یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: با اجرای سند اشتغال استان زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد ۲۴ هزار و ۵۴۱ نفر در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی آشتاب" با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۲ جلسه کارگروه اشتغال و ۱۳ جلسه کمیته‌های کارشناسی مرتبط با کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری تشکیل شده است، اظهار داشت: خروجی جلسات کارگروه اشتغال تصویب ۸۴ مصوبه پیرامون مباحث مربوط به اشتغال و طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوده است.
وی تصریح کرد: در راستای کمک و تشویق و تسهیل سرمایه‌گذاری در منطقه، دبیرخانه کارگروه اشتغال در سال ۹۴ اقدام به شناسایی و پس از آن تهیه و تدوین مجموعه‌ای از مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و در ادامه ابلاغ به دستگاه‌های تخصصی ذی‌ربط کرد تا نقش مطلوبی را در افزایش فعالیت‌های اقتصادی استان ایفاء کند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان بیان داشت: همچنین در این راستا کارشناسان این اداره کل اقدام به تهیه و تدوین ۱۶ برنامه عملیاتی-تخصصی ویژه توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان لرستان بر اساس مزیت‌های نسبی و رقابتی استان و همچنین مقتضیات بومی، اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی کردند.
آشتاب افزود: از جمله این اولویت‌بندی‌های در لرستان حوزه‌های مربوط به کشت زعفران، کشت و فرآوری گیاهان دارویی، کشت محصولات گلخانه‌ای، توسعه باغات، بسته‌بندی حبوبات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع‌دستی نظیر قالیبافی، فرآوری و توسعه صنعت سنگ، پرورش مرغ و بوقلمون بومی و محلی و سایر ماکیان، پرورش و پرواربندی انواع دام، پرورش ماهیان سرد آبی و پرورش زنبورعسل بود.
وی با تاکید بر اینکه سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان در سال ۹۵ با رویکرد برنامه و پروژه محوری و همچنین تعیین و تعریف وظایفی برای اغلب بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در طی مدت ۴ ماه تدوین شد، ادامه داد: این سند با حضور مدیران کل و بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و بانک‌های عامل جمعاً بااعتباری معادل ۳۷ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال و با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای ۲۵ هزار و ۶۸۱ نفر تهیه و تنظیم و در کارگروه اشتغال به تصویب نهایی رسید.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان تصریح کرد: در این سند سهم و تعهد همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه، بخش‌های مختلف اقتصادی، شهرستان‌های تابعه و بانک‌های عامل به تفکیک و بر اساس منابع سه‌گانه سرمایه‌گذاری اعم از منابع بانکی با اعتبار ۲۱ هزار و ۲۳۸ هزار میلیارد ریال، منابع دولتی با اعتبار ۹ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال و بخش خصوصی با اعتبار ۶ هزار و ۵۲۴ پیش‌بینی شده بود.
آشتاب گفت: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات مأخوذه از طریق سیستم بانکی و با احتساب منابع دولتی و بخش خصوصی از ابتدای سال ۹۵ لغایت ۱۵ اسفندماه ۹۵ جمعاً مبلغ ۴۱ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال تسهیلات از طریق سند اشتغال پرداخت شد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با بیان اینکه این میزان تسهیلات معادل ۱۱۱.۳۷ درصد کل تعهدات مندرج در سند مذکور بوده است، یادآور شد: از این طریق زمینه ایجاد اشتغال برای تعداد ۲۴ هزار و ۵۴۱ نفر در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، کشاورزی و خدمات فراهم شده است.

دیدگاه‌ها  

#1 فعال محیط زیست 1396-01-14 14:52
برای دریافت همین وامهای اشتغال زایی و ...کار افرین رو به سکرات میندازند تا وام رو بگیرید بعد خیلی راحت آقایون میارن تو رزومه کاریشون .شما مدیران محترم حق ندارید در مسیر هفت خوانی که برای کارآفریتان ساختید به نفع خودتون بهره برداری کنید.
نقل قول کردن
#2 محمد 1396-01-14 14:53
جناب مدیر کل! چنین آمار و ارقامی گمراه کننده است و بر واقعیتها منطبق نمیباشد زیرا برمبناي تسهیلات داده شده عدد و رقمی برای هرشغل در نظر گرفته شده و نتیجه گیری بعمل آمده است! اما ممکن است در واقع نه تنها شغلی ایجاد نشده باشد بلکه به ضد اشتغال مفید و پایدار هم تبدیل شده باشد، 24500 اشتغال یعنی 1000 کارگاه و مزرعه که هرکدام 24 نفر را مشغول کرده باشند و اگر اینگونه باشد آشکارا خودش را در سطح استان نشان میدهد و هیچ نیازی به تبلیغ هم نداشت. نداشت در صورتی که با ذره بین هم نمیتوان ای شغلهای ایجاد شده را پیدا کرد
نقل قول کردن
#3 محمدآریان 1396-01-14 15:04
چرا این استغالزایی دربطن جامعه لرستان احساس نمی شود
احتمالااین آمارهافقط برروی کاغذوجودداشته باشد
بیائیدبامردم روراست باشیم واقعیت رو به رسانه هاومردم گزارش بدهیم
نقل قول کردن
#4 محمود 1396-01-14 17:37
پیشنهاد به مدیرکل محترم:
برای اینکه مردم باور کنند 1- محل اشتغال و بکارگیری 2400نفر از 24000 نفر را اعلام کنید 2- تعداد کسانیکه شغل و کار خود را در سال 95 از دست داده اند را نیز اعلام فرمایید . سپاس
نقل قول کردن
#5 رضا شکاری 1396-01-15 12:34
شعار شعار !
پس چرا چیزی دیده نمیشود؟
تعداد افرادی که بیکار ، ورشکسته و بدبخت شدند را چه کسی می داند؟
جامعه نیازمند شعار نیست! اقدام واقعی کجاست؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا