یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرمایه‌گذار پرورش ماهی در قفس سد حوضیان گفت: تنها راه قانونی که برای جمع‌آوری پرورش ماهی در قفس سد حوضیان وجود دارد پرداخت خسارت است!
سد حوضیان؛ به نام الیگودرز و به کام دیگران/ سرمايه‌گذار غيربومي، يك شبه بهره‌بردار شد!به گزارش پایگاه خبری یافته، حاتم حق نظری سرمایه‌گذار پرورش ماهی در قفس سد حوضیان در پی انتشار مطالبی از سوی مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در خصوص جمع‌آوری پرورش ماهی سد حوضیان با مراجعه به دفتر روزنامه کیهان الیگودرز گفت: دو سال است که شما و نماینده سابق و فعلی و هرچه خواسته‌اید علیه من گفته و نوشته‌اید، اما بر اساس قانون آیا من حق ندارم که از خودم دفاع کنم و با مردم الیگودرز سخن بگویم؟!
وی گفت: بنده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و ضمن رعایت تمام موازین قانونی و حقوقی با اخذ مجوزات لازم از مراجع ذی‌ربط در کشور و استان اقدام به اجرای طرح نموده‌ام.
حق نظری با اشاره به انعقاد قرارداد ۱۰ ساله افزود: به پشتوانه مجوزهای قانونی حدود ۴ میلیارد تومان هزینه نموده‌ام و بر اساس قرارداد داری حقوقی هستم که باید رعایت شود و چنانچه امور آب نظر بر خاتمه قرارداد قبل از موعد دارد لازم است طبق بندهایی از قرارداد مذکور که در اخطاریه امور آب استان هم به آن اشاره شده بود، تنها راه پرداخت خسارت این‌جانب است.
وی گفت: من یک حقوقدان هستم و به حقوق قانونی خود آشنا هستم و امور آب برای خاتمه دادن به قرارداد نه به‌صورت افسارگسیخته، بلکه باید دلایل تغییر سیاست‌های کلان را نیز اعلام نماید تا بتوانند این سرعت لغو یک‌طرفه قرارداد را توجیه نمایند اما در نهایت من تابع قانون هستم و هرچه که در قرارداد قید شده باید اجرا شود و در صورتی که نمی‌خواهند ادامه دهم باید مطابق نظر کارشناس رسمی دادگستری خسارت مرا پرداخت نمایند تخلیه خواهم کرد.
حق نظری گفت: در اخطاریه امور آب عدم ‌پرداخت اجاره را بهانه کرده‌اند در صورتی که این‌جانب نه‌تنها اجاره‌بهای سال ۹۵ و تا اردیبهشت ۹۶ را پرداخت نموده‌ام بلکه حدود نیمی از اجاره‌بهای سال ۹۶ تا ۹۷ را هم واریز کرده‌ام.
وی افزود: در حال حاضر تعداد 10 نفر در پرورش ماهی حوضیان مشغول به کار شده‌اند که همگی بومی الیگودرز هستند و با توجه به اینکه طبق قرارداد فعالیت پرورش ماهی هیچ منافاتی با گردشگری من حاضرم گردشگری سد حوضیان را فعال نموده و بیش از ۱۰۰ نفر شغل ایجاد نمایم و هر شخص دیگر هم که می‌خواهد می‌تواند پرورش ماهی را اجرایی کند.
حق نظری گفت: نماینده الیگودرز که دائم از گردشگری سخن می‌گوید در این مدت حتی یک قایق برای تفریح انبوه مردمی که در حاشیه سد تجمع می‌کنند به آب انداخته است؟!
وی در خاتمه از نماینده الیگودرز خواست اجازه دهد توسعه اشتغال شهرستان پیگیری شود و ممانعت نکند.
 
توضیحات خبرنگار کیهان:
اینکه ایشان عنوان می‌کند فرصت دفاع و پاسخگویی در اختیار نداشته است بدان جهت است که بجای دفاع و به قول خودش سخن گفتن با مردم همواره از طریق رایزنی‌های استانی و کشوری به دنبال رفع مشکل بوده، در صورتی که اگر از ابتدا روال تضارب اندیشه و ایده را با مردم رعایت می‌نمود شاید امروز شهروندان به این شدت با او مخالف نبودند.
در رابطه با پرورش ماهی در سد حوضیان که ایشان ادعای خسارت کرده‌اند لازم است به استحضار برسانیم که مردم به‌طور کلی مخالف اجرای طرح پرورش ماهی در سد حوضیان هستند و چگونه می‌شود که مردم اجازه دهند سرمایه‌گذاری دیگر باهدف آبزی‌پروری در این دریاچه سرمایه‌گذاری نماید؟!
در خصوص وعده‌های امور آب جای سؤال است وقتی از سرمایه گذارحتی نیمی از اجاره‌بهای سال جدید را دریافت کرده‌اند چگونه وعده جمع‌آوری آن را می‌دهند؟!
به هرحال ما همچنان بر مواضع قبلی خود که خواست مردم است اصرار داریم و این نوشته صرفاً بر اساس رعایت اخلاق رسانه‌ای و لزوم درج دفاعیات سرمایه‌گذار بود.


مطلب مرتبط: 

 

جلسه پرسش و پاسخ مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان با مردم الیگودرز

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا