یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو لرستانی کمیسیون اجتماعی مجلس بابیان اینکه فقر اقتصادی، خروجی بی‌توجهی به تولید داخل است، گفت: عمده علت فقر بیکاری است.
به گزارش یافته، ”عباس گودرزی" در گفت‌وگو با خانه ملت، بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای کاهش فقر اقتصادی در کشور تأکید کرد و گفت: اگر فقر اقتصادی را ریشه‌یابی کنیم نمود آن بیشتر در حوزه اشتغال پدیدار شده و به‌گونه‌ای خاستگاه آن معضل بیکاری است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه برخی از آسیب‌های اجتماعی محصول رویه غلط اقتصاد کشور است، افزود: هرچند ایران درزمینهٔ توسعه معادن، تولید انرژی و گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است اما متأسفانه بی‌توجهی به این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار داده و موجبات فقر اقتصادی را در کشور فراهم نموده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تأکید بر اینکه بهترین راهکار کاهش و رفع فقر در جامعه حمایت از تولید داخل است، تصریح کرد: خرید کالای خارجی به معنای تضعیف تولید داخل و اشتغال، افزایش بیکاری و فقر است.
گودرزی بابیان اینکه فقر، خروجی بی‌توجهی به تولید داخل است، گفت: حمایت و تلاش جدی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و مؤلفه اصلی و محوری و به تعبیری ستون فقرات اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی است؛ حقیقت آن است که هیچ راهکاری به‌جز این راهکار برای رفع فقر اقتصادی در جامعه وجود ندارد و هر چه بگوییم درواقع گفتاردرمانی است.
وی با یادآوری اینکه رفع ریشه‌ای فقر در جامعه مستلزم گسترش تولید ملی است، افزود: به‌صورت جدی نیاز است از ظرفیت نهاد قانون‌گذاری برای مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور مانند تشدید مجازات قاچاقچیان کالا و همچنین برخورد انقلابی با مقوله قاچاق استفاده کرد زیرا قاچاق کالا تضعیف تولید داخل، بیکاری و فقر اقتصادی را به دنبال دارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم، ادامه داد: مجلس و دولت باید به نحوی ریل‌گذاری و حرکت کنند که تولید داخل تقویت‌شده و همچنین رسانه‌های جمعی به‌ویژه صداوسیما، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه، آموزش‌وپرورش، مساجد و همچنین خانواده‌ها باید فرهنگ‌سازی مناسبی را برای روی آوردن مردم به سمت استفاده از کالای ملی داشته باشند.
گودرزی بابیان اینکه وظیفه کمیته امداد شناسایی اقشار مستضعف و همچنین تلاش برای خودکفا کردن مددجویان است، تصریح کرد: ضروری است کمیته امداد حمایت‌های لازم را از افراد ازکارافتاده و همچنین مددجویانی که نیاز به حمایت مستمر دارند داشته و همچنین فرهنگ‌سازی مناسبی را در خصوص جلب کمک‌های مردمی داشته باشد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم، با یادآوری اینکه تعیین خطر فقر و همچنین پرداختن به کاهش و افزایش شاخص فقر هیچ دردی از فقر و فقرا را رفع نمی‌کند، گفت: بهتر است در این رابطه به فکر راهکارهایی مانند بها دادن به تولیدات داخل باشیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اتکا به ظرفیت‌های داخلی، تلاش برای بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه کشور و همچنین تلاش برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد برای مدیریت فقر اقتصادی در کشور تأکید کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 مردم 1395-11-25 16:59
بیکاری با شعار حل نمیشه
یقه این مدیر واون مدیر رو نگیرید
نقل قول کردن
#2 کاندیدا 1395-11-26 08:38
عمده علت فقر بیکاری است
مسوولان به فکر بیکاری باشند
با کمال احترام برای همه ی نمایندگان استان؛ ولی جمله های فوق موضوع انشا نیستند که با دو جمله حل و فصل شوند و ادبیات نمایندگان مجلس می بایست با بنده ی بیسواد فرق داشته باشد.لابد برای رفع بیکاری و معضل فقر برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت داشته اید. یه قلم رو بفرمایید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا