یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر شورای فرهنگ عمومی الیگودرز اظهار داشت: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی چاپ بنر اموات با عکس بزرگ و نصب آن‌ها بر داربست ممنوع شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "حبیب جمشیدی" گفت: با توجه به درخواست‌های مردم و اظهار نارضایتی از نصب بنرهای متعدد اموات ‌در سطح شهر شورای فرهنگ عمومی ضمن تشکیل جلسه پیشنهاد ممنوعیت نصب بنر اموات‌ را به تصویب رساند.
وی افزود: این مصوبه به تمام چاپخانه‌ها و کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ‌شده و لازم‌الاجرا می‌باشد.
شایان‌ذکر است ریاست شورای فرهنگ عمومی امام‌جمعه شهرستان، دبیر آن ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و متشکل از فرماندار و برخی مسئولین اجرایی و تأمین شهرستان می‌باشد.

عکس از آرشیو است

دیدگاه‌ها  

#1 مهبد 1395-08-10 10:47
خیلی خوبه . کاری که سالها قبل بایستی انجام می شد که هم از خودنمایی های اجتماعی خانواده ها یا متمولین جلوگیری کند و دوم اینکه دیگر اقشار احساس حقارت در کم بودن تعداد بنرهای امواتشان نداشته باشند.زیرا متاسفانه تعداد بنر بیشتر به نشانه احترام و جایگاه بیشتر اجتماعی اقتصادی است در صورتیکه در واقعیت اینگونه نیست زیرا مشاهده شده افرادی که در چنین اقوامی هستند چه دارا و چه ندار در صورت فوت اقوام از واجبات می دانند که حتما بنری چاپ وبه بازماندگان تحویل دهند.می توان گفت چاپ بنر جایگزین همان (پورسونه) سابق شده که افراد البته در روستاها همواره این کار را انجام می دادند.ضمن اینکه از بعد روانشناسی اجتماعی نشاط و روحیه شهروندان و همسایگان را تحت تاثیر قرار می دهد .در ماه های اخیر که شاهدیم بنر حلالم کنید را به اقلام قبل اضافه کرده اند .
نقل قول کردن
#2 مهبد 1395-08-10 10:51
و یک مورد دیگر که در چاپ اعلامیه های سطح شهر قابل تامل است نوشتن واژه بزرگ خاندان می باشد من نمیدانم اگر کسی فوت کند و بزرگ خاندانی نباشد یعنی انسان نیست؟ یا برای جامعه وخانواده اش مفید نبوده است؟ یک کاگر زحمت کش که بچه های تحصیلکرده تحویل جامعه داده است اگر بزرگ خاندان نباشد نبایستی برایش عزاداری کرد؟واینکه در بسیاری از اعلامیه ها این مورد مشهود است و این سوال را به ذهن متبادر میکند،مگر چند طایفه و خاندان در این استان وجود دارد که بیشتر کسانی که فوت میکنند بزرگ خاندانند.امیدوا رم در این راستا هم اقداماتی صورت گیرد.
نقل قول کردن
#3 امیر 1395-08-10 16:34
به نقل از مهبد:
و یک مورد دیگر که در چاپ اعلامیه های سطح شهر قابل تامل است نوشتن واژه بزرگ خاندان می باشد من نمیدانم اگر کسی فوت کند و بزرگ خاندانی نباشد یعنی انسان نیست؟ یا برای جامعه وخانواده اش مفید نبوده است؟ یک کاگر زحمت کش که بچه های تحصیلکرده تحویل جامعه داده است اگر بزرگ خاندان نباشد نبایستی برایش عزاداری کرد؟واینکه در بسیاری از اعلامیه ها این مورد مشهود است و این سوال را به ذهن متبادر میکند،مگر چند طایفه و خاندان در این استان وجود دارد که بیشتر کسانی که فوت میکنند بزرگ خاندانند.امیدوارم در این راستا هم اقداماتی صورت گیرد.

احسنت به شما.این رسم پارچه نوشتن که حالا تبدیل به بنر چاپ کردن و نصب کردن شده با توجه به گفته افراد مسن و باتجربه هیچوقت در خرم آباد تا قبل از ورود مهاجرین باب نبود.همچنین قرار دادن بلندگو و عکس بزرگ متوفی روی اتومبیلی گلکاری شده و گردش در سطح شهر و تولید سر و صدا
نقل قول کردن
#4 آبادوخرم باد 1395-08-10 19:55
خدا خیر دهد برطرف کننده رسم های غلط ایرانیان. واصلاح آن.همه به سمت پیشرفت و توسعه.
نقل قول کردن
#5 بابک 1395-08-10 21:33
خیلی عالیه تصمیم بجا عاقلانه ای است که قطعا در پشت ان نظر کارشناسان روانشناس اجتماعی قرار داره .
جامعه مردم لر در خرم آباد و بالطبع در کل استان لرستان باید به سمت قانون گرایی شهروند مداری و توسعه پایدار فرهنگ اجتماعی از طریق اعمال قوانین مدرن و مدون گام بردارد .
نقل قول کردن
#6 ناشناس 1395-08-13 15:44
نصب بنرسه چهار متری برای متوفی چ معنی میده جز تضعیف کردن روحیه عموم مردم..شهرداری با نصب اینگونه بنرها برخورد جدی بکنه..
نقل قول کردن
#7 تجریش 1402-10-06 21:12
احسنت به این طرز تفکر ، که بنرها باید جمع آوری شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا