یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دادستان شهرستان بروجرد گفت: امروز مواد مخدر بزرگ‌ترین مشکل در جامعه است که اقشار مختلف را درگیر کرده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته به نقل فارس، مصطفی جعفری ظهر امروز در همایش واجب فراموش شده که در حسینیه ثارالله سپاه ناحیه بروجرد برگزار شد، به وضعیت بحرانی مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 1300 نفر زندانی در بورجرد وجود دارد که 800 نفر آنها در ارتباط با مواد مخدر هستند.
وی وجود کمپ اعتیاد بانوان در شهرستان بروجرد را موجب شرمساری دانست و افزود: طلاق و بی‌عفتی و تکرار جرم و بزه همه از اثرات سوء مواد مخدر است.
این مسئوول ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: باید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌ها و خون‌هایی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی ریخته شده، هر روز در محافل و مساجد و از طریق رسانه‌ها برای نسل جوان بازگو شود.
جعفری افزود: مردم ما در جریان انقلاب به پیام امام راحل(ره) لبیک گفتند و به خیابان‌ها آمدند و با نثار خون خودشان انقلاب را به پیروی رساندند.
وی اظهار داشت: بعد از 20 ماه که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت و هنوز برخی افراد ضد انقلاب در راس کار بودند و مشکلاتی را ایجاد می‌کردند، دشمن جنگ را شروع کرد و ملت ایران با لبیکی که به امام گفتند، هشت سال جنگ جانانه و مردانه را انجام دادند و اجازه ندادند، تا ذره‌ای از خاک کشور به دست دشمن بیوفتد.
این مسئوول افزود: مردم و مسئوولان با درایت و دوراندیشی به خوبی عمل کردند و علاوه بر سرنگونی رژیم بعثی عراق، امروز در چشم این ملت عزیز هستند و پذیرایی عراقی‌ها در آیین اربعین حسینی از زایران ایرانی نشانه خوبی بر این عمل ماست.
دادستان بروجرد بیان داشت: با وجود تحریم‌ها و فشارها ملت ایران و حکومت جمهوری اسلامی امروز در دنیا سربلند و افتخار آفرین است.
به گفته وی بعد از جنگ تحمیلی دشمن به این نتیجه رسید که از طریق جنگ نظامی نمی‌تواند با ملت ایران وارد مبارزه شود، بنابراین جنگ نرم را انتخاب کرد و با ورود ویدئو و سی دی و دیگر دستگاه‌های رسانه‌ای به خانواده‌های ما نفوذ کرد و امروز شبکه‌ای اجتماعی و و فضای مجازی با کمترین هزینه و امکانات در اختیار خانواده‌ها است.
وی اظهار داشت: دشمن علاوه بر جنگ نرم علیه ایران، از طریق وارد کردن مواد مخدر نیز جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفته و این قشر با پرداخت کمترین مبلغ، وابسته به مواد مخدر می‌شوند و کسانی که در جنگ حریف ما نبودند، امروز از طریق مواد مخدر و شبکه‌های اجتماعی در حال ضربه زدن به ملت ما هستند.
جعفری وابستگی به مواد مخدر و شبکه‌های اجتماعی را مانعی برای حفظ اصول و عقاید دینی دانست و افزود: اولین نشانه گرفتار شدن به معضلات اجتماعی، دوری از نماز است.
به گفته وی کسی که اهل نماز و اعتقادات دینی باشد، با پوشش نا مناسب در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود.
دادستان بروجرد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین است وهر کسی آن را انجام ندهد، مسوول است، گفت: باید احیای این واجب را از بچه و خانواده خودمان آغاز کنیم و هر کسی خانواده خود را اصلاح کند، به تبع آن جامعه اصلاح می‌شود.
جعفری خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم و مسئوولان و اقشار مختلف است و هر فردی در حوزه خود باید به این مهم وارد شود.
وی به وضعیت نامناسب پوشش دانشجویان اشاره کرد و گفت: فرانسه به خاطر دنیا و اعتقادات مردم خودش، چادر و حجاب را از سر زن مسلمان می‌کشد، تا به دنیای شهروندش لطمه‌ای وارد نشود، ولی ما به خاطر دین‌مان حاضر نیستیم، جلوی بد حجابی دانشجویان خود را بگیریم.
به گفته وی اگر عفت و حیا در بانوان از بین برود و جوانان به هرزگی بپردازند، بدون شک درزندگی آینده خود دچار مشکلات زیادی می‌شوند و نمی‌توانند زندگی سالمی برای خود و خانواده مهیا کنند.
دادستان بروجرد افزود: در سال 94 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تصویب شد که نحوه اقدام و عملکرد این افراد نیز مشخص شده است.
وی تذکر لسانی، عدم تذکر در انظار عمومی، نصیحت و ملاطفت، عدم اصرار بر تذکر را از شروط این قانون دانست و گفت: اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر مشکل را بزرگ‌تر و جدی‌تر احساس کردند می‌توانند تنها با ارایه گزارشی از دستگاه قضایی کمک بگیرند.
این مسئوول در ادامه به فعالیت ستاد مواد مخدر با دبیری سپاه اشاره کرد و گفت: بهترین افرادی که می‌توانند عضویت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر را داشته باشند، اعضای بسیج پایگاه‌های مقاومت است، زیرا هم ساماندهی افراد میسر است و هم از نظر باطنی و ظاهری این افراد وضعیت بهتر و تاثیرگذارتری دارند.
وی از آمران به معرف و ناهیان از منکر در محلات خواست تا جرایم مهم از جمله جرایم مرتبط با مواد مخدر را به مسئوولان پایگاه‌ها ابلاغ کنند.


دیدگاه‌ها  

#1 کوکلا 1395-11-19 19:55
در هر صورت اعتیاد یک مریضی است و مرد و زن ندارد آیا وجود کمپ آقایان مایه شرمساری نیست چه فرقی می کند هر دو مریض و مشکل آفرین هستند
نقل قول کردن
#2 عباس 1395-11-19 23:51
یعنی مشکل جامعه فقط حجابه؟ دادستان محترم اگه نگران جوانهاست دستهای پشت پرده توزیع کنندگان مواد مخدر را رو کنه!این همه مواد مخدر صنعتی چطور تهیه و توزیع میشوند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا