یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار خرم‌آباد گفت: ترافیک مرکز شهر خرم‌آباد اکنون یکی از معضلات شهری مردم تبدیل‌شده است و باید با راهکارهای مختلف ازجمله اجرای طرح هوشمند سازی معابر (ips) در خرم‌آباد شرایط برای کاهش ترافیک مهیا شود.
شهردار خرم‌آباد گفت: انتظار داریم، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات مثبت و مشهودی در حوزه‌ی حمل‌ونقل و ترافیک شهری باشیم. به گزارش پایگاه خبری یافته، به گزارش پایگاه خبری یافته؛ «اردشیر سالار‌پور» بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین عوامل ترافیک در مرکز شهر خرم‌آباد را تجمع مراکز خدماتی، درمانی، رفاهی و تجاری عنوان کرد و گفت: مردم برای انجام بخش زیادی از امورات خود راهی جز مراجعه به مرکز شهر ندارند.
وی گفت: باید در بلندمدت شرایط برای تمرکززدایی خدمات و امکانات و همچنین توزیع عادلانه آن‌ها در مناطق مختلف شهر مهیا شود. البته شهرداری خرم‌آباد برای کاهش معضلات ترافیکی شهر خرم‌آباد در حال اجرای چندین طرح مختلف و مهم است که بی‌گمان در آینده نه‌چندان دور می‌توان شاهد تأثیرگذاری بسیار زیاد آن‌ها بود.
سالار پور با اشاره به اجرای طرح پارکومتر در خرم‌آباد، عنوان کرد: بر اساس ماده 15 تخلفات رانندگی در معابری که تابلوی مطلقاً ممنوع وجود ندارد شهرداری‌ها می‌توانند از سیستم‌های پارکومتر الکترونیکی در راستای مدیریت ترافیک استفاده کنند. در همین راستا در نیمه دوم سال گذشته طرح اجرای پارکومتر در خرم‌آباد تدوین شد و در آینده بسیار نزدیک شرایط عملیاتی شدن این طرح مهیا می‌شود.
وی تأکید کرد: اجرای طرح پارکومتر منجر به ساماندهی وضعیت پارک‌های حاشیه‌ای، مدیریت کنترل ترافیک و بهبود وضعیت عبور و مرور خواهد شد.
سالار پور بابیان اینکه طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر خرم‌آباد تهیه خواهد شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته خرم‌آباد به‌عنوان یکی از معدود مراکز استان فاقد طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک بود. اکنون با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر این طرح توسط مشاور ذی‌صلاح تهیه می‌شود. بی‌گمان باوجود طرح جامع ترافیک و حمل‌ونقل در خرم‌آباد می‌توان در مورد تمامی اقدام‌های وابسته به موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل شهری بر اساس طرح جامع تصمیم‌گیری کرد.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر به دنبال عملیاتی کردن طرح هوشمند سازی معابر (ips)، در شهر خرم‌آباد هستیم. بر اساس آن تمامی میدان‌ها، زیرگذرها، تقاطع‌ها، خیابان‌های درجه‌یک و شریانی شهر خرم‌آباد توسط دوربین به‌صورت آنلاین کنترل می‌شوند و درنتیجه می‌توان از قابلیت بازدارندگی ویژه آن‌ها استفاده کرد. بر اساس ماده 3 دستورالعمل شورای امنیت و ماده 23 قانون تخلفات رانندگی، شهرداری‌ها می‌توانند اقدام به اجرایی کردن این طرح کنند. شهرداری خرم‌آباد نیز بر همین اساس به دنبال برگزاری مناقصه و واگذاری اجرای این طرح به شرکت‌های سرمایه‌گذار است.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار خرم‌آباد افزود: از سوی دیگر به دنبال احداث پارکینگ‌های طبقاتی در مناطق 3 گانه شهرداری هستیم و در میان‌مدت شرایط برای تحقق این هدف مهیا خواهد شد. البته تمامی این طرح‌ها و راهکارها زمانی می‌توانند تأثیرگذاری مناسبی داشته باشند که مردم نیز خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات بدانند.
منبع: همشهری

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1395-11-27 13:08
خیابان علوی از شقایق تا پل حاجی اگه پارکومتر نصب بشه و البته پارکینگ عمومی هم پیش بینی بشه قطعا مشکل پارک دوبل حل خواهد شد
نقل قول کردن
#2 مجید 1395-11-27 13:26
آسفالت خیابونا دربو داغونه ترمیمشون کنید پارکومتر پیشکش.فقط میخان پول بگیرن خدمات صفر صفر..
نقل قول کردن
#3 محسن 1395-11-27 16:28
آسفالت ماسور تا شقایق ک ورودی شهره در حد جاده روستاییه، مسولیین یا اصن رد نشدن از این بلوار به اصطلاح بهارستان، یا با شاسی بلند میرن میان نمیفهمن چه وضع نابسامانی داد،عیدنزدیکه آبرو داری کنین،
نقل قول کردن
#4 محمد 1395-11-27 18:17
طرح خوبیه.اما انصااااااافا یه نگاهی به وضعیت اسفالت خیابونهای اصلی شهر بکنید.فرعی ها پیشکش
نقل قول کردن
#5 محمد 1395-11-27 21:21
آفرین بر مهندس سالارپور وتیمش واقعا داره کار انجام میدهد مهندس سالار پور نیروهاشو ازشهرداری گلچین کرده به همین خاطر موفقه
نقل قول کردن
#6 فتحی 1395-11-27 23:05
سلام خدمت مهندس سالارپور،لطفا اگه امکانش هست زیر گذر شمشیرآباد رو تخریب کن از نو اونو بساز،من با توجه به سابقه خوبتون تو این امر موفق میشی،ترافیک خیلی کم میشه.
نقل قول کردن
#7 امیر 1395-11-27 23:16
با اینکه پارکینگ درسطح شهر کم است طرح خوبی واقعاً عالیه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا