یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از محرومیت‌های شهرم الیگودرز بگویم که قصه‌ای تکراری و اظهر من الشمس است. از بیکاری و بی‌مهری مدیران استان بگویم که قصه‌ای تکراری است و گوش فلک از بازگویی چندین باره آن‌ها کر شده. بهتر است این‌ دو را واگذاریم که پاسخی نیافته و نخواهیم یافت.
آنچه رنج‌آور است و سال‌ها استان و شهرمان گرفتارش شده است، اعمال نفوذ برخی صاحبان قدرت و ثروت پایتخت‌نشین و تصمیم‌گیری آن‌ها برای سیاست و چگونگی تغییرات مدیریتی شهرهای استان است. آنان هیچ‌گاه از ثروت و قدرت و نفوذ خود در دولت‌ها برای باز کردن گره‌ای از مشکلات بسیار این استان استفاده ننموده و به‌واسطه نجابت مردمانش همواره به لرستان به‌منزله مکانی مناسب و امن برای انجام‌ رزمایش اقتدار در موسم انتخابات و یا صفحه شطرنج جهت جابجایی مهره‌ها نگریسته‌اند و با کمال تأسف باید بگوییم که در هر دولتی هم توفیقات بسیاری نصیبشان‌ شد و در برهه‌های زمانی مختلف برخی شهرهای لرستان نیز در سیطره اختیار آن‌ها قرار گرفت.
بهتر است از الیگودرز بگوییم و شرح‌حال باقی شهرهای استان را واگذاریم.
الیگودرز شرقی‌ترین شهرستان استان لرستان، منطقه‌ای که به‌واسطه در اختیار گرفتن مدیریت‌های کلان فرزندانش در کشور، فرصت‌های طلایی نصیبش شد که متأسفانه در سایه سیاست‌بازی و سیاسی‌کاری از دست رفت و به نام الیگودرز و حلاوت کام گروهی دیگر‌ شد و از این رهگذر بسیاری منتفع شدند.
۸ سال ریاست بر مجلس شورای اسلامی موقعیتی مناسب برای رشد و پیشرفت استان و شهرستان الیگودرز بود، موقعیتی که تنها نصیب چند شهر از کشور شد و علاوه بر آن حضور الیگودرزی‌ها در دیگر مدیریت‌های بالایی و میانی هم نتوانست سبب بهبود گام به جلوی پیشرفت این شهر شود.
آری الیگودرز همواره گرفتار مقوله مرزبندی‌های منحوس چپ ‌و راست بوده و بعضاً اختلافات طایفه‌ای هم چاشنی آن‌ها شده است.
در حال حاضر نمی‌خواهیم به ۴ سال قبل بازگردیم و بگوییم که چگونه قدرت عرض‌اندام از صاحبان ثروت و قدرت پایتخت‌نشین در این شهر به طور چشمگیر کاهش یافت و بنا نداریم فلسفه عزم جزمشان در انتخابات برای انتقام ‌را بازکنیم زیرا در حال حاضر مفتوح نمودن دوباره پرونده بسته این حماسه، ضرورت ندارد.
امروز ماه‌ها از برگزاری انتخابات سپری‌شده و دکتر خدابخشی یکی از چهره‌های علمی شناخته‌شده در کشور با رأی مردم الیگودرز به بهارستان راه یافت. در ماحصل گذشت این مدت‌زمان، جانب انصاف را رعایت نکرده‌ایم اگر بخواهیم توانایی‌های او را تا به اکنون نادیده بگیریم اما حضور وی در جایگاه‌های حساس و اثرگذار مجلس خود گواه شایستگی‌هاست و یقیناً از این جایگاه نه‌تنها الیگودرز بلکه سراسر لرستان منتفع خواهد شد.
 اما آنچه می‌تواند تحقق این آرزو و خواسته را ابتر بگذارد شنیده‌هایی است که در صورت رخداد آن‌ها، بی‌شک نماینده محترم باید مراقب این تحرکات مرموز باشد.
از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و با روی کار آمدن دولت یازدهم، صاحبان ثروت ضمن ایجاد کانال به بخش‌های اقتصادی و سیاسی و حتی اجتماعی دولت، درصدد بازیابی قدرتی شدند که سال‌ها از آن دور بودند.
آن‌ها با اعمال فشار به دولت برای دریافت سهم خود، صرفاً به انجام مهره چینی در استان‌ها و حتی شهرها باهدف حصول نتیجه انتخابات دهم مجلس می‌اندیشیدند اما در اکثر شهرها به‌رغم حمایت‌های مالی کلان داوطلب موردنظرشان با شکست مواجه شد که خروجی انتخابات لرستان به‌مثابه مشت نمونه خروار است.
آری انتخابات دهم به راه‌یابی اکثریت اصولگرایان به مجلس ختم شد، اما این پایان ماجرا نیست زیرا انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پیش است و آن‌گونه که شنیده‌شده برخی صاحبان ثروت و قدرت فعالیت خود را جهت مهره چینی در شهرهای لرستان آغاز نموده‌اند که الیگودرز هم از این امر مستثنا نیست، آن‌ها به دنبال در دست گرفتن اختیار شهر می‌باشند و در صدد هستند این هدف را با کسب جایگاه فرماندار به سرانجام برسانند و حتی از طریق ارتباطات خود با دولت انجام تغییرات را دنبال می‌نمایند.
متأسفانه این افراد هیچ تعلق‌خاطری به این شهر نداشته و بعضاً ریشه‌ای هم در الیگودرز ندارند اما صرفاً برای انتخابات سال آینده و حتی انتخابات مجلس یازدهم از هم‌اکنون برنامه‌ریزی نموده‌اند.
نماینده الیگودرز باید مراقب باشند، زیرا این افراد در صورت تغییرات در جایگاه فرماندار یقیناً گزینه موردنظر خود را هم مهیا نموده‌اند و این حقیقتی غیرقابل‌انکار است که به‌واسطه جایگاه فرماندار عنان شهرستان را در دست گرفته و اگرچه به‌ظاهر فرمانداری همراه و همگام با شما به مجموعه معرفی می‌نمایند، اما این همراهی صرفاً ظاهری است و در باطن اهداف دیگری پی گرفته می‌شود.
امروز بحث ماندن و رفتن "میرزایی اصل" فرماندار الیگودرز و توانمندی و یا ناکارآمدی وی نیست که این آمدن‌ها و رفتن‌ها، طبیعی و مردم نیز بهترین قاضی برای سنجش عملکرد مدیران هستند اما آنچه مسلم است برای مدیری که سال‌ها در دولت‌های مختلف فرماندار شهرهای بزرگ بوده، این جایگاه نباید لذت دنیوی داشته باشد، حال چه رسد به اینکه بهایش با فرمان‌برداری از غیر خدا پرداخت شود.
آقای نماینده این حق شماست که در انتخاب فرماندار دخالت نمایید و حتی گزینه معرفی نمایید زیرا اگر این همراهی نباشد نمی‌توانید به وعده‌هایتان با مردم عمل نمایید، اما نگذارید کسانی برای این شهر و جایگاه مدیریتی آن تصمیم بگیرند که هیچ تعلق‌خاطری به مردم و این دیار ندارند و صرفاً منافع حزبی و گروهی خود را مدنظر دارند.
کلام آخر اینکه شهرستان الیگودرز و مردمش از سیاست زدگی، چپ و راست و طایفه‌گرایی خسته شده‌اند و این معضلات را عامل بدبختی و عقب‌ماندگی خود می‌دانند پس به‌عنوان نماینده عباس شاه‌عليمردم اجازه ندهید این شهرستان به جولانگاه سیاست‌بازان و منفعت‌طلبان مبدل شود که علاوه بر زیان الیگودرز و مردمانش، شما و هر آنچه با موکلانتان عهد بسته‌اید تحت‌الشعاع آن قرار خواهد گرفت.
 
عباس شاه‌علی/ الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 بختیار 1395-07-29 16:49
درود بر شما که دست روی نقطه ضعف شهرستان گذاشته اید یاران زر و زو و قدرت تا لرستان و الیگودرز را به رسوایی نکشند دست بردار نیستند پس نماینده باید هوشیار باشد
نقل قول کردن
#2 محبوبه 1395-07-29 19:08
الیگودرز همیشه ذوب شده باد ثروت و قدرت همشهریان تهران نشین شده است
نقل قول کردن
#3 حسين 1395-07-29 19:44
خيلي متاسفيم كه آقاي استاندار و معاونينش براي بقاي خود با مافياي قدرت در پايتخت همراهي ميكند مردم بايد هوشيار باشند اگر با اين شيوه ما بايد فداي اصحاب فتنه شويم پاسخ آن را در انتخابات رياست جمهوري بدهند
نقل قول کردن
#4 کاظمی 1395-07-29 21:26
آقایان کارترهای نفتی از جامن این استان چه می خ اهند ان سوی مرزهاو کشور را خورده اند سیر نشده و بازهم بدنبال لرستان هستند آقای استاندار زیر بار قدرت و ثروت انها نروید
نقل قول کردن
#5 مهدی 1395-07-30 14:27
چرا این افراد را معرفی نمی کنید بگم بگم راه انداختید اقای شاه علی مثل همیشه بسیار زیبا و شیوا نوشتی اما کاش نام آنها را می بردیدتا کی مصلحت/؟؟؟؟
نقل قول کردن
#6 سید محمد قاسمی 1395-08-01 07:39
ایا به نظر شما این حق نماینده است که در انتصاب فرماندار دخالت کند؟
نقل قول کردن
#7 شهروند 1395-08-01 10:14
هر وقت حق آبه مردم شریف الیگودرز رو از سدهای احداثی گرفتید بدانید روند توسعه رو طی نموده ایید در حال حاضر آب شرب شهر الیگودرز از روستای کمندان شهر ازنا تعمیین میشود. یعنی شما دریایی آب دارید البته برای خوزستان و مرکزی و قم و... ولی به شهر دیگر ظلم می کنید...
نقل قول کردن
#8 محمود 1395-08-01 10:39
:-) نه جناب قاسمی حق کارتل های نفتی و شورا نشینان تهران است ؟!!!خانه از پای بست ویران است
نقل قول کردن
#9 اصلانی 1395-08-01 10:46
چه بخواهیم و چه نخواهیم استاندار و فرماندار را نماینده تعیین و توافق و پس از ان حکمش زده میشه
نقل قول کردن
#10 دیدبان شفافیت 1395-08-01 12:23
باسلام
لندن نشینان الیگودرزی بیشترین منفعت را از منطقه محروم الیگودرز میبرند
نقل قول کردن
#11 اصلانی 1395-08-02 00:38
اقای شهروندبحث چه ربطی به کمندان داشت به چه کسی ظلم شده اگر ظلمی هم شده مرکز استان به شهرهایی نظیر الیگودرز کرده اند در ضمن ازنا تا چند سال قبل زیر نظر الیگودرز بود و کمندان هم از جمله روستاهای الیگودرز
نقل قول کردن
#12 کرمی 1395-08-02 00:42
درود بر شما عالی و زیبا بود درد الیگودرز سکوت مردم در مقابل غارتگران است
نقل قول کردن
#13 سید رحیم حسینی 1396-07-16 11:09
بسیار عالی واقعا که درد همین است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا