یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد گفت: سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری سودآور نیست.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، "یحیی عیدی بیرانوند" صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری مرکزی خرم‌آباد برگزار شد، با اعلام این که سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری سودآور نیست، اظهار داشت: به‌ عنوان‌ مثال هتل شهرداری سودآور نیست ضمن این که مشکلات زیادی در رابطه با هتل داری وجود دارد.

هتل 5 ستاره کیو در اغماء به سر می‌برد
شهردار مرکز لرستان در خصوص ساخت هتل 5 ستاره کیو، اظهار داشت: سال گذشته یک سرمایه‌گذار از ارومیه آمد و آن را کلنگ زنی کرد اما متأسفانه برای آغاز عملیات اجرایی ورود پیدا نکرد!
عیدی بیرانوند افزود: از این سرمایه‌گذار گله‌مندیم که هنوز اقدامی در خصوص اجرای پروژه انجام نداده است.

انتظار ما از قرارگاه خاتم چیز دیگری بود!
وی در بخشی از سخنانش در خصوص تقاطع غیر هم‌سطح بهارستان اظهار داشت: این پروژه در زمان مدیریت قبلی (محمد مهرابی) بااعتبار 124 میلیارد تومان توافق و آغاز شد.
شهردار خرم‌آباد با بیان این که با پیگیری‌هایی که انجام شد، پروژه را به قرارگاه خاتم واگذار کردیم، خاطرنشان ساخت: با توجه به این‌که وضعیت منابع قرارگاه خاتم خوب بود ما انتظار داشتیم قرارگاه پروژه به تمام کند و ما پس از دو سال پول آن‌ها را پس بدهیم.
عیدی بیرانوند افزود: اما قرارگاه خاتم حین اجرای پروژه، از ما تقاضای منابع مالی داشت و این در صورتی است که وضعیت مالی شهرداری مناسب نیست.
وی تأکید کرد: قراردادی که شهردار قبلی منعقد کرده بود 124 میلیارد تومان بود اما در این دوره مدیریت آن مبلغ را به 64 میلیارد تومان کاهش دادیم.
شهردار خرم‌آباد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اجرای لاک‌پشتی بعضی از پروژه‌ها توسط پیمانکارها، اظهار داشت: متأسفانه بعضی از پیمانکاران زمان مناقصه و عقد قرارداد از منابع مالی خوب، تجهیزات پیشرفته و... خبر می‌دهند اما حین اجرای پروژه چیز دیگری را می‌بینیم.
عیدی بیرانوند در خصوص ساخت 4 تقاطع غیر هم‌سطح در سطح شهر خرم‌آباد بیان کرد: اجرای پروژه این 4 تقاطع را به قرارگاه خاتم واگذار کردیم و خوشحالیم که با شرایط خوبی این قراردادها منعقدشده است.

زیرگذرهای ‌خرم‌آباد مشکل خاصی ندارند
وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان این‌که به‌جز زیرگذر میدان امام حسین (ع) در هیچ‌کدام از زیرگذرهای شهر، مشکل دفع آب‌های سطحی و روان آب‌ها را نداریم، افزود: متأسفانه به دلیل این‌که در خصوص دفع آب‌های سطحی مطالعه مهندسی دقیق صورت نگرفته بود، آب‌ها را به کانالی که به کوی فلسطین متصل است، وصل کرده بودند.
شهردار خرم‌آباد گفت: برای این‌که مشکل دفع آب‌های سطحی زیرگذر میدان امام حسین (ع) وصل شود، آن را از کانال کوی فلسطین جدا خواهیم کرد.
عیدی بیرانوند در خصوص دفع آب‌های سطحی زیرگذر بهارستان هم اظهار داشت: اگر کانال‌های این زیرگذر را خوب و مهندسی‌شده بسازیم هیچ‌گونه مشکلی در این رابطه وجود نخواهد داشت.

نباید خرم‌آباد روی 3 یا 4 طبقه فریز شود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بلندمرتبه‌سازی در شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: ما نباید ساخت‌وساز در خرم‌آباد را روی 3 یا 4 طبقه فریز کنیم.
شهردار خرم‌آباد افزود: در سفر خارجی که به پکن رفته‌ام در معبرهای 10 متری‌اش ساختمان‌های 120 طبقه می‌سازند.
عیدی بیرانوند اظهار کرد: حال که نوبت خرم‌آباد رسیده است به ما میگویند شهر سبز هستید، بلندمرتبه‌سازی انجام ندهید.

  مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 قدرتی 1395-12-04 16:07
مگر میشود شهر را محدود به ۴ طبقه کرد من با نظر شهردار محترم مبنی بر لزوم بلند مرتبه سازی موافقم
نقل قول کردن
#2 جمشید نژاد _شهرداری 1395-12-04 16:08
:sigh: در خصوص زیر گزرها بنا به نظرات کارشناسان مشکلات جدی در همه انها جهت دفع اب وجود دارد
نقل قول کردن
#3 رضا 1395-12-04 16:45
البته با توجه به اینکه در بلند مرتبه سازی جمعیت زیادی را در یک محله متمرکز می کنیم لزوماً می بایستی امکانات رفاهی ، فضای سبز و امکانات آموزشی و بهداشتی را مطابق جمعیت جدید در نظر بگیریم وگرنه بلند مرتبه سازی صرف مشکل ساز خواهد شد.
نقل قول کردن
#4 همشهری خرم ابادی 1395-12-04 16:54
بلند مرتبه سازی یعنی شهر فروشی وبزرگترین خیانت به مردماست به عنوان نمونه خیابان سازمان و بهیاری را ببینیذ چطور بدون یکمتر عقب نشینی غرض کوچهها از خیابان پهن تر هست و نه بیاده رو درست حسابی داریم نه خیابان.
نقل قول کردن
#5 سپهر از خرم آباد 1395-12-04 17:09
این هم از وضعیت هتل5ستاره کیو که سرانجام مشخص شد به خاطره ها پیوسته! آقای سرمایه گذار محترم وقتی نمیخوای توی خرم آباد هتل بسازی دقیقاً چه دلیلی داشت که سال گذشته با اون همه تبلیغات و وعده وعیدهای آن چنانی مراسم کلنگ زنی این هتلو برگزار کردی؟ چرا دوستداران لرستان را بی خودی امیدوار کردی و اطمینان دادی هتل کیو تا نوروز سال98 به طور کامل ساخته و افتتاح میشه؟!
نقل قول کردن
#6 بابک 1395-12-04 17:45
شهرهای چین دادای خیابانها و اتوبانهای بزرگ و استاندارد هیتند از اینرو بلندی و تراکم ساختمانهای مناطق مرکزی دچار ترافیک و انسداد نمیشوند اما در خرم آباد بدلیل عدم وجود امکان ساخت اتوبان و کمربندی قطعا وضع از این نیز بدتر شده و بزودی قفل ترافیک و الودگی هوا امکان زندگی در شهر خرم اباد را غیر ممکن خواهد نمود .
درباره هتل سازی نیز تا زمانی که خرم اباد دارای امکانات زیرساختی مناسب نظیر موزه ها و ورزشگاهها و نیز مراکز گردشگری و تفریحی نشده انتظار تاسیس هتلهای جدید قدری زیاده و نادرست خواهد بود .
نقل قول کردن
#7 سروش 1395-12-04 18:22
به نقل از قدرتی:
مگر میشود شهر را محدود به ۴ طبقه کرد من با نظر شهردار محترم مبنی بر لزوم بلند مرتبه سازی موافقم

احسن ..نمردیم و یه حرف منطقی شنیدیم
نقل قول کردن
#8 لربختیاری 1395-12-04 18:23
پکن اگه معابر ده متریش ساختمان چندین طبقه میسازن دلیلش اینه پارکینگ عمومی و فروشگاهای بزرگ در چندصد متری اون میسازن برای رفاه شهروندان..
شهر خودمون پارکینگ عمومی ساختیأ فروشگاهای بزرگ محلی بعد حرف از ساختمون چندین طبقه در معابر ده متری سخن میگید...
نقل قول کردن
#9 سردار 1395-12-04 18:34
آقای شهردار سرمایه گذاری گردشگری سودآوری ندارد ؟ بله ندارد وقتی خدمات رایگان به مسافران ارائه میدی ، صلواتی دیدی جایی همه چی بهت بدن ؟
نقل قول کردن
#10 سعید 1395-12-04 18:37
گلدشت خودش روی آبه.. اگه انقدر مهندسید آب های سطحی خودشو درست کنید. کل شهر میگن زیرگذر اونجا بی فایدست فقط شخص شما اصرار به ساختش بصورت زیرگذر دارید!
نقل قول کردن
#11 متین 1395-12-04 19:07
زیر گذر ها که واقعا مشکل دارند بلند مرتبه سازی هم برای شهر خرم اباد که دارای خیابان های کم عرض و مشکل ترافیکی می باشد اصلا مناسب نیست
نقل قول کردن
#12 سپهر از خرم آباد 1395-12-04 19:08
اگر این سرمایه گذار نمیخواد هتل بسازه آیا زمینش که در بهترین موقعیت جغرافیایی قرار داره باید تا ابد به حال خود رها بشه؟!خب واگذارش کنید به شرکت های سرمایه گذاری داخلی یا خارجی.آلمان و چین و ترکیه شروع کردن به ساخت هتل در شهرهای مختلف ایران به غیر از خرم آباد!!!چرا خرم آباد شهر برتر گردشگری کشور!تبدیل شده به پایتخت هتل های نیمه کاره و تعطیل؟؟؟
نقل قول کردن
#13 اکبر-ظ 1395-12-04 19:31
بلند مرتبه سازی می بایست با اصول شهرسازی همخوانی داشته باشد.در جاهایی که مشکلی برای اطراف ایجاد نکند چه اشکالی دارد که اجرا شود؟ اما در بعضی مکانها هم اصلا نباید اجرا شود .مثلا شما سراب نیلوفر کرمانشاه را با سراب کیو خرم اباد مقایسه کنید اطراف سراب نیلوفر همش درختکاری و فضای سبزه اما اطراف پارک کیو تازه دارن بلند مرتبه سازی می کنند .
نقل قول کردن
#14 قلاوند 1395-12-04 20:11
یعنی اکثر شهرها که بلند مرتبه سازی کردن خیانت کردن ،خوب شد شد پیام شما رو دیدم منقلب شدم از این طرز تفکر
نقل قول کردن
#15 جمشید نژاد _شهرداری 1395-12-04 20:16
مبلغ 60 میلیارد واسه زیر گذر به این ابعاد ،تازه تخفیف گرفتید اون هم چند ده میلیارد ؟ جناب شهردار به نظر شما با این مبلغ چقدر میتونیم در حوضه اصلاح معابر توسعه مبلمان شهری زیباسازی و نوسازی مکانهای شهری و... مثمر ثمر باشیم ،لطفا در این تصمیمتون بیشتر فکر کنید و تصمیم عجولانه نگیرید .با تشکر
نقل قول کردن
#16 جمشید نژاد _شهرداری 1395-12-04 20:20
دوست عزیز مطمعنا یکی از منتقدین به نرخ اجاره منازل خود شما هستین ایا میدونید که یکی از عللش عدم بلند مرتبه سازی؟
نقل قول کردن
#17 کوکلا 1395-12-04 20:54
ما فکر کردیم قرارگاه خاتم الانبیا با توجه به شرایطی که دارد برای توسعه لرستان آمده ولی متاسفانه مثل بقیه پیمانکاران و حتی گرانتر و سختگیرانه و با کیفیت پایین تر پروژه را انجام و با دیرکرد بیشتر انجام می دهد اگر اینچنین است شرکت‌های خصوصی که از نظر دانش فنی در سطح بالایی قرار دارند بهتر هستند و پروژه ها را به آنها واگذار کنید
نقل قول کردن
#18 همشهری 1395-12-04 23:02
آقای شهردار فرمودید..اگر کانالهای زیر گذر
رو مهندسی بسازیم مشکلی نخواهد داشت

آقای شهردار برداشت حرف شما این رو میرسونه
که شما هم شک دارید که مهندسی ساخته بشه
واسه همین گفتی

اگر مهندسی ساخته بشه

نتیجه اینکه شما هم قاطع نگفتی مهندسی
میسازیمش
کاش هیچ وقت زیر گذر بهارستان عملی نشه
نقل قول کردن
#19 آرمین 1395-12-04 23:27
جناب شهردار اتفاقا گردشگری درآمدزا هست ولی ما بلد نیستیم! ما باید از اصفهان وتبریزو شیراز باید یاد بگیریم چطور درآمدزایی کنیم
خب شما هرسال خدمات مجانی دراختیار مسافرین نوروزی میذارید خب معلومه این کار سودی نداره!
نقل قول کردن
#20 سروش 1395-12-04 23:45
یکی من نو توجیح کنه ...چرا در شهر خرم آباد با این شرایط جوی و جغرافیایی اسرار داریم زیر گذر بزنیم ..هم مشگل داره و هم زیبا نیست
نقل قول کردن
#21 اکبر-ظ 1395-12-05 07:04
به نقل از کوکلا:
ما فکر کردیم قرارگاه خاتم الانبیا با توجه به شرایطی که دارد برای توسعه لرستان آمده ولی متاسفانه مثل بقیه پیمانکاران و حتی گرانتر و سختگیرانه و با کیفیت پایین تر پروژه را انجام و با دیرکرد بیشتر انجام می دهد اگر اینچنین است شرکت‌های خصوصی که از نظر دانش فنی در سطح بالایی قرار دارند بهتر هستند و پروژه ها را به آنها واگذار کنید


قرارگاه خاتم نقش واسطه را دارد طرحها را به شرکتهای دیگه میده اما روی انها نظارت می کند .
نقل قول کردن
#22 شهروند 1395-12-05 08:29
دوستی دارم که در بهترین منطقه شهر زمین بزرگی داره ولی به دلیل قوانین بی منطق شهرداری و وجود عوارض سرسام آور از زدن پاساژ منصرف شد و به زدن چندتا مغازه معمولی بسنده کرد.چون با حساب کتاب معلوم شد که توی این شرایط زدن پاساژ و مراکز تجاری بزرگ نه تنها هیچ سودی نداره بلکه ضرر هم داره.
نقل قول کردن
#23 علی راس 1395-12-05 09:42
خانه ها شان بلند و همت پست یارب این دو را برابر هم ساز .
نقل قول کردن
#24 همشهری 1395-12-05 14:10
چین اگر در کوچه ده متری برج ساخته معنیش این نیست که کار درستی کرده.مگر هر کاری چینیها کنند ما باید تقلید کنیم.ضمنا آنها یک میلیارد و ربع جمعیت دارند چه ربطی به خرم آباد مهاجرفرست دارد که سالهاست جمعیتش روی سیصدهزار نفر ثابت مانده..نگویید سرمایه گذاری روی گردشگری سودآور نیست بگویید ما نتوانیم سودآوری کنیم
نقل قول کردن
#25 میلاوت 1395-12-06 10:39
قرارگاه خاتم حمایت حمایت.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا