یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس با انتقاد از باز شدن پای سمندر لرستانی به سفره هفت‌سین نسبت به انقراض نسل این گونه هشدار داد.
http://yaftenews.ir/images/95/95-11/DSC_0006.JPGبه گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد بیرانوندی" در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از اینکه باز شدن پای سمندر لرستانی به سفره هفت‌سین خطر انقراض نسل این گونه را افزایش داده است، گفت: سمندر گونه‌ای منحصربه‌فرد و در معرض انقراض است که در مرزهای جنوبی استان لرستان در بخش پاپی و شمال استان خوزستان یافت می‌شود البته در منطقه کرکی از توابع شهرستان پل‌دختر در چشمه‌ها ورودهای کوچک و آب شیرین این منطقه نیز تعدادی از این جانور زندگی می‌کند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سمندر نماد استان لرستان است نسبت به انقراض نسل این گونه هشدار داد و ادامه داد: متأسفانه برخی افراد با بی‌توجهی نسبت به ارزش این گونه نادر از آن به عنوان یکی از سین‌ها بر سر سفره هفت‌سین استفاده می‌کنند در حالی که افراد نباید برای لذت خود و چند روز ایام نوروز از این آبزی نادر سر سفره هفت‌سین استفاده کنند.
بیرانوندی با یادآوری اینکه خریدوفروش و حمل سمندر لرستانی ممنوع است و مجازات دارد، تصریح کرد: سمندر لرستانی تحت حفاظت شدید اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد و مشخص نیست افراد از چه طریقی این آبزی را به فروش می‌رسانند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه اداره کل محیط زیست لرستان باید با تشدید نظارت از خرید و فروش سمندر لرستانی جلوگیری کنند، گفت: انتظار می‌رود این دستگاه با تشدید نظارت حفاظت بیشتری را از این گونه در معرض انقراض داشته باشد.
وی با هشدار نسبت به اینکه انقراض نسل سمندر لرستانی ضربه سهمگینی را بر پیکره محیط زیست وارد می‌کند، افزود: بهتر است سازمان حفاظت محیط زیست فرهنگ سازی مناسبی را در این رابطه داشته و مردم را نسبت به خطر انقراض نسل این گونه آگاه کنند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس دهم، با بیان اینکه تنها با فرهنگ‌سازی حفاظت از سمندر لرستانی تحقق نمی‌یابد. یادآور شد: بهتر است فرهنگ‌سازی در کنار تشدید نظارت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 حسيني 1395-12-20 13:43
به جاي انتقاد از سمندر به فكر اشتغال و قولهايي كه داديد باشيد دكتر
نقل قول کردن
#2 فیروز 1395-12-20 14:10
اقای بیرانونذ ازمشکلات مردم بکو راهکارهات در این یکسال چه بوذ سمندر ولش
نقل قول کردن
#3 ناشناس 1395-12-20 16:04
توهین مجریان شومن تاریخ مصرف گذسته رو محکوم نکرد برای ما از سمندرمیگه خودمون میدونیم ک سمندر خرید فروشش ممنوعه..
نقل قول کردن
#4 مهدی 1395-12-20 23:49
ممنون دکتر شما نماینده مردم خرم ابادید یا سمندر لرستان
نقل قول کردن
#5 کاندیدا 1395-12-21 08:16
ممنون. یعنی اگه سنبل یا سمنو گیرمون نیاد حتی. بازم نمیتونیم سمندر بخریم؟؟؟؟
پیشنهاد بدید فرهنگستان ادب فارسی سمندر رو به جای سین ؛ با صاد یا ث ثبت کنن. (صمندر یا ثمندر ). دیگه مشکل به طور کلی حل و فصل میشه.
نقل قول کردن
#6 سیا 1395-12-21 08:57
کاش منم یک سمندر بودم که اینقدر بهم می رسیدن نه نیروی شرکتی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا