یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: حوادث و بحران را باید جدی بگیریم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته،"سرتیپ دوم پاسدار مرتضی کشکولی"صبح امروز در کارگروه ساماندهی و مشارکت مردمی در پدافند غیرعامل که در سالن جلسات ستاد سپاه استان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به این که کارگروه ساماندهی به سپاه استان واگذارشده است لکن به‌تبع آن مردم و تیم‌های تخصصی را باید سازماندهی کنیم.
وی با بیان این که سپاه لرستان دارای 51 گردان بیت‌المقدس است، افزود: هر گردان دارای چندین تیم امداد نجات است که وظیفه‌دارند در بحران به مردم کمک کنند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ادامه داد: بسیجیان شاغل در ادارات هم بایستی سازماندهی شوند و با توجه به تخصصی که دارند از آن ها در زمان بحران به‌کارگیری شود.
سردار کشکولی همچنین با بیان این که در زمان بحران کسی برنامه مشخصی برای خود ندارد، خاطرنشان کرد: باید به مردم در قالب‌های صداوسیما، تئاتر، برنامه‌های فرهنگی و... آموزش لازم در راستای تصمیم‌گیری درست در بحران داد.
وی همچنین در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: باید طرحی تدوین شود و چندین رزمایش ساده و سبک را برگزار کنیم که پیش‌بینی لازم را در بحران داشته باشیم.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در زمان قدیم مردم روستاها آب را از چاه، نان را در خانه و دیگر موارد را خود تأمین می‌کردند اما در زندگی شهری با توجه به این که دستگاه‌های خدمات رسان متمرکز هستند مردم نمی‌توانند خود نیازهایشان را تأمین کنند.
سردار کشکولی افزود: یکی از مشکلات متمرکز بودن این است که اگر به‌طور مثال یک اتفاقی برای یک منبع آب در شهر بیفتد و سمی وارد آن شود جبرانش امکان‌پذیر نیست.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: امروزه اگر مرد روزهای سخت نباشیم نمی‌توانیم مشکلات مردم را حل کنیم.
کورش ساکی افزود: چند سال است سعی داریم فضای اورژانس بیمارستان‌های استان را بیشتر کنیم که اگر یک‌باره به بحران برخوردیم و بیماران زیادی داشتیم بتوانیم از آن‌ها نگه‌داری کنیم.
وی گفت: بیمارستان الیگودرز اگر قبلاً جای 10 نفر مجروح و یا کشته را داشت امروز به 5 نفر رسیده است!
مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان نیز در این جلسه به‌ضرورت آموزش نیروهای بسیجی پایگاه های مقاومت ادارات تأکید کرد و گفت: دوره‌های آموزشی باید تداوم داشته باشد و هر 6 ماه یک‌بار برگزار شود.
هومان محمودی خاطرنشان کرد: ارزیابی نیز صورت گرفته شود و در جلسه شورای اداری استان اعلام گردد.
در حاشیه:
سردار کشکولی در بخشی از سخنانش که مربوط به شهرداری می‌شد در بین اعضای جلسه سراغ شهردار خرم‌آباد را گرفت اما ایشان حضور نداشت و در این حین اظهار کرد: متاسفانه شهردار خرم‌آباد در جلسه حاضر نیست و اغلب در مابقی جلسات نیز حضور ندارد!



مصطفی باقری/یافته

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظهرابی 1395-10-01 17:29
بفرمایید اینم از شهردار محترم .
نقل قول کردن
#2 اکبر ظهرابی 1395-10-01 18:03
وقتی شهردار عزیز و محترم شهرمون تو این حلسات غایب باشه صد در صد توی جلسات رفع مشکلات برای شهر هم غایب میشه.
نقل قول کردن
#3 شهروند 1395-10-01 19:04
لرستان در شرایط عادی هم جوابگوی مراجعه کنندگان به مراکز امدادی را ندارد در شرایط بحرانی و اضطراری چه کار می تواند بکند با کدام فضا و بیمارستان خود مراکز امدادی در مقابل حوادث ایمن نیستند چطور می خواهند به مردم کمک کنند آیا انبار مواد اولیه به مقدار کافی وجود دارد آیا این مواد تاریخ مصرفشان چک می شود یا از سالهای پیش انبار شده است
نقل قول کردن
#4 حسنوند 1395-10-01 21:12
حریم قلعه فلک الافلاک کی بطور کامل آزادسازی میشود؟
نقل قول کردن
#5 اکبر ظهرابی 1395-10-02 12:55
به نظر بنده می بایست همه دانش اموزان ایرانی از مقطع دبیرستان اموزش امداد و نجات و کمک های اولیه را بصورت اجباری طی کنند . کشور ما روی کمربند زلزله واقع شده علاوه بر ان با توجه به دخالت های مداوم کشورهای استعماری بخصوص امریکا ایجاب می کند که امادگی دفاعی و جنگی همیشه وجود داشته باشد.
نقل قول کردن
#6 ستاری 1395-10-02 18:10
حریم قلعه را آزاد کنید تا با رونق گردشگری برای جوانان تحصیلکرده بیکار شغل ایجاد شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا