یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از حجم بالای کتب درسی و برنامه‌های کنکور محور مدارس گفت: این موضوع بر یادگیری دانش‌آموزان تأثیر سوء گذاشته است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " محمد بیرانوندی" با انتقاد از حجم بالای کتب درسی و برنامه‌های کنکور محور مدارس که در کارآفرینی و یادگیری دانش‌آموزان تأثیر سوء گذاشته است، گفت: علاوه بر تحمیل مشکلات مختلف روحی و روانی به دانش‌آموزان از طریق کنکور، برنامه‌های متعدد درسی نیز آن‌ها را از فراگیری توانمندی‌های مهارتی و اجتماعی لازم بازداشته است.
وی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حجم سنگین کتب درسی یکی از معضلات مهمی است که دانش‌آموزان با آن دست پنجه نرم می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از مطالب کتاب‌های درسی فرّار بوده و تنها ذهن کوتاه‌مدت دانش‌آموزان را تا زمان امتحانات درگیر کرده و سپس فراموش می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه باید برای تغییر این شرایط چاره‌اندیشی شود، افزود: پیش رفتن به‌سوی آموزش‌های تحلیلی به‌جای آموزش‌های صرفاً تئوری می‌تواند به‌مرور این مشکل را حل کند، ضمن آنکه اکنون برای هر فارغ‌التحصیل از دوره متوسطه یک صندلی در دانشگاه وجود دارد و در صورت افزایش کیفیت آموزشی در این دانشگاه‌ها دیگر هیچ دانش آموزش نباید برای ورود به دانشگاه نگرانی داشته باشد.
بیرانوندی بابیان اینکه مسئولان آموزش‌وپرورش باید خلاقیت و قدرت تفکر را در دانش‌آموزان تقویت کنند، گفت: مسئله مهمی که در نظام آموزشی به‌عنوان یک امر مسلط پذیرفته‌شده، گنجاندن حجم بالای محتویات درسی در دوره زمانی و آموزشی محدود است، به همین دلیل دانش‌آموزان به‌جای تکیه‌ روی یادگیری، حفظ کردن دروس را در اولویت قرار می‌دهند.
رئیس کمیته آموزش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در نظام آموزشی ایران به دلیل حجم بالای مطالب درسی، دانش‌آموزی موفق‌تر است که حافظه قوی‌تری داشته باشد حتی در بسیاری مواقع، داشتن خلاقیت و کنجکاوی ممکن است به عقب‌افتادگی دانش‌آموز در عرصه تحصیل منجر شود لذا نباید ذهن دانش‌آموزان را ظروف خالی پنداشت و بدون در نظر گرفتن استعداد و توانایی‌های آن‌ها آموزش‌هایی را به آن‌ها تزریق کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1395-11-18 14:38
جناب آقای دکتر ، لطفاً بیشتر مشاوره بگیرید و مقداری هم به کارهای اجرایی حوزه انتخابیه ورود پیدا کنید ، چونکه وقت ایام نمایندگی تنگ است و خیلی زود دیر می شود.
نقل قول کردن
#2 علی 1395-11-18 15:37
اقای نماینده لطفا دنبال جذب اعتبارات و درست و به جا مصرف کردن ان باشید بیکاری در استان کولاک میکنه مردم به شما رای دادن تا شبانه روزی دنبال مطالباتشان باشی
راه اندازی کارخونه ها
ایجاد کارکاههای متعدد
توسعه خطوط ریلی و حاده ای و هوایی
و هزار کار دیکر که اولویت دارد به بررسی خلاقیت دانش اموزان
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1395-11-18 20:59
ظاهرا ایشان همه مشکلات حوزه انتخابیه خود را حل کرده اند و الان وقت خود صرف حل مشکلات کشور در بخش آموزش و پرورش می کنند
نقل قول کردن
#4 علی زاده. ا 1395-11-18 21:04
به نقل از علی:
اقای نماینده لطفا دنبال جذب اعتبارات و درست و به جا مصرف کردن ان باشید بیکاری در استان کولاک میکنه مردم به شما رای دادن تا شبانه روزی دنبال مطالباتشان باشی
راه اندازی کارخونه ها
ایجاد کارکاههای متعدد
توسعه خطوط ریلی و حاده ای و هوایی
و هزار کار دیکر که اولویت دارد به بررسی خلاقیت دانش اموزان


این دانش آموزان که شما فرمودید اولویت دارند چون به فرموده ی امام راحل ؛
چشم امید من به شما دبستانی ها است.
پس بنده هم به عنوان یک آموزگار
با سخنان دکتر بیرانوندی موافق هستم.
وضعیت جامعه ی ما باید ریشه ای حل بشه.
و دکتر بیرانوندی هم درست و حسابی فرمودند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا