یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

باغ گیاه‌شناسی زاگرس با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در خرم‌آباد افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، صبح امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست و شهروندان خرم‌آبادی باغ گیاه‌شناسی زاگرس در مرکز استان افتتاح شد.
شایان‌ ذکر است بر اساس تصمیم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، مقرر شد در لرستان (شهر خرم‌آباد) به عنوان یکی از 10 استان زاگرس‌نشین، باغ گیاه‌شناسی ایجاد شود.
این باغ یک مجموعه پژوهشی، آموزشی و گردشگری بوده و قرار است تمام گونه‌ها از جمله گیاهان دارویی، بوته، درختچه و درخت‌های بومی زاگرس به مرور زمان در آن مستقر شوند.
باغ گیاه‌شناسی زاگرس باهدف حفظ ذخایر ژنتیکی گیاهی منطقه بزرگ زاگرس به‌ویژه استان لرستان، حفاظت و حمایت از گونه‌های گیاهی در معرض تهدید و انقراض، نمایشگاه زنده گونه‌های گیاهی، درختی، درختچه‌ای، بوته‌ای، علفی، دارویی و خوراکی منطقه بزرگ زاگرس احداث شده است.
 توسعه امر پژوهش در سطح استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، گسترش آموزش محیط‌زیستی از سطح پیش‌دبستانی تا دانشگاه و عموم مردم، توسعه‌ فرهنگ آشتی و دوستی با طبیعت، محیط‌زیست و منابع طبیعی توسعه اکوتورسیم، رونق خدمات شهری و ایجاد اشتغال و گسترش سرانه فضای سبز شهری و بهبود ریه‌های تنفسی شهر از دیگر اهداف راه‌اندازی باغ گیاه‌شناسی زاگرس در لرستان است.


خبر در حال تکمیل است...

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1395-11-13 12:46
تقریبا چیزی از اون زمین نمونده ولی همونم باز جا شکرش باقیه البته اگه باز نیمه کاره ولش نکنن!
نقل قول کردن
#2 شهروند خرم آبادی 1395-11-13 13:06
Zibasttttt.
نقل قول کردن
#3 سردار 1395-11-13 13:31
. خبر خوبیه امیدوارم باعث جذب گردشگر بشه چون بهترین نقطه شهر هست حيفه
نقل قول کردن
#4 بارانی 1395-11-13 14:05
باغ فلاحت کشاورزی خرم آباد در واقع اولین باغ پژوهشی ایرانه و اون کاجهایی که در باغ فلاحت خرم آباد هستند را رضاشاه از سفر ترکیه آورد و در باغ کشاورزی خرم آباد کاشت.
مردم قدر این درختهارو بدونند
نقل قول کردن
#5 عادل 1395-11-13 16:39
فک کنم درخت هایی که اونجا چند سال پیش کاشتند همشونو درآوردن وشخمش زدن!
نقل قول کردن
#6 حمید ت 1395-11-13 18:02
دور این زمین کلی درخت بود که بخاطر دیواری که دور این منطقه کشیدن همه رو بریدن یا جمع کردن که هیچکسی اعتراض نکرد....هر وقت میخواستیم بریم میدان ژاندارمری کلی از دیدن اون درختای زیبا لذت می بردیم
نقل قول کردن
#7 همشهری 1395-11-13 22:04
بخش عمده باغ کشاورزی بین پرسنل باغ کشاورزی تقسیم و ساخت و ساخت شده معلوم نیست برای این قطعه چه نقشه ای دارند
نقل قول کردن
#8 سپهر 1395-11-14 00:27
به نقل از حمید ت:
دور این زمین کلی درخت بود که بخاطر دیواری که دور این منطقه کشیدن همه رو بریدن یا جمع کردن که هیچکسی اعتراض نکرد....هر وقت میخواستیم بریم میدان ژاندارمری کلی از دیدن اون درختای زیبا لذت می بردیم

از تصاویر منتشر شده از دهه های گذشته کاملاً مشخص است خرم آباد زیباترین و بزرگ ترین باغشهر ایران بوده...اما چه بر سر این باغها آمد؟!یادتان هست باغ گلستان در محل دانشگاه سابق لرستان چقدر زیبا بود؟به بهانه آزادسازی حریم قلعه آن مناظر رویایی را با خاک یکسان کردند...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا