یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: میزان خروجی دانشگاه‌ها و تولید غیرمتخصص قطعاً بیش از جذب ادارات دولتی و کارخانه‌هاست.
http://yaftenews.ir/images/94/94-12/albor.jpgبه گزارش یافته به نقل از تسنیم، "علاءالدین بروجردی" عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در استانداری این استان برگزار شد با اشاره به زمینه‌های راکد اشتغال در بخش صنعت استان اظهار داشت: سال‌هاست ده‌ها و بلکه صد‌ها میلیارد تومان در بخش صنعت این استان در شهرهای مختلف در بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شده و در حال حاضر بخشی از این سرمایه بزرگ راکد مانده و نیازمند احیاست.
وی با نگاهی به کارخانجات مهم استان لرستان ازجمله کارخانه‌های شهرستان بروجرد افزود: کارخانه‌هایی که در طول سال‌های گذشته فعال بوده‌اند و در حال حاضر منحنی فعالیت آن‌ها سیر نزولی گرفته همچون نساجی بروجرد که از کارخانه‌های بزرگ استان لرستان است در شرایطی که حدود 50 درصد از کارگران خود را بیش از 9 ماه است تعدیل کرده و قول داده می‌شود که برگردند و برنگشتند آثار اجتماعی، اقتصادی و تبعات و مشکلات آن به جامعه برمی‌گردد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی سامان کاشی را دیگر کارخانه متوقف‌شده در صنعت تولید این شهرستان خواند و بیان کرد: سامان کاشی برند معروفی در صنایع کاشی کشور بود که مدت‌های مدیدی است متوقف‌شده، همچنین کارخانه کاشی جم که یک ریال هم به سیستم بانکی بدهی ندارد اما با این استدلال غیرمنطقی و به دلیل اینکه تعدادی از سهامداران آن در استان‌های دیگر به سیستم بانکی بدهی دارند باید تعطیل شود.
 وی با تصریح بر اینکه ایجاد اشتغال با حرف، آمار و سخنرانی به وجود نمی‌آید از مسئولان خواست تابلوی روشنی برای این موضوع ترسیم کنند و ادامه داد: این مسئله باید برای مسئولان و مردمی که صاحب این انقلاب هستند و همواره بار سختی‌های انقلاب بر روی دوش آن‌ها بوده مشخص شود تا صاحبان صنایع با نظارت بر این موضوعات بتوانند بهترین تصمیمات را در ادامه فعالیت خود اتخاذ کنند.
بروجردی استاندار لرستان را پرکارترین استاندار کشور خواند و گفت: خروجی این اقدامات باید به معنای این باشد که مردم بتوانند نتیجه آن را در جامعه احساس کنند چراکه این اقدامات مانع افزایش مهاجرتی می‌شود که امروز دامن‌گیر جوانان تحصیل‌کرده‌ای شده که برای یافتن شغل مناسب از این استان و یا حتی کشور مجبور به مهاجرت می‌شوند.
وی بابیان اینکه میزان خروجی دانشگاه‌ها و تولید غیرمتخصص قطعاً بیش از جذب ادارات دولتی و کارخانه‌هاست، خاطرنشان کرد: درست است که آمار اشتغال استان لرستان 12 درصد اعلام می‌شود اما در حال حاضر هیچ تغییری در بروجرد با مشاهده تابلوهای موجود نمی‌بینیم و کارخانه جدیدی احداث نشده است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس احیای کارخانه کشت و صنعت لرستان را بخشی از زنجیره طولانی اشتغال دانست و افزود: فرهنگ صادرات که یکی از گذرگاه‌های مهم تولید ثروت است 20 خاک‌ریز دارد اما برای واردات جاده آسفالته داریم که هر چه می‌خواهند وارد کنند درحالی‌که باید عکس این موضوع باشد.
وی با تأکید بر لزوم در اختیار گرفتن بازار کشورهای همسایه همچون عراق و سوریه آن را ظرفیتی برای تولید اشتغال مولد جوانان تحصیل‌کرده برشمرد و گفت: در سفر اخیر به این کشورها مسئولان آن‌ها برای ورود مهندسان ایرانی در بخش‌های مختلف استقبال کردند. بازار عراق باید در اختیار ما باشد، آن‌ها خواستار برقراری روابط با ایران هستند و ظرفیت عظیم ده‌ها هزار مهندس کشاورزی بیکار در کشور ما می‌تواند در عراق و سوریه اشتغال آفرینی کنند و این قابل‌قبول نیست که بازارهای همسایگان در اختیار ما نباشد و از آن‌طرف دنیا بیایند و آن را در اختیار بگیرند.
بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با دفاع صریح از دستاوردهای برجام عنوان کرد: با برجام شاخ تحریم شکسته شد و به میزان تولید نفت پیش از اعمال تحریم بازگشتیم به‌گونه‌ای که در اجلاس اخیر اپک همه کشورها میزان تولید نفت خود را پایین آوردند جز جمهوری اسلامی.
وی افزود: دنیا بداند با شکسته شدن تحریم صنعت هوایی هزینه ایرباس خریداری‌شده به‌صورت مستقیم از سیستم بانکی واریزشده این‌ها تحولات مثبتی است که باید گفته شود تا مردم امیدوار و مسئولان مطمئن شوند و سیاه نمایی نشود و بخش‌های مهم کار تبدیل به تابلوی مهم و شفافی برای مردم و نمایندگان و مسئولان شود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس همچنین خواستار حمایت از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و جذب این سرمایه‌ها در راستای رونق تولید شد و از مسئولان خواست نسبت به تسهیل در سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج اقدام کنند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا شکاری 1395-11-01 01:25
درود بر شما
قبل از شروع نا امنی ها در منطقه منطقه کرد نشین شمال عراق شرکت های ترکیه بازار کار خوبی برای اتباعشان راه انداخته بودند و از ورود شرکت های ایرانی جلوگیری می کردند.اگر مسئولین سیاست خارجی بتوانند پس از آرامش نسبیبازاری در این کشورها ایجاد کنند.نقش بزرگی در کارآفرینی برای جوانان بیکار دارد.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1395-11-01 08:36
اقای بروجردی نماینده محترم شما که دم از گرفتن بازار عراق و سوریه می زنید بد نیست بدانید از تعاملات بین المللی ما فقط هزینه کردن را بلدیم . در بوسنی در اذربایجان در افغانستان عراق هزینه های هنگفت کردیم اما چی شد ؟ بازار در اختیار ترکها قرار گرفت .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا