یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طرح غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) به منظور شناسایی کودکان 3 الی 6 سال مبتلا به تنبلی چشم در لرستان کلید خورد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، بیست و یکمین مرحله از طرح ملی غربالگری تنبلی چشم (آمبلیوپی) کودکان 3 الی 6 سال سطح استان با حضور " ذبیح اله نادمی" قائم مقام مدیرکل و معاونت‌های پیشگیری، اجتماعی و توان‌بخشی بهزیستی استان بهزیستی استان در مهدکودک آفتابگردان خرم‌آباد آغاز شد.
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با تبیین اهداف این طرح گفت به منظور شناسایی و درمان عارضه تنبلی چشم در بین کودکان 3 تا 6 سال استان، با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی از "یکم آبان ماه لغایت 30 آذرماه 95 "در کلیه مهدهای دولتی و خصوصی، مراکز پیش‌دبستانی آموزش‌وپرورش و خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی، کارشناسان آموزش‌دیده اقدام به شناسایی کودکان دچار عارضه بینایی می‌کنند.
" ابتسام داشی" افزود حدود یک هزار و 100 پایگاه سنجش در سطح استان با یک هزار و 400 نفر کارشناس، کار غربالگری کودکان را انجام می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 90 هزار نفر از کودکان 3 الی 6 سال، معادل 80 درصد جمعیت هدف استان غربالگری شوند.
معاون پیشگیری بهزیستی میزان کودکان غربالگری شده در سال 94 را 74 هزار و 500 نفر اعلام و گفت 531 نفر از آن‌ها مبتلا به آمبلیوپی تشخیص داده شدند که جهت سیر مراحل درمان به مراکز بهداشتی معرفی شدند.
وی افزود: میزان غربالگری در سال 93 نیز 56 هزار کودک بوده که در سال 94 رشد 16 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته‌ایم.
ابتسام داشی در پایان از خانواده‌های دارای کودک 3 تا 6 سال خواست که با حضور در نزدیک‌ترین مرکز سنجش محل سکونت خود در شناسایی کودکان مبتلابه عارضه آمبلیوپی ما را یاری کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا