یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه گفت: چهره استان لرستان از لحاظ امنیت عمومی سفید معرفی‌شده و به‌عنوان یکی از استان‌های امن کشور است.
به گزارش یافته به نقل از تسنیم، "علیرضا ساوری" ظهر امروز در حاشیه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری لرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه در مورد تعیین اولویت‌های پیشگیری برای ماه‌های باقی‌مانده از سال و سال آینده مباحث مختلفی مطرح و تصمیمات خوبی اتخاذ شد که امیدواریم با اجرای این تصمیمات شاهد کاهش، کنترل و مهار بخشی از اولویت‌های جرائم و آسیب‌ها در سطح استان باشیم.
وی با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای که نقش، سهم و ضریب وزنی بالایی در بروز تصادفات در سطح استان دارند افزود: امیدواریم با مجموعه تصمیماتی که در این جلسه اتخاذ شد شاهد پیگیری دستگاه‌ها برای اجرای وظایفت و تکلیفات قانونی در حوزه رفع نقاط حادثه‌خیز در سطح استان باشیم که در یک فرآیند زمانی معقول و منطقی در نگاه اول اقدام به رفع 10 تا 15 درصد از این نقاط باشیم.
مدیر کل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه در لرستان عنوان کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی نیازمند تمرکز بر دو دسته اقدامات هستیم که یک دسته در حوزه مبدأ تحت عنوان پیشگیری از مهاجرت از طریق توانمندسازی جامعه روستایی به‌ویژه روستاهایی که درخطر تخریب یا مهاجرت‌های دسته‌جمعی و نامتعارف یا بی‌رویه هستند و از طریق مدیرت منابع آب‌وخاک، حرفه‌آموزی به این دسته از روستائیان و انجام اقداماتی در راستای توسعه صنعت گردشگری بومی در این قبیل مناطق باشیم.
وی بیان کرد: تمرکز به اقدامات در مرکز است و از طریق پیشگیری از پدیده زمین‌خواری که از طریق الزام دستگاه‌ها به حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرقانونی، پیشگیری از تفکیک غیرقانونی اراضی و موضوع مربوط به کنترل و محدودسازی فعالیت عوامل و عناصر پدیده تسهیل‌کننده حاشیه‌نشینی مانند مشاورین املاکی که به‌صورت قانونی فعال هستند اما اقدامات غیرقانونی در این راستا انجام می‌دهند صورت گیرد.
ساوری تصریح کرد: در راستای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در سطح استان امیدواریم در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان امسال و در سال آینده شاهد اقداماتی در راستای ایجاد سامانه‌های رهگیری کد قاچاق و موضوعات مربوط به سامانه‌های ارز، سامانه‌های حمل‌ونقل، انبارها و سامانه‌هایی ازاین‌دست خواهیم بود که در بحث پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از طریق کاهش فضای گمنامی در این حوزه کمک می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارزیابی که در معاونت اجتماعی و پیشگیری وقوع جرم بر اساس دو شاخصه پرونده ورودی به دستگاه قضایی و آمار فراوانی مربوط به جرائم بخش امنیت عمومی وجود دارد چهره استان به لحاظ امنیت عمومی سفید معرفی‌شده و به‌عنوان یکی از استان‌های امن کشور است.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضائیه در لرستان گفت: جایگاه لرستان در مقایسه با سایر استان‌ها بالاتر از نرم کشوری تعیین‌شده است که جایگاه خوب و مناسبی است که می‌شود در سطح استان لرستان با انجام اقدامات پیشگیرانه متعدد و بیشتری وضعیت فعلی را بهبود ببخشیم.
وی اظهار داشت: نگاه و برداشتم از حوزه امنیت عمومی در سطح استان لرستان کاملاً مثبت و مطلوب است که امیدواریم با انجام اقدامات، وظایف و تکالیف دستگاه‌ها به سمت مطلوب‌تر برویم.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1395-11-02 17:49
چون مردم لرستان کم توقع و صبورند و ناملایمات را بیشتر تحمل می کنند .
نقل قول کردن
#2 کو کلا 1395-11-02 20:17
همش از امار ارقام می گویید و لرستان هم مقام خوبی دارد ولی هیچ خبری از سرمایه گذاری و توسعه و رفع بیکاری نیست از کجا معلومه این آمار ارقام درست است
ما امنیت خشک و خالی به چه دردمان می خورد تهران اصلا امنیت ندارد این همه رشد می کند تا زمانی که بیکاری برطرف نشود ما از این آمار و ارقام ساختگی خوشحال نمی شویم
نقل قول کردن
#3 علی 1395-11-03 16:32
باید اطلاع رسانی کنیم که استان لرستان امنه واسه سرمایه گذاری عالیه واقعا لرستان نسبت به سایر استان های کشور فوق العاده است مردم باصداقت و خوب
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا