یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان که روزی زیرگذرهای غیر کارشناسی خرم‌آباد را به باد انتقاد می‌گرفت حالا در پرونده‌اش زیرگذر بلاتکلیف بهارستان را دارد، پروژه‌ای که صدای کارشناسان را درآورده است.

به گزارش مهر، این گزارش مقدمه ندارد، قرار هم نیست قضاوتی داشته باشیم، تنها با مرور برخی  اظهارات دو سال پیش "هوشنگ بازوند" شروع می‌کنیم و گزارش را هم با اظهارات امروزش خاتمه می‌دهیم، قضاوت با مردم و کارشناسانی که از وضعیت امروز پروژه گلدشت سردرگم شده‌اند.

آبان ماه سال ۹۵؛ زیرگذرهای خرم‌آباد غیر کارشناسی هستند
استاندار لرستان طی سال‌های گذشته در مورد وضعیت زیرگذرهای شهر خرم‌آباد اظهارات قابل‌تأملی داشته است. همین چند ماه پیش بود که در حاشیه یکی از جلسات استانداری بازوند خطاب به شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه زیرگذرهای ساخته‌شده در سطح شهر خرم‌آباد غیر کارشناسی هستند، گفت: این زیرگذرها دارای عرض‌های متفاوتی هستند و این در حالی است که توان تخریب آن‌ها را نداریم و باید توسط شهرداری رفع نقص شوند.
وی وجود یک ماشین برای مسدود کردن زیرگذرها را به هنگام بارش الزامی دانست و افزود: باید با استفاده از خودرو برای مسدود کردن زیرگذرها از تردد وسایل نقلیه جلوگیری به عمل می‌آمد.
استاندار لرستان در ادامه بیان داشت: درصورتی‌که به خودروهایی که در زیرگذرها طی بارش تگرگ در روزهای اخیر دچار آب‌گرفتگی شدند به‌موقع امدادرسانی نمی‌شد سرنشینان این خودروها جان خود را از دست می‌دادند.

آبان ماه سال ۹۵، مشاور و پیمانکار زیرگذرها باید پاسخگو باشند
وی همچنین در خبری که در خبرگزاری ایسنا منتشر شد، بیشتر زیرگذرهای شهر خرم‌آباد را غیراستاندارد عنوان کرد و گفت: مشاور و پیمانکار طرح‌ها باید پاسخگو باشند.
بازوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکثر زیرگذرهای شهر خرم‌آباد هنگام بارندگی با مشکل آب‌گرفتگی مواجه می‌شوند و بااینکه چندین سال از احداث آن‌ها سپری‌شده اما هنوز شهرداری برای رفع این مشکل اقدامی نکرده است.
وی در پاسخ به پرسشی که چرا از پیمانکار و مشاور طرح این زیرگذرها شکایت نمی‌شود؟ گفت: ما کاری نداریم که در زمان کدام استاندار و شهردار این زیرگذرها احداث‌شده اما با بررسی پروژه اگر مشخص شود که پیمانکار و مشاور طرح کوتاهی کرده‌اند باید پاسخگو باشند.
چرا وقتی قرار است زیرگذری احداث شود، تکلیف آب‌های سطحی آن نباید مشخص باشد؟ بازوند اضافه کرد: چرا وقتی قرار است زیرگذری احداث شود، تکلیف آب‌های سطحی آن نباید مشخص باشد؟ زیر و روگذر الآن یک بحث علمی به شمار می‌روند و چرا فقط زیرگذرهای خرم‌آباد مشکل‌دارند و در شهرهای اطراف چنین مشکلاتی را نمی‌بینیم.
استاندار لرستان بیان کرد: نمی‌شود اگر کاری را درست انجام نمی‌دهیم، مقصر را «پروژه» عنوان کنیم.

دی‌ماه سال ۹۳؛ زیرگذرها و توسعه‌نیافتگی در خرم‌آباد
وی در مورد وضعیت زیرگذرها و پل‌های موقت احداث‌شده بر روی رودخانه خرم‌آباد اظهار داشت: این پل‌های لوله‌ای و این زیرگذرهای غیراستاندارد نمونه‌ای از کارهای بدون مطالعه و کارشناسی و نمودی از توسعه‌نیافتگی در خرم‌آباد هستند.
بازوند از وضعیت زیرگذرهای غیراستاندارد خرم‌آباد انتقاد کرد و بیان داشت: زیرگذری که نه اتوبوس و نه مینی‌بوس قادر به تردد از آن نیست با چه طرح کارشناسی اجراشده است.

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد
این اظهارات مربوط به استاندار لرستان است که بارها از وضعیت زیرگذرهای غیر کارشناسی لرستان- به‌حق- انتقاد کرده است؛ اما امروز نیز با اجرای پروژه زیرگذر گلدشت با موج انتقادات مردم و کارشناسان مواجه شده است و بهتر است قبل از اینکه مدیران بعدی از این پروژه انتقاد کنند برای رفع مشکل آن چاره‌ای بیندیشید.
پروژه گلدشت که مدتی است نیمه تعطیل‌شده و به دلیل عدم پرداخت مطالبات نیمه‌کاره رهاشده است تاکنون اماواگرهای زیادی داشته است؛ از قرارداد پروژه گرفته تا کم‌توجهی به ساماندهی وضعیت آب‌های سطحی در این منطقه که نگرانی‌های کارشناسان را دوچندان کرده است.
مردم خرم‌آباد که با احداث زیرگذرهای میدان ۲۲ بهمن، بسیج و امام حسین (ع) مارگزیده شده‌اند، حالا نگران‌اند که سرنوشت پروژه گلدشت هم به عاقبت این پروژه‌ها دچار شود.

اعتبار گلدشت در پروژه‌های دیگر شهرداری پرداخت می‌شود
اما آخرین خبرها در مورد پروژه گلدشت خبرهای خوبی نیست، استاندار لرستان در جمع خبرنگاران و در رابطه با اظهارات مسئولان مبنی بر نبود قرارداد رسمی برای پروژه زیرگذر بهارستان اظهار داشت: این موضوع درست نیست و این پروژه قرارداد با قرارگاه خاتم دارد.
وی بابیان اینکه روند اجرای پروژه نیز کند نیست، تصریح کرد: در حال حاضر کار شمع کوبی این پروژه در جریان بوده ولی این امر زمان‌بر است.
بازوند با تأکید بر اینکه قرار بود ۳۰ درصد اعتبار این پروژه از سوی استانداری تأمین شود، افزود: به دلیل اینکه گفته‌اند  ازلحاظ قانونی نمی‌توان اعتبار را از طریق مبادله موافقت‌نامه تخصیص دهیم قرار شده است که این میزان اعتبار را در پروژه‌های دیگر شهرداری هزینه کنیم.

زیرگذر زدن در خرم‌آباد کاری عبث است
اما بعد از انتقادات کارشناسان لرستانی از پروژه زیرگذر گلدشت حالا منوچهر امام قلی بابادی دکترای عمران از دانشگاه آلوباند آمریکا در حاشیه سفری که به خرم‌آباد داشت در رابطه با وضعیت زیرگذرهای شهر خرم‌آباد گفت: این زیرگذرها استخر هستند.
اطلاعات مربوط به توپوگرافی منطقه و دبی سیلاب‌ها در منطقه ازجمله اطلاعاتی است که برای احداث زیرگذر ضروری استوی بابیان اینکه برای احداث زیرگذر اطلاعات خیلی جامعی نیاز است، تصریح کرد: اطلاعات مربوط به توپوگرافی منطقه و دبی سیلاب‌ها در منطقه ازجمله اطلاعاتی است که برای احداث زیرگذر ضروری است.
امام قلی بابادی با تأکید بر اینکه احداث زیرگذر اطلاعات جانبی دارد که مستقیماً برساخت زیرگذر اثر می‌گذارد، ادامه داد: باید بدانیم از کدام طرف سیلاب با چه شتاب و چه حجم و نیروی دینامیکی حرکت می‌کند و اطلاعات مربوط به سازند زمین را نیاز داریم.
وی با اشاره به اینکه این اطلاعات را باید بگیریم و یکسری فاکتورها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بتوانیم طراحی مفیدی کنیم نه مثل این زیرگذرها در سطح شهر خرم‌آباد که اگر یک ماشین تصادف کرد دیگر بسته می‌شوند، اظهار داشت: به نظر من با توجه به توپوگرافی منطقه، «زیرگذر» زدن در خرم‌آباد کاری عبث است.
به‌ هر روی به نظر می‌رسد نحوه عملکرد زیرگذرهای میدان ۲۲ بهمن و میدان امام حسین ثابت کرده است که پروژه زیرگذر بهارستان نیز در صورت اجراشدن آینده‌ای بهتر از این دو نخواهد داشت و با توجه به مشکل دفع آب‌های سطحی در منطقه گلدشت این زیرگذر به محلی برای تجمع آب بارندگی‌ها و اختلال در رفت‌وآمد مردم تبدیل خواهد شد.
همچنین باید هرچه سریع‌تر تکلیف این پروژه تعیین شود و ضمن تأمین اعتبار لازم از تعطیلی پروژه و ایجاد اختلال در تردد مردم در این منطقه جلوگیری به عمل آید.

 

دیدگاه‌ها  

#1 اهورا 1395-12-07 18:38
با زدن بنر تبلیغاتی نمیتونید استان رو از محرومت نجات بدید فقط سرمایه مردم رو به باد میدید
نقل قول کردن
#2 سعید 1395-12-07 18:58
به نظر من باید به کمک همه مردم و سازمان‌های مردم نهاد زنجیره انسانی دور این پروژه تشکیل بدیم و مانع اجرای آن بصورت زیرگذر بشیم.
نقل قول کردن
#3 همشهری 1395-12-07 19:01
اینکه زیرگذرهای قبلی خیلی اصولی نیستند و مشکل دارند کاملا درسته ولی نباید از یاد برد همین زیرگذرهای عقیم شکل ترافیک رو تا حدودی حل کردند و استاندار وقت خیلی در این مورد همت بخرج دادند و حداقل این پروژه ها رو بدون بوق و کرنا به اتمام رسوندند! اینکه مدام از مدیریتهای قبلی انتقاد کنیم و مشکلهای فعلی رو به قبل ارتباط بدیم خیلی صحیح نیست و کاملا منسوخه
نقل قول کردن
#4 خرم آباد زیبای من 1395-12-07 19:28
دو منظوره میشه.استخر و زیرگذر .اینجوری خیلی بهتر هم هست.یک تیر و دو نشان
نقل قول کردن
#5 محمد 1395-12-07 20:01
بدترین کارنامه در خرم اباد همین زیر گذر پر حاشیه وغیر کاربردی وغیر کارشناسی است وخواهد بود.والبته در عملی کردن قولهای پیرامون ازاد سازی قلعه تا کنون توفیقی نداشته اند.هر چند کسی منکر کارهای خوب نیست.
نقل قول کردن
#6 عباس 1395-12-07 21:43
دهمرده کجایی؟ دقیقا کجایی؟
نقل قول کردن
#7 افشين 1395-12-07 21:49
مسئوليني كه به حرف كارشناسان صاحب نظر و واقعيت هاي موجود پيش آمده در سيلابهاي اخير توجه نمي كنند و فقط أهداف پوپوليستي دارند نتيجه اش وضعيت امروز روستاي بزرگ (ببخشيد شهرمان ) است ،تا زمانيكه انتخاب و انتصاب بر أساس عشيره و طايفه باشد نبايد انتظار بهبود وضعيت را داشت.
نقل قول کردن
#8 جمشید نژاد _شهرداری 1395-12-07 22:30
پس از انجام بی کیفیت ترین وبد قواره ترین زیرگزرها در دنیا که عدم ساخت اونها بهتر از ساختن اونها بود در زمان معاونت عمرانی ???حالا چرا به اسرار باز هم میخواهید اشتباهاتی که دیگران مرتکب کردن و به اشتباه خودشون معترف هستن دارید ؟
نقل قول کردن
#9 بیژن 1395-12-07 23:14
خواهشا برای گلدشت روگذر بسازید چون هم زیباتر و هم کاراتر است
نقل قول کردن
#10 لر 1395-12-08 07:40
تمام بودجه شهرداري نمي تواند زيرگذر بهارستان را تكميل كند استاندار فقط مصاحبه مي كند و خبري از اعتبار نيست همش ظاهر سازي است
نقل قول کردن
#11 رضا 1395-12-08 08:46
اگر هرچه زودتر این پروژه آسیب شناسی و تعیین تکلیف شود بهتر است تا فرداها . چونکه بار منفی و تبعات بدی برای شهر و استان دارد.نمی دانم مدیران منتظر چه چیزی مانده اند که اقدامی نمی کنند . عقلا و مدیران استان کجایند؟
نقل قول کردن
#12 مجید رُک رُک 1395-12-08 08:47
اول که سپاس فراوان دارم از مدیریت یافته و خبرنگارانی که روی مسائل اصلی دس میزارن و فضا رو برای نقد سازنده همشهریان فراهم می کنند.
دوم اینکه مشکل لرستان به خصوص خرم آباد عدم استفاده از متخصصین دلسوز است. به خدا به غیر این ما مشکلی نداریم.
ما اگه متخصص میداشتیم به قول این دکتر عزیز این مشاکل پیش نمیومد و هر کسی به خودش اجازه نمیداد کار غیر کارشناسی انجام بده
ما مرکز استانی هستیم که هنوز ترمینال نداریم البته حقمونه چون که روحیه مطالبه گری نداریم
ما مرکز استانی هستیم که برخی مسئولینش توانایی اجرایی کردن سخن بزرگ کشور در باب آزاد سازی قلعه رو ندارن که اینجا واقعا متاسفم براشون
ما مرکز استانی هستیم که حد مردمش رو بعضی ها اونقد پایین میدونن که رودخانه ی کثیف داخل شهر رو که هر فصل باید لایه روبی بشه رو به حال خودش رها کردن
مجمع نمایندگان استان پس چه می کنید؟
هرکسی که ضعیفه برش دارید
مردم رای دادن که شاهد تغییر باشن
کرایه کردن چند لودر اینقد سخته؟
نقل قول کردن
#13 سپهر از خرم آباد 1395-12-08 19:29
چرا خرم آباد به عنوان مرکز استان این همه پروژه نیمه تمام دارد؟ چرا مسئولان به وعده ساماندهی حریم و ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک عمل نمی کنند؟ چرا به وعده ساماندهی رودخانه خرم رود و تبدیل آن به جاذبه درآمدزای توریستی عمل نمی شود؟ چرا پروژه های هتل سازی خرم آباد سالهاست در رکود مطلق به سر می برند؟ چرا پروژه برج های دوقلوی کیو در آستانه تعطیلی قرار دارد؟ چرا پروژه های گردشگری شهرداری خرم آباد از جمله پارک آبشار طلایی، باغ پرندگان، پهناورترین آبشار شهری، بام خاطره ها و...هیچ پیشرفت ملموسی ندارند؟ چرا تکمیل پروژه های بام شهر به فراموشی سپرده شده؟ چرا وعده ساماندهی پل صفوی و تبدیل آن به پیاده راه گردشگری محقق نشد؟ و دهها چرای بی پاسخ دیگر!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا