یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد استان چشم‌به‌راه دستان پرمهر خیرین هستند.

به گزارش پایگاه خبری یافته حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی امشب در مراسم جشن گلریزان که با حضور اعضای شورای قضایی استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از خیرین در تالار حامی خرم‌آباد برگزار شود، اظهار داشت: گره‌گشایی از کار مردم سیره پیشوایان معصومین و اهل‌بیت است که همواره در روایات در بحث برطرف کردن نیازِ نیازمندان تأکید شده است به‌طوری‌که گره‌گشایی از کار مردم از جهاد درراه خدا، طواف کعبه و حج هم بالاتر است.
وی افزود: جشن گل‌ریزان یک آزمایش برای ثروتمندان، خیرین و نیکوکاران است به همین سبب باید به فکر هم نوعان خود باشیم و در راستای گره‌گشایی قدم برداریم.نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تأکید کرد: کمک‌های خیرین که به زندانیان جرائم غیر هم داده می‌شود باعث مستحکم شدن کانون خانواده‌های این افراد می‌شود که می‌تواند از آسیب‌های اجتماعی و تبعات منفی آن جلوگیری کند.
رئیس‌کل دادگستری استان لرستان گفت: کمک‌هایی که برای آزادی زندانیان داده می‌شود مختص به زندانیان جرائم غیر عمد است.
جعفر بدری با بیان این که کمک‌هایی که انجام می‌شود با جرائم مالی غیر کلاه‌برداری اختصاص می‌یابد، افزود: این‌ها کسانی هستند که به دلیل شرایط بد مالی پایشان به زندان بازشده است.
وی افزود: کل بدهی زندانیان آزادشده سال 95 حدود 157 میلیارد ریال بوده است که مربوط به 227 نفر زندانی می‌باشد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به این‌ که پرداخت این مبلغ از محل‌های مختلفی همانند ستاد دیه، تسهیلات، کمک خیرین و...تأمین‌شده است، خاطرنشان ساخت: کسانی که جرائم غیر عمد مالی دارند تا پایان ماه مبارک رمضان به آن‌ها مرخصی می‌دهیم که بروند و مشکلاتشان را حل کنند.
بدری همچنین با بیان این که هم‌اکنون 375 بدهکار مالی در زندان‌های استان داریم، افزود: 308 نفر آن‌ها مشکل مالی، 52 نفر مهریه و نفقه و 15 نفر هم جرائم حوادث رانندگی دارند.
وی گفت: کل بدهی این 375 نفر حدود 30 میلیارد تومان است.
رئیس‌کل دادگستری استان تصریح کرد: متأسفانه خانواده‌های این افراد در حال فروپاشی هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه صورت گیرد که مشکلشان حل شود.
بدری عنوان کرد: با توجه به این‌که 70 درصد زندانیان دچار اعتیاد به مواد مخدر هستند لذا حضور این افراد که جرائم غیر عمد دارند جلوه خوبی ندارد در کنار دیگر زندانیان باشند.
مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: در سال گذشته باهمت خیرین ۲۲۷ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.
محمدعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار یافته اظهار داشت: در سال گذشته باهمت خیرین و کمک‌های مردمی ۲۲۷ نفر زندانی (جرائم غیر عمد) با هزینه‌ای بالغ‌بر یک‌صد و پنجاه‌وهفت میلیارد ریال از زندان آزاد شدند که ۷ نفر آن‌ها خانم بودند.
وی همچنین با اشاره به این که امسال هم ۳۷۵ زندانی جرائم غیر عمد با هزینه‌ای قریب به سیصد میلیارد ریال منتظر یاری دستان سبز خیرین بزرگوار می‌باشند، از کلیه هم استانی‌های عزیز دعوت به عمل نمود که در این کار خداپسندانه شرکت نمایند و مقدمات آزادی این زندانیان را فراهم کنند.



 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا