یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از شناسایی و اخراج 71 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل و افزایش جریمه کارفرمایان متخلف در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی آشتاب" با اشاره به اهمیت و ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشتغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز در استان اظهار داشت: بنا به مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 309 هزار و 977 ریال در سال 1396 تعیین‌شده، مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی یک‌میلیون و 549 هزار و 885 ریال جریمه در صورت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز بود.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تأکید کرد: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع است و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
آشتاب در ادامه افزود: در سال 95 تعداد یک هزار و 235 مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار استان انجام گرفت که منجر به شناسایی بیش از 71 تبعه خارجی غیر مجاز شاغل در استان گردیده که با همکاری نیروهای انتظامی از کشور اخراج شدند.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان استان از فرصت‌های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از محیط‌های کاری استان در دستور کار قرار گرفته که شناسایی و اخراج این تعداد از اتباع خارجی موجب جایگزینی 63 نفر از هم‌وطنان متقاضی کار شده است.
آشتاب در ادامه تاکید کرد: به موجب ماده 181 قانون کار، به‌کارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌گردد که در همین راستا در سال 95 بیش از 19 کارفرما که اتباع خارجی غیرمجاز را به‌کارگیری نموده‌اند شناسایی و ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

دیدگاه‌ها  

#1 امیرزاده 1396-01-24 11:50
آقا وجدانا جوون های ما خودشون بیکارن ، این افغانی ها باعث شدند تهران به ماها کار ندن ، حالا هم نفوذ کردن خوده لرستان!!!! اجازه ندید خواهشا
نقل قول کردن
#2 لربختیاری 1396-01-24 15:17
هرجای از مناطق لر نشین افغانی دیدین همتبارهای گلم به شدت با هاشون برخورد کنید ..فقط بحث کار نیست برخی اتباع افغان از نظر اخلاقی ایراد دارن..کلا اقامت اتباع در مناطق لرنشین ممنوعه..
نقل قول کردن
#3 باغیرت عمل کنید 1396-01-24 21:56
همشهریان و هم استانی ها با آمدن افغانیها به ایران بیش از 2 میلیون شغل از بین رفت و جوانان ایرانی وجوانان لرستانی بیکار شدند.در ضمن طبق قانون وجود حتی یک افغانی در لرستان وبیشتر استانها ممنوع و جرم است.لرستانیها بیکارندحالا افغانیها را صاحب کار می کنید.
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1396-01-25 13:11
الان باید این کشور اینقدر پبشرفت میکرد که از تمامم ممالک اسلامی و از سراسر دنیا برا کار به اینجا مهاجرت میکردن ،ایرانی فقط باید مانند ژاپنی ها ، فقط تکنولژی صادر میکردن و مدیریت ........ولی با اخراج برخی افغانیه ها و پاکستانی ها کاملا موافقم چون اغلبشون فاقد مجوز هستند و نام و نشانی ندارن و اسماشون مستعاره ، بخاطر همین خیلی وقتها خلافهای وحشتاناکی از جمله قتل ،میکنن و براحتی فرار میکنن به کشورشون ، به هیچ عنوان برخی هاشون قابل اعتماد نیستن ، از نزدیک ، خیلی از رفتاراشون رو در تهران ، زیر نظر داشتم ، و بدون دلیل این حرف رو نمیزنم .
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1396-01-25 13:55
به نقل از لربختیاری:
هرجای از مناطق لر نشین افغانی دیدین همتبارهای گلم به شدت با هاشون برخورد کنید ..فقط بحث کار نیست برخی اتباع افغان از نظر اخلاقی ایراد دارن..کلا اقامت اتباع در مناطق لرنشین ممنوعه..


کاملا با شما موافقیم .افغانیهایی که وضعشون خوبه میرن کشورهای اروپایی اما برخی که استعداد بزهکاری را دارند وارد ایران میشن امیدواریم همشون برگردن .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا