یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کلنگ احداث بوستان و مجتمع تحقیقاتی، تفریحی بلوط در منطقه پشته حسین‌آباد شهر خرم‌آباد به زمین زده شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، صبح روز شنبه 14 اسفندماه آیین کلنگ زنی احداث بوستان و مجتمع تحقیقاتی، تفریحی بلوط در منطقه پشته حسین‌آباد شهر خرم‌آباد با حضور استاندار لرستان، شهردار خرم‌آباد، دوستداران محیط زیست و شهروندانی به زمین زده شد.
استاندار لرستان در آیین کلنگ زنی بوستان بلوط پشته گفت: اقدامات شهرداری در توسعه فضای سبز می‌تواند به حفظ و ارتقاء جایگاه خرم‌آباد در بین شهرهای برتر گردشگری کشور کمک کند.
شهردار خرم‌آباد هم در این مراسم اظهار داشت: مساحت بوستان پشته به ۲۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.
یحیی عیدی بیرانوند افزود: سرانه فضای سبز خرم‌آباد قبل از نهضت جدید فضای سبز ۳/۵ متر برای هر نفر بود که با اقدامات انجام‌شده به حدود 10 متر برای هر نفر خواهد رسید.
وی افزود: در حال حاضر فضای سبز پارک 11 هکتاری کاسیت، آبشارها، پارک کوی فلسطین، پشت‌بازار که پارک 110 هکتاری است و همین پارک 85 هکتاری پشته حسین‌آباد را در دست اجرا داریم.
وی با اشاره به تلاش‌های مظفر افشار پدر بلوط ایران افزود: مسئولیت این پارک به ایشان واگذار شده و ما در تلاش هستیم که یک مجموعه تحقیقاتی بلوط به اسم آقای افشار و با کمک بخش خصوصی احداث کنیم.
عیدی بیرانوند افزود: عملیات کمربند سبز 35 متری و خیابان 16 متری نیز در همین مجموعه اجرا خواهد شد و این منطقه از بن‌بست خارج می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1395-12-14 13:04
درود بر شهردار مردمی و همه مردم خیر و اهل فرهنگ خرم آباد که اینچنین بی چشمداشت برای نجات شهر و بالطبع همه استانمان پای در راه سازندگی و ایجاد زیر ساختهای طبیعی و فرهنگی گذارده اند و بی شو ب ودی ثمرات این انقلاب سبز در تمام ابعاد اجتماعی فرهنگی و البته اقتصادی با افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی عینیت و نمود بیشتری خواهد یافت .

فراموش نباید کرد که اقدامات انقلابی شهرداری برای ایجاد چنین تغییرات بزرگی در عرصه ساخت و بهره برداری پارکها و افزایش سرانه فضای سبز میبایست با ورود نخبگان فکری و اقتصادی به عرصه کارهای خیر در زمینه های فرهنگی ورزشی گره خورده و منجر به ایجاد موجهای باز هم بزرگتری از میل و اشتیاق هم استانی های عزیزمان در ساخت فضاهای ورزشی و فرهنگی و اجنماعی نظیر ورزشگاهها فرهنگسراها و مراکز اقتصادی جدید باز هم بیشتری شود تا بلکه امکان تغییرات مهم و اساسی در حوزه های خصوصا فرهنگ و اقتصاد استانمان فراهم شود .
نقل قول کردن
#2 سردار 1395-12-14 13:23
اگه بوستان بلوط هست چرا کاج کاشتید ؟ خرم آباد رو کردید جهنم با کاج . کاج درخت غمگينيه
نقل قول کردن
#3 mohsen 1395-12-14 14:38
درود بر استاندار لرستان و شهردار خردمند خرم آباد
نقل قول کردن
#4 لربختیاری 1395-12-14 16:51
درود بر مردم فهیم و بافرهنگ خرم آباد..
همه باهم شهری خرم و آباد خواهیم ساخت..
نقل قول کردن
#5 همشهری 1395-12-14 16:54
سلام سالها است که کنار کانون بازنشستگان ارتش کنار مرکز کوهپیمایی سفید کوه را پارک بلوط گذاشتند وتابلو دارد یکی از دو تا را اصلاح کنید تا همنانم نباشند
نقل قول کردن
#6 همشهری 1395-12-14 16:59
با توجه نوع درختان کاشته ارایش شهر در دهه اینده تغییر میکند نه چناری که زیبایی شهرمان است وشناسنامه ان وتمام بلوار های ما نخل زینتی وچهر شهر عوض می شود وباید مثل گل ونی مادرمان برای پوشش قدیم شهر مرثیه بخوانیم
نقل قول کردن
#7 همشهری 1395-12-14 17:05
در تمام دنیا برای کاشت فضای شهر نهال نمی کارند بلکه درختان 10 تا 15 ساله را از نهالستان با چرثقیل های بزرگ اورده ودر محل منظور قرار می دهند وساله منظر سبز شدن نهالی در بوستانی نمی مانند اقای شهر دار چنارها را فراموش نکنید کاج بومی ما نیست تنها درختی است در زیر درخت حتی سبزه نمیرویید واین چقدر درکاهش جدب اب دخیل هستد وچهره زیر درخت مثل کاح های بهشت رضا زیر درخت ها بد فرم هستند لطفا کارشناسی دقیق کنید دل خواه هر نوع درختی نکاریید
نقل قول کردن
#8 همشهری 1395-12-14 17:10
سراب ها داخل با بیدهای مجنون مثل سابق طبیعت رااحیا کنید فاصله سراب شااباد تا مطهری یک پارک زیبا با ان نهر خوب سامان دهی کنید اجازه ساختمان سازی در این محوطه با بلند مرتبه سازی هم نفس شهر را میگیرد هم این پتانسیل خوب گردشی را از همه می گیریم وبافت فشرده مرکز شهر باز شده وز تراقیک مسکونی ان به علت کمبود فصا نجات پیدا می کنیم
نقل قول کردن
#9 شهروند 1395-12-14 18:41
ای کاش شهرداری محترم با مدیریت منابع آب در شهر خرم آباد به احیاء درختان چنار پیاده روها و بوستان های شهر اقدام می کرد. متاسفانه بعد از غرس بی ملاحظه انواع درختان غیربومی در سطح شهر چند سالی است شاهد کاشت درخت غیربومی زیتون تلخ (سنجد تلخ) توسط شهرداری هستیم. میوه این درخت به شدت سمی است.اما متاسفانه حتی در پارک ها و بوستان های محل بازی کودکان هم کاشته شده است.
نقل قول کردن
#10 همشهری 1395-12-14 22:53
لطفا یک مدیریت واحد باعبانی برای شهر در تظر گرفته با این همه کارشناس جنگل وباغداری وفضای سبز یک برنامه جامع گیاهی ودقیق که راهنما کار در یک افق 10تا15 ساله باشد تدوین کنید خواهش می کنم مدیریت شهری وروابط عمومی شهرداری در خصوص نطرات مردم که مطالبات جامعه خود را به این شکل از مسولین طلب می کنند جواب بدهند وتبادل نظر کنند با تشکر
نقل قول کردن
#11 سپهر از خرم آباد 1395-12-15 01:15
این همه پروژه نیمه تمام در نقاط مختلف خرم آباد وجود داره.بعد از دو سال عملیات اجرایی هنوز حتی ده هکتار از پارک44هکتاری آبشار طلایی افتتاح نشده.پروژه های آبشار شهری جهادگران، پارک فرهنگ ماسور، پارک کاسیت، پارک شاپوری، باغ پرندگان، بام خاطره های پشت بازار و...هنوز افتتاح نشدن.اون وقت کلنگ پارک85هکتاری میزنن...جل الخالق!
نقل قول کردن
#12 ارتش سبز لرستان 1395-12-15 07:55
خرم آباد پایتخت تاریخ تمدن طبیعت ایرانیان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا