یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برای سير به سوى خداوند و كمال مطلق و رسيدن به حيات طيبه از همان نافرمانی و گناه ازلی آدم و حوا گرفته تا به امروز انجام‌ مستحبات‌ و نوافل‌ و توسلات‌ و دعا و بقيه‌ي‌ امور، فرع‌ است‌. اصل‌ قضيه‌، ترک گناهان بشری است.
از توطئه آشکار علیه خداوند گرفته تا تنهایی انسان‌ها، از آزار و قتل مردمان بی‌گناه بر روی کره زمین گرفته تا خشم و دروغ و کاهلی بی‌حد و حصر همان مردم گمراه، از سحر و جادوگری کف‌بینان تا طالع‌بینی‌های بی‌اساس توطئه گران، از ترویج مصرف‌گرایی عقلانیت سود ‌مدار تا رنج کار مردمان بی‌پلامار برای رفع امیال درونی و نیازهای پوشالی بی‌شمار، از مسخ‌شدگی حاصل از جادوی تصویر تا مراسم انتخاب دخترک بزک شده از سر تزویر، از سوداگری مرگ چند صد میلیارد دلاری جهانی تریاک، مرفین و هروئین تا داغ مرگ جگر‌سوز میلیون‌ها کودک در جنگ‌های خانمان‌سوز، از بی‌حرمتی به مادرمان زمین با انقراض و کشتار گونه‌های مختلف جانوری تا قطع درختی که تأمین‌کننده نفس سالانه دو انسان است و از بین بردن جنگل‌هایی که هر هکتارش ده تن کربن را جذب می‎کند و بیست تن اکسیژن تحویل‌مان می‌دهد، از آلودگی‌های نفتی و گازهای گل‌خانه‌ای تا زباله‌های پلاستیکی و هسته‌ای كه از اعماق چند هزار متري زمين گرفته تا سفره‌های زیر زمینی آب، بيوسفر، تروپوسفر و حتي خارج از اتمسفر را آلوده نموده‌اند.
تعادل میان انسان و جهان هستی بر‎هم خورده، از صید بی‌رویه مار و میرو و ماهی با کشتی‌های فولادی زمخت کف روب تا خورشید محو و آسمان سیاه و بارانی از دود و غبار و اسید بر سر آدمیانی که با تمام در هم لولیدن حشره‌وارشان در شهر شلوغ با تمام سوژه‎هایش، درد تنهایی دارند و حسی تلخ و غمگین و ماشین و دود و این همه همهمه و گنداب جاری از شهر که حاصلش همه بی‌حرمتی به آب‌وخاک و هوای ودیعه گذاشته در نزد ماست.

منشأ این‌همه گناه بشری کجاست؟
افراد را که انفرادی مورد توجه قرار دهی منشأ گناهان می‌شود، جهل انسان و غفلت از خود‌شناسی و خدا‌شناسی، دنیادوستی، شکم و شهوت‌پرستی، فراموشی و یا عدم اعتقاد به وعده آخرالزمان.
اما اگر فرد را در قالب یک جامعه زیر نظرگیری راه فرار از شهر گناه می‌شود، جامعه‌ای در بستر عدالت و با محوريت ايمان به خرد، حسن نيت و سلامت روان و مسئوليت مشترك. جامعه‌ای که در آن نتوان از آدمی با عواملی چون طمع، استثمار، فرار از تنهایی و زیاده‌خواهی برای سود بیشتر مادی سوء‌استفاده نمود.
در این جامعه انسان می‌تواند مستقل و پرتوان با دیگر مردمان، طبیعت و جانوران با عشق و کار خلاقانه از سر احترام مرتبط و توأمان، زندگی کند. با عشق ورزیدن به معنای اثبات دیگران در کنار کار متناسب با طبیعت و در آغوش کشیدن جهان در حالی که فردیت نفسش دست نخورده باقی بماند.
منشأ گناهان بشری یا بیکاری و کار بی‌تناسب با طبیعت است و یا بی‌عشقی و کج‌روان راه عشق. پس علاج درد گناه بشری کار در دل طبیعت، با طبیعت و در راه طبیعت که محضر خداوند است در کنار عاشقی انسان، آن‌هم عشق به عروج‌ روح دیگر انسان‌ها در راه خدا و حفظ بقا و قلمرو همه مخلوقات خداوندی است.


(أَلَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرَى: آیا انسان نمی‌داند که خدا او را می‌بیند؟) آیه 14 سوره علق


مهدی حسنوند

دیدگاه‌ها  

#1 گناهکار 1395-12-19 12:32
خدا همه ما رو ببخشه، از مردن میترسم، نه این که عاشق این دنیام چون از اون دنیا میترسم
نقل قول کردن
#2 امیری زاده 1395-12-19 14:14
از روانی قلمتان لذت میبرم.آفرین استاد
نقل قول کردن
#3 موسوی 1395-12-19 14:18
جامعه جهانی رو بیخیال، جامعه خودمون پر از گناه شده، نمیدونم چطور با این همه گناه مثل قوم لوط از بین نمیریم
خدایا بزرگیتو شکر
نقل قول کردن
#4 منصوره حلاج 1395-12-19 15:29
عالي بود،خيلي كم پيش مياد مقاله اي رو تا پايان بخونم،،،عالي بود يافته
نقل قول کردن
#5 معصوم 1395-12-20 00:42
درسته گناهاي ما كوچولوتر از اونور آبياست ولي ميكروب ميكروبه
كاش بشه هيچ گناه نكرد، كاش بشه تو اين دنيا هيچ بچه ايي كشته مشه،هيچ بچه اي كار نكنه، گرسنه نباشه،كاش هيچ مادري بخاطر گرسنگي بچه هاش اشك نريزه، كاش باباها تو تنهايي گريه نكنن، استاد دلم براي ديدن بچه هاي قلايي و كاكاوند تنگ شده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا