یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: سه شهر لرستان بازآفرینی می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند" در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پنجمین ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی (حاشیه‌نشینی) در 3 شهر بروجرد، دورود و خرم‌آباد 9 منطقه را مشخص کردیم که نیازمند است یک بازآفرینی در آن‌ها انجام شود البته این بازآفرینی در حوزه کالبدی شهر صورت گیرد.
وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی در بحث آموزش و در حوزه اقتصادی مباحثی لحاظ شده البته به‌جز بحث کالبدی در سایر حوزه‌ها نیازمند مشارکت مردم هستیم.
استاندار لرستان بابیان اینکه قبلاً به ستاد بازآفرینی ملی وضعیت استان را گزارش کردیم همچنین با بنیاد مستضعفان در این راستا مذاکره شده است، افزود: 9 استان در کشور به‌عنوان پایلوت برای بازآفرینی انتخاب شدند تا بنیاد در بحث مشارکت در مناطق مذکور این مهم را انجام دهد.
بازوند در استان اضافه کرد: امروز نیز 3 شهر خرم‌آباد، بروجرد و دورود را به ستاد بازآفرینی معرفی می‌کنیم تا بنیاد در برخی از محلاتی که مشخص کردیم سرمایه‌گذاری کند.
وی گفت: همچنین به شورای شهرهای استان پیشنهاد دادیم کسانی که تمایل به نوسازی منازل خوددارند عوارض‌شان را صد درصد تخفیف بدهند.
استاندار لرستان در ادامه با گلایه‌مندی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساماندهی بخشی از رودخانه خرم‌آباد بیان کرد: دراین‌باره وزارت راه و شهرسازی قول داده بود که در سال 93 تا پایان 95 مطالعات 10 کیلومتر از خرم رود را انجام دهد و حداقل 3 کیلومتر آن را عملیاتی کند که تاکنون این مهم محقق نشده است.
بازوند گفت: علیرغم پیگیری‌های بسیار زیادی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم نهایتاً تعیین شد که این وزارت اسفندماه جاری بتوانند طرح ساماندهی خرم رود را آماده و عملیات اجرایی آن را آغاز کند البته این گلایه‌مندی سر جای خود باقی است؛ اگر وزارت راه و شهرسازی این قول را نمی‌داد حتماً با مشارکت استانداری و شهرداری خرم‌آباد برنامه‌ای برای ساماندهی رودخانه خرم‌آباد داشتیم.
وی همچنین یادآور شد: درمجموع تا اسفندماه این موضوع تعیین تکلیف می‌شود و چنانچه آنان نتوانند کاری از پیش ببرند استانداری با مشارکت شهرداری نسبت به عملیات ساماندهی رودخانه خرم‌آباد اقدام خواهد کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-10-29 21:58
بازآفرینی طوری باشه که بافت تاریخی خرم آباد و بقیه شهر ها حفظ بشه چرا که ما در پی ثبت دره تاریخی خرم آباد هستیم . لطفا توجه داشته باشید
نقل قول کردن
#2 اکبر ظ 1395-10-30 08:04
برای از بین بردن چهره زشت حاشیه شهرها صرفا بخشودن عوارض کافی نیست بلکه دولت می بایست بخشی از هزینه ساخت و ساز افراد حاشیه نشین را هم تقبل کند .
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1395-10-30 12:39
متاسفانه ما تجربه خوبی از پایلوت شدن نداریم
نقل قول کردن
#4 احمد 1395-11-01 03:13
تابازافرینی بشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا