند.
جهانیان به انفعال برخی دستگاه‌ها نیز انتقاد نمود و افزود: متأسفانه برخی دستگاه‌های منفعل هستند و بجای اینکه به‌صورت خودجوش فعالیت نمایند در انتظار تکلیف می‌مانند.
فرماندار الیگودرز با اظهار رضایت از خبررسانی در شهرستان الیگودرز و قدردانی از تلاش رسانه‌ها گفت: البته نقص‌هایی وجود دارد که در نتیجه نبود امکانات و تجهیزات و بعضاً فرار از پاسخگویی مدیران بروز یافته است.

دیدگاه‌ها  

#1 محمداکبری 1396-04-11 18:34
بد نیست ولی رویکرد درستی درمبارزه ریشه ای نیست بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد که اگر درست درمان اجرا نشود همین تاثیر راهم ندارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا