یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون لرستانی بانک مرکزی گفت: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند از سلامت نسبی و کافی برخوردار هستند.
فرشاد حيدري معاون نظارتی بانک مرکزی كشور شدبه گزارش پایگاه خبری یافته، فرشاد حيدري این بانک با بيان اينكه موسسه ثامن از مدت‌ها پیش درخواست مجوز خود را به بانک مرکزی ارائه کرده است، تصریح کرد: به‌تازگی در فضای مجازی مباحثی در خصوص موسسه ثامن عنوان شده است، در این خصوص باید یادآور شد که این موسسه از سال‌های قبل درخواست خود را برای اخذ مجوز از بانک مرکزی ارائه کرده بود و در این باره اقداماتی نظیر سپرده نویسی در بورس و پرداخت سپرده قانونی به بانک مرکزی را انجام داده بود.
حيدري ریشه مطالب انتشاریافته در فضای مجازي درباره بانک‌ها و مؤسسات اعتباری طی روزهای اخیر را در شایعات دانست و گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند از سلامت نسبی و کافی برخوردار هستند. از این رو جای هیچ‌گونه نگرانی برای هم‌وطنان در خصوص سپرده‌گذاری در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز کشور وجود ندارد.
وی افزود:‌ چتر نظارت بانک مرکزی بر شبکه بانکی گسترده است و به هیچ عنوان جای نگرانی برای سپرده‌گذاران نیست.
معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه شایعاتی در خصوص برخی بانک‌های مجاز نیز در فضای مجازی منتشر می‌شود، گفت: این پیام‌ها و محتواهای تولید شده عموماً متعلق به سال‌های پیش و یا برای مثال مرتبط با صف فروش سکه در سال‌های ۱۳۹۰ بوده است؛ اما در شرایط فعلی با انتشار مجدد این پیام‌ها با عناوینی چون «خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و مؤسسات»، نیت خاصی را دنبال می‌کنند که هم‌وطنان ما به‌خوبی نسبت به مقاصد این افراد آگاه هستند. بر این اساس مردم عزیز اطمینان داشته باشند که شبکه بانکی ایمن است و با نظارت بانک مرکزی هیچ خلل و خدشه‌ای به سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها و مؤسسات دارای مجوز، وارد نمی‌شود.
حیدری در خصوص مذاکرات بین چند موسسه و برخی بانک‌ها برای روند ساماندهی گفت: درخواست صدور مجوز و ادغام بستگی به طی مراحل قانونی آن دارد، در این راه ممکن است دو موسسه یا بانک با یکدیگر مذاکراتی داشته باشند که امکان دارد منجر به حصول نتیجه شود. البته در حال حاضر مذاکراتی بین چند موسسه در حال انجام است که بانک مرکزی در این باره خبر موثق و قطعی را به هم‌وطنان اعلام خواهد کرد.
این مقام مسئول بانک مرکزی خواستار تفکیک مؤسسات مجاز از غیرمجاز از سوی مردم و سپرده‌گذاران شد و تصریح کرد: برخورد بانک مرکزی با مؤسسات غیرمجاز به‌مانند گذشته بسیار سخت خواهد بود کما اینکه اين بانک توانسته است تاکنون ۱۳۴ تعاونی غیرمجاز را ادغام و یا منحل کند و در این راه تلاش کرده است حقوق سپرده‌گذاران در حد کفایت دارایی‌های این مؤسسات حفظ شود. لذا موضوع بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز از مؤسسات غیرمجاز جداست و نباید افکار عمومی این دو موضوع را با یکدیگر اشتباه بگیرد. بر این اساس برخورد با غیرمجازها با همکاری بانک مرکزی و مراجع قضایی با استحکام هرچه تمام‌تر ادامه خواهد یافت و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۳۹۶ موضوع غیرمجازها را در بازار پولی کشور ساماندهی کنیم و از سال آینده شاهد حضور هیچ موسسه غیرمجازی در این بازار نباشیم.
حیدری موسسه «مهر اقتصاد» را نيز در شرف دریافت مجوز از بانک مرکزی خواند و گفت: در حال حاضر این موسسه اقداماتی را برای اخذ مجوز انجام داده ‌است، البته در این باره تصمیم‌گیری بر عهده شورای پول و اعتبار است. بر این اساس آنچه شورای پول و اعتبار تصمیم خواهد گرفت متعاقباً بانک مرکزی اجرا خواهد کرد.
سپرده‌گذاران موسسه اعتباری «ثامن» نگران سپرده‌های خود نباشند و حسب نیاز براي دريافت خدمات به این موسسه مراجعه کنند. ضمن آنکه بانک مرکزی همچون گذشته حمایت لازم را از این موسسه و مدیران آن به عمل آورده و در آینده نیز از این موسسه حمایت خواهد کرد.
معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه مذاکراتی میان موسسه اعتباری کوثر و صاحبان سهام موسسه ثامن و مهر اقتصاد انجام شده است، تصریح کرد: مواردی از سوی مدیران این مؤسسات مطرح شده که لزوماً ممکن است با نظرات سهامداران آن‌ها یکسان نباشد؛ اما با این حال توافقات اولیه‌ای در این باره انجام شده است. چنانچه در نهایت تشخیص بانک مرکزی بر ادغام باشد، بانکي قوی‌تر و با ثبات مالي بیشتر بنا به مصلحت شکل خواهد گرفت. در هر حال اولویت نخست ما در بانک مرکزی، حفظ حقوق سپرده‌گذاران و صیانت از منافع مردم است. در صورتی که احساس کنیم هر ادغامی به این مهم خللی وارد می‌کند، از آن جلوگیری خواهیم کرد.
 
 
اطلاعیه بانک مرکزی: مردم به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به آگاهی هم‌وطنان گرامی می‌رساند؛ در روزهای اخیر برخی افراد و گروه‌ها با اهداف و اغراض شخصی و سیاسی، از طریق برخی رسانه‌ها به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی به انتشار شایعاتی از قبیل ورشکستگی بانک‌ها و در خطر بودن سپرده‌های مردمی اقدام می‌کنند. انتشار این شایعات با هدف تشویش اذهان سپرده‌گذاران و ایجاد نگرانی در بین آن‌ها انجام می‌شود. بانک مركزي ضمن تأکید بر سلامت و صحت نظام بانکی در بانک‌ها و مؤسسات مجاز، اعلام می‌کند عوامل تولید این شایعات و بازنشر کنندگان آن از سوی مراجع ذی‌صلاح در حال پیگرد قانونی است.
بنابراین ضمن تکذیب شایعات، تأکید می‌شود اخبار موثق و مورد تائید بانک مرکزی صرفاً از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این بانک به آدرس www.cbi.ir و یا مصاحبه‌های مسئولان بانک مرکزی به استحضار مردم شریف ایران و سپرده‌گذاران بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خواهد رسید.

دیدگاه‌ها  

#1 علیرصا 1396-03-29 19:50
راجب همه چیز حرف زد بجز موسسه ارمان که مردم حدود یکماه بلاتکلیف گذاشته
نقل قول کردن
#2 شهروند 1396-03-30 00:06
جناب حیدری تمام صحبتهایت به صورت دو پهلو ست در حال اخذ مجوز یا بانکمرکزی بصورت نسبی برخی از موسسات را که نام بردید تایید اگر صذاقت دارید چرا بصورت قاطع اسامی بانکها و موسساتی که داری مجوز از طرف بانک مرکزیند یا بانک مرکزی سپرده مردم را تضمیین می کند در صدا وسیما و دیگر رسانه ها اعلام نمی کنید و فقط می گویید اسامی در سایت بانک مرکزی است جند درصد از مردم دسترسی به سایت بانک مرکزی دارند ترا به هر کس که اعتقاد دارید مردم را از سر در گمی نجات دهید یکی از همین موسسات برداشته کپی دفترخانه اسناد رسمی تهران را پشت ویترین زده و در ان نامه قید شده که این فرد درخواست خود را به دبیرخانه این بانک ارائه ذاذه ایا این می شود مجوز ضمننا چرا مسولین نظارتی موسسات و بانکهای بدون مجوز را تعطیل نمی کنند تا خیال مردم راحت شود و با خیال راحت پولهایشان را سپزده گذاری کنند.
نقل قول کردن
#3 مال باخته 1396-03-30 01:29
چرا اصلا راجع به موسسه آرمان هیچ حرفی نمیزنید .بابا پول و سرمایه ما هم دست آرمان ه .فکر کنم باید مثل سپرده گذارای ثامن و کاسپین باید آشوب به پا کنیم تا ما رو هم جدی بگیرن
نقل قول کردن
#4 افسون 1396-04-24 18:30
چرا اسمی از موسسه آرمان وحدت نیست .مسلمونی کجا رفته که صدای مردم خوزستان بوشهر لرستان که از استانهای محروم وبعضا زر خیز هستن به جایی نمیرسه...به کدام مسلک ودینید که خود پیغمبرگفت وای به حال مسلمانی که صدای درد همنوعش رابشنود وبه داد اونرسد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا