یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از سال‌ها فراغ، توفیقی شد که به زادگاه اجدادی خود برگردم و چند روزی را در شهر پل‌دختر سیری کنم.
سراسر وجودم مملو از شوق و شعف بود که پس از 15 سال بار دیگر با خاطری خوش خاطرات کودکی‌ام را با دیدن کوچه پس‌کوچه‌های این شهر زیبا زنده کنم؛ اما برخلاف تصورم دیدن اوضاع و احوال کوچه و خیابان‌های شهرم، اندوه را وصله جانم کرد و بس!
15 سال پیش پل‌دختر شهر کوچکی بود که تصور می‌شد خیلی زود راه توسعه را در پیش بگیرد. فکر می‌کردم تالاب‌های پل‌دختر و آبشار افرینه قطب گردشگری این شهرستان شوند و از حیات آن‌ها اشتغال و اقتصاد این شهر هم جان بگیرد.
 گمان می‌کردم لااقل چرخ‌های صنعت آن پرتعداد بچرخند و... اما امروز سهم آن شهر کوچک و زیبا از توسعه، تنها قدری رشد در طول و عرض آن و ارتفاع برخی ساختمان‌های آن است و چیزی جز خیابان‌های فرسوده، فضای سبز خشکیده، پیاده‌روهای ناهموار، ساخت و سازهای ناهمگون، نخاله‌های پراکنده و... از این شهر خاطره‌انگیز باقی نمانده است.
 کاش با ظهور شورای شهر، رنگ مدنیت و مدرنیته به رخسار پل‌دختر کشیده می‌شد، نه این‌که شهرداری، آن‌قدر کاهل و ناتوان شود که حتی از مرتب کردن محیط اطراف خود هم عاجز گردد.
امروز پل‌دختر شایسته این شهر و مردم فهیم آن نیست. نباید مسئولین به‌گونه‌ای عمل می‌کردند که بافت‌های فرسوده گلوی شهر را بفشارد و دیگر هیچ تاجر و کاسبی انگیزه رونق دادن به نمای فروشگاه خود را نداشته باشد!
شاید سیر قهقرایی و فرسایش پل‌دختر آن‌قدر شتابان پیش رفته است که مردم و مسئولین این شهر مجال نیافته‌اند که نزول این‌همه بلا را ببینند و برای آن چاره‌ای بی اندیشند و چه بدتر آن که گویی این خرابی‌ها برای ساکنان و شاهدان هر روز آن به نوعی عادی شده است. اما هیچ عذری نباید مانع توسعه و شکوفایی زادگاهمان شود. من ا افتخار می‌گویم که اهل پل‌دخترم و از همه ساکنانش تقاضا می‌کنم دست‌به‌دست هم دهیم و شهر و زادگاه خود را آباد و زیبا سازیم و این میسر نمی‌شود جز با خواستن و همدلی و تلاش!

شاهرخ جایدری
کارمند جهاد دانشگاهی لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 سیدمحمدخرم آبادی 1395-12-01 09:10
سلام آقای استاندارآقای عیدی بیرانوندو شهردارمنطقه ۳اهالی شورای شهر(انجمن موسیقی) وکسانیکه یک باراز۳راه گلدشت بسمت جنوب حرکت کردید ووضعیت ترددماررامشاهده کردن ایدوایام عیداست وترددبرای ما سخت است لذاخواهشمندیم نرچه سریع ترنسبت به احداث راهی آسان وبدون زحمت برای مااحداث نمائیدبخداماازا ین وضع خسته شده ایم وتفرین میکنیم
نقل قول کردن
#2 فرهنگیان گلدشت شرقی 1395-12-01 09:13
شمارابخدااین سه راه گلدشت رابرای ترددایام نوروزدرست کنیدوماراخسته کرده وترددآن زحمت زیادی برایمان داردشمارابخداآن رادرست کنید
نقل قول کردن
#3 حامد نصیری-خرم آباد 1395-12-01 11:53
سلام . متاسفانه در پست های مدیریتی پلدختر خصوصا شهرداری و شواری شهر از افراد متخصص باتجربه استفاده نمیشود..شهردار های پلدختر در 10 سال گذشته تقریبا هیچ طرح جامع ای برای زیبا سازی پلدختر پیاده نکرده اند. ساماندهی اصلی بازار پیاده رو ها .گلزارشهدا در زمان تصدی آقای نصیری انجام شد..شهرداری پلدختر و میراث فرهنگیپلدختر واقعا در ضعیف عمل میکنند.. پلدختر لازم است یک طرح جامع شهری جهت زیبا سازی در ان ایجاد شود. هر شهرداری میاد فقط گل بلوار ها رو عوض میکنه و آسفالت و درختان رو کوتاه میکنند..در واقع باغبانی می کنند .
نقل قول کردن
#4 حامد نصیری-خرم آباد 1395-12-01 11:55
روابط عمومی شهرداری پلدختر اگر میتوانند از اقدامات زیباسازی شهر پلدختر اطلاعاتی بدهند...اصلا فکر نکنم شهرداری پلدختر خبرها را بخوانند ...واقعا از یافته و اقای جایدری جهت درج این خبر متشکرم ..
نقل قول کردن
#5 لرستانی 1395-12-01 13:28
من که همه شهرهای لرستان رودیدم هیچکدام هم زیبانیستند لرستان زیبایش رامدیون طبیعت زیبای خداداداست پلدخترهم وقتی واردشهرش میشویدمغازه هاوپاساژهاودارو خانه هایش شکل فرسوده وقدیمی دارندونمای زشتی به شهرشان داده اندنماسازی ساختمان ها درجلوه شهرتاثیربسزایی دارد.
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1395-12-01 17:51
من پلدختری نیستم .اما شهر پلدختر بجز جاذبه های گردشگری دارای معادن و نفت و گاز فراوان می باشد . که اگر دولت نیم نگاهی به این منطقه داشته باشد یقینا قابلیت تبدیل شدن به قطب صنعتی-گردشگری-ک شاورزی استان را دارد .تالابهای {دریاجه ها} گوری برمک نعمت خدایی است که نصیب این منطقه شده .غار کلماکره-کشاورزی بسیار گسترده -معادن فراوان-جاذبه های گردشگری همگی در انتظار توجه مسئولین می باشند .
نقل قول کردن
#7 یه همدرد 1395-12-01 20:49
جناب آقای جایدری باتشکر ازقلم شیواومطالب بجا وگویای شما نکات بسیارخوب وظریفی راگوشزد نمودید امید است شورای شهر وشهرداری تدابیر لازم راجهت انجام طرح های عمرانی ودرشان مردم مقاوم وهویزه ثانی دردستور کارقراردهند
نقل قول کردن
#8 حسین آزادبخت 1395-12-01 22:18
شهر من غمگین است وسکوتی سرد وسنگین در زیر پوست شهر به خود می لولد.
ضمن تقدیروتشکر از آقای جایدریان
به نکات جالب توجهی اشاره نموده وامیدواریم که مسئولین محترم نیم نگاهی به گوشه وکنار این شهرها داشته باشن.
نقل قول کردن
#9 م.م 1395-12-01 23:13
شهر من من به تو می اندیشم
نه به تنهایی خویش ،از پس
شیشه تورا میبینم که گرفتی مرا
در بر خویش،من وضو با نفس خیال
تو میگیرم و تورا میخوانم .....

جناب آقای جایدری به مراتب
سپاسگزار بابت متن تاثیرگذار شما که
پر واضح است این دلنوشته نشآت گرفته از
سرشت انسانی و عشق به وطن و
زادگاه شما و به دور از هرگونه جهت
گیری و سمت و سویی میباشد ،
امید آنکه دیگر عزیزان همشهری و هم
استانی و کارگزاران محترم
از چنین دلنوشته هایی تاثیر پذیرند
و در بهبود وضع
نابهنجار شهر و استان عزیزمان
در همه جهات کوشا باشند .
نقل قول کردن
#10 م.م 1395-12-01 23:28
شهر من من به تو می اندیشم
نه به تنهایی خویش ،از پس شیشه
تورا میبینم که گرفتی مرا در بر
خویش،من وضو با نفس خیال تو
میگیرم و تورا میخوانم.....

جناب آقای جایدری به مراتب
سپاسگزار بابت متن تاثیرگذار شما،
پر واضح است که این دلنوشته
نشآت گرفته از سرشت انسانی
و عشق به وطن و زادگاه شماست
به دوراز هرگونه جهت گیری و سمت
و سویی،امید آنکه همشهریان و
هم استانی ها و کارگزاران محترم
از چنین دلنوشته هایی تاثیر پذیرند
و در راستای بهبود وضع نابهنجار
موجود در همه جهات کوشا باشند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا