یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان اظهار داشت: با تأکید بر ضرورت مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها، گفت: تنها راهکار جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر تأمین اشتغال پایدار است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مجیدکیان پور" در گفت‌وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها، گفت: تنها راهکار جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر تأمین اشتغال پایدار، توسعه مشاغل خانگی، امکانات رفاهی و بهداشتی در جهت پویایی اقتصاد روستاها است.
وی افزود: گرایش به شهرنشینی و خالی شدن روستاها از سکنه یک تهدید جدی برای کشور است
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گرایش به شهرنشینی و خالی شدن روستاها از سکنه را یک آسیب و تهدید جدی برای کشور دانست و افزود: روند رو به رشد مهاجرت از روستا به شهر محصول عدم وجود امکانات اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی و پایدارسازی صنعت خوداشتغالی و همچنین رفاهی و بهداشتی در روستاها است.
کیان پور تاکید کرد: برای جلوگیری از روند مهاجرت به شهرها لازم است، دولت اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهد.
وی افزود: با مهاجرت از روستا به شهر که بیشتر با هدف دستیابی به رفاه و زندگی بهتر انجام می‌شود، نه‌تنها مشکلات روستاییان مرتفع نمی‌شود، بلکه بسیاری از مشاغل خاص روستا همانند کشاورزی، دام‌پروی و مشاغل وابسته نیز از بین می‌روند.
رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر ضرورت توجه به تأمین امکانات رفاهی و بهداشتی در روستاها گفت: تنها راهکار جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر توجه هرچه بیشتر دولت به زیرساخت‌های روستایی است.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظهرابی 1395-10-05 16:00
والا من حاضرم با کسی که تو روستا باشه خونمو عوض کنم .الان بیشتر روستایان عزیز و زحمت کش هم تو شهر خونه دارند و هم روستا.
نقل قول کردن
#2 دیناروند 1395-10-05 20:12
وقتی آب روستاهای مارو میریزند تو لوله میبرند برای شهرهای کویری خب اونا بمونن روستا چه کنند؟میرن شهرها دنبال آب کشاورزیشون
نقل قول کردن
#3 شهروند1 1395-10-05 22:08
آقای نماینده محترم لطفا شما به فکر تشکیل فراکسیون نماینده گان مناطق لر نشین باشید از نان شب واجب تر است
نقل قول کردن
#4 میثم 1395-10-06 02:24
ما بیست و پنج میلیون حاشیه نشین داریم
که نه روستایی محسوب میشن و نه شهری…
یا بیکارن یا در جستجوی کار یا شغل داعم ندارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا