یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: باید توانمندسازی را به بطن خانواده برد و در کنار ورزش بحث شادی و نشاط کودکان و نوجوانان استان لرستان جدی گرفته شود.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، "حبیب‌الله خجسته پور" در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم که در سالن همایش دانشگاه فرهنگیان خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان به‌عنوان کسانی که بنا است آینده مملکت را در دست‌گیرند نیاز است در آغازین روز حضور در مکتب آموزش‌وپرورش مؤلفه‌های سلامتی را فراگیرند.
وی پیشگیری را بهتر از هر درمانی دانست و افزود: در همه زمینه‌ها باید تلاش کنیم تا پیشگیری در سرلوحه کار قرار گیرد و اجازه ندهیم هجوم غیرفرهنگی که نوجوان و جوان ما را تهدید می‌کند آن‌ها را به سمتی ببرد که سلامت جامعه را به خطر بیندازد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: وقتی دانش‌آموزان با مخاطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند آشنا شوند می‌توانند با بهره‌گیری از راهنمایی مربیان و معلمان در بطن جامعه رشد پیدا کنند و در آغاز رشد جسمانی به سمت تعالی حرکت کنند.
وی بیان کرد: امروز برای جلوگیری از وقوع مسائل خطرپذیر و آسیب‌زا بحث نظارت باید جدی گرفته شود؛ اگر تا دیروز می‌توانستیم فرزندان خود را کنترل کنیم امروز باوجود فضای مجازی شناخت دوستان فرزندان ما بسیار سخت است.
خجسته پور مواظبت کردن و توانمندسازی کودکان، نوجوانان، جوانان و دانش‌آموزان را امری خطیر دانست و گفت: در این زمینه ما باید امکانات و تجهیزات را رشد دهیم چراکه شیوه‌های توانمندسازی و جلوگیری از آسیب‌هایی که قبلاً داشتیم ممکن است دیگر این کارایی را نداشته باشند.
وی به آگاه‌سازی مربیان و والدین برای چگونگی مراقب کودکان از آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت: آموزش‌وپرورش در بحث توانمندسازی و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اقدامات بسیار جدی انجام داده است اما این کارها کفایت نمی‌کند و ما باید در بطن خانواده‌ها موضوع توانمندسازی را دنبال کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان یکی از راه‌های توانمندسازی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مسئله ورزش و سلامت جسمانی دانست و افزود: کودکان و نوجوانان تربیت‌پذیری خوبی دارند ازاین‌رو باید توانمندسازی را به بطن خانواده برد و در کنار ورزش بحث شادی و نشاط کودکان و نوجوانان جدی گرفته شود.
وی با تأکید بر اینکه شاد زیستن باید نهادینه شود عنوان کرد: شاد کردن و شاد زیستن در جامعه باید به یک ارزش تبدیل شود.
خجسته پور بیان کرد: ما در کنار ورزش و شاد کردن باید به دنبال ایجاد شادی اجتماعی باشیم و برنامه‌های مختلفی ازجمله جشنواره‌ها، کنسرت‌های موسیقی و تئاتر دنبال شود.
وی با تأکید بر اینکه ما باید به دنبال یک جامعه اخلاقی باشیم، گفت: در آستانه دو انتخابات ملی و محلی قرار داریم که باید اخلاق فراموش نشود چراکه جامعه اخلاقی هیچ‌گاه دچار آسیب و فساد نمی‌شود.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا