یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: قرار نیست قبل از ارائه نتیجه تحقیقات و بررسی‌های نهایی همه مسئولیت‌ها و تقصیرهای سیل خرم‌آباد به گردن شهرداری بیفتد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " یحیی عیدی بیرانوند" در خصوص سیل دوشنبه خرم‌آباد گفت: پس از اعلام نتایج تحقیقات و دفاعیات دستگاه‌ها و انجام کارشناسی مجدد، نتیجه نهایی اعلام می‌شود که اگر شهرداری مقصر تشخیص داده شد هم مسئولیت آن را می‌پذیریم و هم عذرخواهی می‌کنیم.
وی افزود: دلیل اصلی دفع نشدن آب‌های سطحی و آب‌گرفتگی‌های سطح شهر خرم‌آباد، عدم اجرای قانون احداث تونل مشترک توسط دولت و مجریان ازجمله راه و شهرسازی، شرکت‌های خدماتی و واگذارکننده‌های اراضی بوده است.
شهردار مرکز استان با تأکید بر مصر بودن شهرداری بر اجرای قانون تونل مشترک گفت: در این راستا از جناب استاندار درخواست کمک مالی کرده‌ایم، از مالکین محترم نیز خواهشمندیم مطالبات و عوارض شهرداری را پرداخت کنند تا دست ما برای حل مشکل مربوط به دفع آب‌های سطحی بازتر باشد.
عیدی بیرانوند تصریح کرد: ما برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارندگی از سال گذشته مطالعات مربوط به دفع آب‌های سطحی را آغاز کرده‌ایم و طبق بررسی‌ها باید اقدام به ساخت 43 کیلومتر کانال کنیم که هزینه آن حدود 50 میلیارد تومان برآورد شده است و پرداخت این مبلغ از توان شهرداری خارج است.
وی خاطرنشان کرد: استاندار محترم دو میلیارد تومان برای این امر اختصاص دادند و شهرداری نیز حداکثر می‌تواند دو میلیارد تومان به این مبلغ اضافه کند که این مبلغ فقط می‌تواند بخش کوچکی از پروژه مذکور را پوشش دهد.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به مباحث مطرح‌شده در جلسه امروز ستاد بحران اظهار کرد: به استاندار محترم تقاضای تشکیل اتاق بحران را دادیم تا در مواقع بحرانی بتوانیم با سرعت، دقت و کارایی بیشتری عمل کنیم.
وی در تشریح جزئیات پیشنهاد مذکور گفت: با عضویت تمامی دستگاه‌های دولتی خدمات‌رسانی در اتاق مذکور در مواقع بحرانی به همه آن‌ها دسترسی داشته و با هماهنگی و سرعت بیشتری اقدام می‌کنیم تا مجبور نباشیم مدیر و کارشناس و نیروهای اجرایی آن‌ها را ما هماهنگ کنیم و زمان از دستمان برود.
عیدی بیرانوند همچنین با اشاره به مشکل آب‌گرفتگی زیرگذرها افزود: یک گروه تخصصی را مأمور بررسی مشکلات زیرگذرها کرده‌ایم و به یاری خدا با کمک مالی مدیریت استان و صرفه‌جویی در هزینه‌های موجود و همچنین با مشورت اعضای محترم شورا و مدیران، معضل مربوط به زیرگذرها را رفع خواهیم کرد.
 وی با تسلیت مجدد به خانواده دانشجوی جان‌باخته و شهروندان فهیم و ابراز تأسف و همدردی با آن‌ها گفت: ما تاکنون هیچ‌گونه حادثه جانی مربوط به چنین حوادثی نداشته‌ایم و در حادثه مذکور نیز طبق بررسی‌های انجام‌شده خطای انسانی بیشترین نقش را داشته است.
 شهردار عیدی در پایان گفت: در مورد حوادث اخیر گزارشی توسط برخی نهادهای مرتبط آماده‌شده است که پس از ارائه، دستگاه‌هایی که مقصر شناخته می‌شوند، دفاعیات خود را انجام داده و سپس گزارش نهایی تهیه می‌شود.
شایان ذکر است در جریان سیلاب دوشنبه گذشته خرم‌آباد یک دختر دانشجوی اهل ایلام به نام فروزان مرادوند (دانشجوی رشته زیست‌شناسی) جان خود را از دست داد و نسرین محمدی (دانشجوی رشته شهر شناسی) نیز در بیمارستان بستری شد. "هوشنگ بازوند"  استاندار لرستان در جلسه شورای مدیریت بحران استان که دوشنبه شب برای بررسی حادثه سیلاب برگزار شد، کمیته ای متشکل از نیروی انتظامی، ستاد بحران، معاونت عمرانی، دادستانی استان را مامور کرد تا حداکثر تا موضوع را بررسی کنند و اگر مدیران شهرداری یا شهردار مقصر بودند به دادگاه تخلفات اداری معرفی تا برخورد قانونی صورت گیرد.

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1395-08-19 21:47
این مشکل باید به صورت اصولی حل بشه وانشالا دیگه شاهد این وقایع نباشیم.پروژه زیر گذر گلدشت هم باید به رو گذر تبدیل بشه وعرض این زیر گذر ها نصبت به کل معبر خیابان زیاد هست ومعابر بالادست زیر گذر ها شاهد ترافیک است.تقاطع گلدشت با کمترین هزینه وبا چند اصلاح هندسی مختصر تا افق ۱۴۲۰هم ترافیک نداشت.
نقل قول کردن
#2 سروش 1395-08-19 21:48
اینا همش بهانه است که سر شهردار در میاورند ..مگه همه ما کور بودیم که همان روز در پایتخت با اون همه بودجه هم این اتفاقات افتاد شورای شهر بقول لری خودمان سولکیش با هیچکس نمیشه ...شهروار چیکار کنه ...من بعنوان یک شهروند تنها گله من از شهروتر عوم نظارت کافی بر پروژه هاست و علت اونم اینه اکثر پیمانکارها نسیه کار می کنند و همین امر باعث میشه که شهردار رودرباست اونا باشه
نقل قول کردن
#3 جوون خرم آبادی 1395-08-19 22:00
نمایندگان شهر خرم آباد الان برادری خودتون رو ثابت کنید بالاخره وزارت راه و شهرسازی میتونه کمک اصلی رو در این مورد داشته باشه امیدوارم و آرزو میکنم که نمایندگان منتخب فعالیت چشم گیری در جهت تامین منابع مالی از سوی وزارت راه و شهرسازی در این مورد داشته باشند .
نقل قول کردن
#4 رضا لک 1395-08-19 22:14
عذر خواهی مقامات از مردم بخاطر عملکردنادرستشان پسندیده است جناب اصلانی که خواستار عذر خواهی شهردارشده بود خودش به عنوان مقام بالاتر ومعاونت عمرانی اول عذر خواهی کند .تا این برای مسولین استان سنت حسنه ای باشد .بسم الله
نقل قول کردن
#5 خرم آباد من 1395-08-19 23:00
اون غیر لرهای ک مارو بی غیرت خطاب کردن نگاهی به اطرافشون بکنن بعد ادعای باغیرت بودن دربیارن..کلیپها ی ک جوانان خرم آبادی دارن مردم رو از مرگ نجات میدن رو ندیدن یا کور هستن
نقل قول کردن
#6 فرشید 1395-08-19 23:08
اگه واقعا راست میگن و میخان جلوی حوادث اینچنین را بگیرن پروژه زیر گذر گلدشت تعطیل کنن چون عرض خیابانش خوبه فقط باید بلوار وسطش باریکتر باشه. فقط باید خدا رو شکر کرد که اون تگرگ در گلدشت نبارید اگه میبارید چی میشد؟
نقل قول کردن
#7 همشهري 1395-08-20 07:52
جناب آقای بازوند زیرگذر خیابان بهارستان در منطقه گلدشت در حال احداث است، سیلابی که از منطقه مدبه کوه و اطراف گلدشت به این منطقه می‌ریزد سهمگین‌تر از سیلاب خیابان شورا و نیز شمال شهر است.
با این تفاسیر با وقوع سیلاب، بلایی که بر سر زیرگذرهای میدان‌های کیو و امام حسین آمده، بر سر زیرگذر بهارستان هم خواهد آمد، منتها سیلاب در این دو زیر گذر خودروهای سواری را با خود می‌برد ولی زیرگذر بهارستان با توجه حجم بالای روان آب‌ها، تریلر کشنده را با خود خواهد برد.
جناب استاندار در آن موقع در برابر مردم عذرخواهی خواهید کرد یا همچون استاندار پیشین جناب آقای صابری حاجی حاجی مکه؟
نقل قول کردن
#8 سروش 1395-08-20 07:56
به نقل از فرشید:
اگه واقعا راست میگن و میخان جلوی حوادث اینچنین را بگیرن پروژه زیر گذر گلدشت تعطیل کنن چون عرض خیابانش خوبه فقط باید بلوار وسطش باریکتر باشه. فقط باید خدا رو شکر کرد که اون تگرگ در گلدشت نبارید اگه میبارید چی میشد؟

عجب كارشناسي هستي شما ...چرا تعطيل بشه !!!راهكار مناسب روگذر است مگه به عرض كمه ؟ اونجا از نقاطي است كه تقاطع غير همسطح ضروري است
نقل قول کردن
#9 اسی 1395-08-20 08:28
دقیقا. هدف این کارها تخریب شهرداری بود ولاغیر
نقل قول کردن
#10 میلاد پارسا 1395-08-20 12:07
اقا تقصیر ما مردم است.
من از همه دنیا معذرت می خوام تقصیر منه .
اقای ???هیچ تقصیری ندارن.
نقل قول کردن
#11 مسعود 1395-08-20 12:10
ی سوال؟ آقای عیدی بیرانوند چه مدته شهرداره؟ فک کنم از 93 به بعد باشه!!!! این ایستگاه اتوبوس از سال 89 افتتاح شده! شهردارهای قبل مقصره!
نقل قول کردن
#12 نیما 1395-08-20 16:07
بلوار مسکن مهر کمالوند خرم آباد روشنایی ندارد و در تاریکی مطلق است شبها و کانال برای عبور آبهم ندارد
موقع بارش باران تمام خاک حاشیه جاده شسته میشود و وارد خیابان میشود شهرداری بجای درست کردن کانال آب خاکها را دوباره به حاشیه جاده پس میزند و دوباره با بارش باران به سطح خیابان می آیند یعنی قراره تا اردیبهشت امسال همین کارو انجام بدن؟
نقل قول کردن
#13 فاطمه 1395-08-20 19:23
اگه مشکل دفع آب زیرگذر ها برسی و حل بشه زیر گذر ها میتونن خیلی راهگشا هم باشند . اگر هر چیزی اصولی ساخته شه خیلی هم خوبه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا