یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: فیلم واقعه اخیر باعث سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "هوشنگ بازوند در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بیان کرد: حواشی فوت دانشجوی ایلامی در سیلاب اخیر منفی و نگران‌کننده بود و اگر همان روز اول شهردار خرم‌آباد عذرخواهی می‌کرد، مردم لرستان به بی‌غیرتی محکوم نمی‌شدند.
وی اظهار کرد: در طول 25 سال گذشته چنین بارندگی در خرم‌آباد رخ نداده بود و سیلاب اخیر شرایطی به وجود آورد که همه مردم اذیت شدند.
بازوند ادامه داد: حتی آب به شدت وارد ساختمان استانداری ‌شد و من در ابتدا تصور کردم که ناودان‌ها به دلیل جمع شدن برگ‌ها مسدود شده‌اند اما معلوم شد که تگرگ‌های روی‌هم‌رفته باعث گرفتگی آن‌ها شده است.
استاندار لرستان یادآور شد: استان لرستان با توجه به شرایط و توپوگرافی که دارد سیل‌خیز است و خرم‌آباد نیز همین شرایط را داشته و هرچند که سابقه چنین بارشی در این شهر وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: اصل حادثه سیلاب در لرستان، فوت دانشجوی ایلامی و آسیب دیدن دانشجوی اصفهانی نگران‌کننده بود و ما هم داغدار این اتفاق ناگوار هستیم.
بازوند افزود: من به عنوان استاندار لرستان بابت این قضیه عذرخواهی کردم و شهردار نیز باید همان روز اول این کار را می‌کرد.
استاندار با اشاره به شرایط آب و هوایی لرستان تصریح کرد: سالانه حدود 10 نفر قربانی سیل در لرستان هستند چراکه توپوگرافی این استان سیل‌خیز است و باید روی بحث آموزش برای مقابله با کاهش آمار خسارات در جریان سیل کار کرد.
وی گفت: تلویزیون‌های بیگانه فوت دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را رسانه‌ای کردند و برخی از افراد نیز به تجزیه و تحلیل پرداختند و مردم لرستان را بی‌غیرت خواندند.
بازوند اظهار کرد: شخصی که فیلم غرق شدن دختر دانشجو در سیلاب خرم‌آباد را در فضای مجازی پخش کرد باید از یک‌میلیون و 800 هزار نفر مردم استان عذرخواهی کند چراکه آنان را بی‌غیرت معرفی کرد.
استاندار بیان کرد: مردم لرستان به‌حق که غیور و سلحشور هستند و حضور آنان در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس گواه این ادعاست.
وی اضافه کرد: پخش این فیلم در فضای مجازی باعث شد بیگانگان تفکر درستی از ما نداشته باشند.
استاندار لرستان ادامه داد: می‌توانستیم کاری کنیم که کاریکاتور برایمان درست نکنند و لرستانی‎ها را بی‌غیرت نخوانند.
وی یادآور شد: در تاریخ مردم لرستان باغیرت معرفی شدند و وقوع چنین اتفاقی و پخش فیلم در این باره اتفاقی ناراحت کننده بود.
بازوند خاطرنشان کرد: با ساختن حواشی منفی اوضاع بهتر نخواهد شد و موضوعات حل نمی‌شود.
استاندار لرستان با اشاره به ساخت پل‌های موقت و غیر کارشناسی در 8 سال گذشته در استان، گفت: منشأ سیل گذشته میدان امام شهر خرم‌آباد در سال گذشته نیز همین پل‌های موقت بودند و در طی سال‌های گذشته 5 پل غیراصولی ساخته شد که به‌جای حل کردن مشکل ترافیک و مشکلاتی دیگر به استان اضافه کرد.
وی ادامه داد: گزارش مقصرین آماده شد و تحویل دادسرا داده شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.
بازوند خطاب به شهردار خرم‌آباد اضافه کرد: پل‌های موقت غیراصولی را در صورت لزوم باید تخریب کرد یا باید آن‌ها را رفع نقص کنیم و امروز 2 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری ابلاغ می‌شود و 2 میلیارد دیگر را از محل اعتبارات سازمان و دیگر دستگاه‌های استان برای ساماندهی و رفع نقص این پل‌ها اختصاص دهید.
استاندار لرستان یادآور شد: درست نیست هر دستگاهی کم‌کاری خود را پای دستگاهی دیگر بگذارد و باید مشکل آب‌های سطحی مسکن مهر را حل کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-08-19 22:10
کسانی که این فیلم را ساختند و پخش کردند مسبب اصلی این حوادث و ناگوار ریشه همه این نابسامانی ها نداشتن تجهیزات و بودجه کافی برای تجهیز سازمان های کمک رسان در مواقع اضطراری است مردم عادی و آموزش ندیده در این مواقع چکار می توانند بکنند جزاینکه جان خود و دیگران را به خطر بیندازند غیرت این نیست که احساسی بشوی و بپری داخل کانال ال و یا از این حادثه فیلم بگیری و پخش کنی غیرت اینست که گوشه ای از مملکتی که در آن زندگی می کنیم به دلیل نداشتن بودجه عمرانی دچار سیل و غیره می شود و زیر ساخت اساسی ندارد هر چند مردم ما سه دانشجو را نجات دادند و کسی این را ندید فقط به آن فیلم توجه شد که معلوم شد مربوط به دانشجو فوت نبوده است کسانی که این را ساختن و پخش کردند همان دشمنان قسم خورده مردم لر هستند که مانع اختصاص بودجه به مناطق لر نشین می شوند و باعث بروز این حوادث هستند و اینجوری شانه خالی می کنند شهرداری که بودجه ندارد چکار می تواند بکند غیرت لر ثابت شده است و با این کارهای احمقانه خدشه دار نمی شود کافی است تاریخ ایران را بخوانید تا غیرت لر را ببینید
نقل قول کردن
#2 گودرزی 1395-08-20 00:39
مردم لرنیازی به اثبات غیرت خودندارندچون برتارک افتخار ایران نشسته اندآنها بی غیرتندکه توان رفع مشکلات استان لرستان وشهرخرم آبادراندارندولی ادعای تبلیغاتی شان گوش فلک راکرکرده است
نقل قول کردن
#3 سارا 1395-08-20 01:55
جناب استاندار که به ای خوبی به مشکلات شهر واقفه چرا تا حالا کاری برای اصلاح و ترمیم این ایرادات انجام نداده؟!!! فقط باید یه انسان کشته بشه تا یادشون بیاد لرستان سیل خیزه؟
نقل قول کردن
#4 هموطن متاثر 1395-08-20 06:33
سلام. ضمن تشکر از آقای مهندس بازوند استاندار بصیر و متعهد که با عذرخواهی به موقع خودشان کمی از بدی حادثه رو جبران کردن و یه انتقاد از صدا و سیمای خودمون که فیلم حادثه رو هم صدا و سیما از همین فیلم پخش کرد... این بار که ختم بخیر نشد. آب ریخته شده رو هم نمی شه جمع کرد. حالا وقت رو صرف پیدا کردن مقصر نذارن بیان بشینن برا بارندگی های نزدیک فکری بکنن چون طبیعت لرستان مخصوصا خرم آباد عوض شده و با کوچکترین بارندگی سیل راه میافتد. باید جلوی آب های روان رو از ابتدا با توجه به کوهستانی بودن شهر از بالای سراشیبی ها گرفت و با کانالهای زیر زمینی آب روان رو هدایت کرد نه با ساخت کانالهای رو باز عریض و عمیق آب رو در پائین دست هدایت کرد.... روی هم رفته می توان با طراحی کانالهای آب دو طبقه طبقه بالائی رو برا آبهای کم طراحی کرد و در زیر این طبقه کانالهای بزرگ کشید که به محض ورود آب زیاد خود جوی آب مشکل نشود. باید جنبید وگرنه از این ببعد همین آش است و همین کاسه. ماهمیشه عادت داریم صورت مساله رو پاک کنیم نه مشکل رو... امیدوارم مهندسین متعهد و مجرب فکری به حال این مسیلهای خرم آباد بکنند. انشاالله.
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1395-08-20 08:02
بهتر اینست که از این حوادث درس بگیرم و در فکر جلوگیری از تکرار این دست حوادث باشیم ،..باید کانالهای زیر سطحی در شهر خرم آباد ساخته شود ....
نقل قول کردن
#6 اسی 1395-08-20 08:31
اولا جناب استاندار چگونه اجازه دادن تا پرسنل خودشون با موبایل از جلسه فیلم بگیرن و پخش کنن؟؟؟
دوما عذرخواهی فی نفسه رسم پسندیده و زیباییست اما خود استاندار محترم و معاون عمرانی اینگونه برای تخریب شهردار نمی بایست اصرار به عذرخواهی کنن وانگهی خود نیز باندازه شهرداری مقصر هستند
نقل قول کردن
#7 بهادری 1395-08-20 16:53
کمکهای سالانه دفتر ریاست جمهوری به اصفهان معادل بودجه چند استان غرب کشور است.کاملا طبیعی است که این مشکلات در شهر خرم آباد وجود دارند چون با شروع جنگ تحمیلی اگر به آمارها نگاه کنید فقط به مناطق حاشیه نشین خرم آباد اضافه شده و جمعیت افزایش یافته و کار عمرانی مثل تعریض خیابان یا احداث راه جایگزین یا ساخت پارکینگ و پل به کندی صورت گرفته است.سالانه چهارصد هکتار از جنگلهای استان لرستان از بین میروند و تخریب میشوند و طبیعتأ با شروع کوچکترین بارندگی سیل راه می افتد محلات جدید التأسیس خرم آباد هنوز کانال کشی نشدند و ایرادات بسیاری در زیرساختهایشان دارند باید این ضعفها را با مسولان ارشد مملکتی و هنگام سفر دولتمردان به استان به آنها گوشزد کرد در تمام لرستان یک بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی نداریم اگرخدای ناکرده زلزله بیاید مطمعن باشید همین کمبود امکانات و خیابانهای کم عرض قدیمی مشکلات و امدادرسانی را چندبرابر میکند.پس بیایید معضلات را به حداقل برسانید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا