یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار خرم‌آباد اظهار داشت: بام خاطره‌های پشت بازار تمام زمینه‌های لازم برای تبدیل به یک مجموعه گردشگری پرجاذبه را دارا است.

به گزارش پایگاه خبری یافته؛ "یحیی عیدی بیرانوند" با اشاره به عزم شهرداری خرم‌آباد برای توسعه محله تاریخی پشت بازار گفت: شورای شهر و مدیریت شهری خرم‌آباد از مدت‌ها پیش تصمیم گرفته‌اند به دلیل علاقه زیاد مردم استان و همچنین لرستانی‌های خارج از استان به محله پشت بازار به‌عنوان خاستگاه اولیه شهر خرم‌آباد اقداماتی را در راستای توسعه منطقه مذکور انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: بام خاطره‌ها به دلیل اینکه در محله مذکور قرار دارد و با توجه به وجود درختان قدیمی فراوان، دیواره‌های صخره‌ای بزرگ، شیب ملایم برای ایجاد پارک شهری، بافت صخره‌ای مناسب برای احداث آبشارهای زیبا و همچنین وجود خاک مناسب، تمامی شرایط لازم برای تبدیل به یک مجموعه گردشگری بزرگ و پرجاذبه را دارا می‌باشد.
شهردار خرم‌آباد ادامه داد: در این راستا قراردادی با یکی از مشاورین برجسته کشور برای اجرای پروژه نزدیک به 80 هکتاری بام خاطره‌ها منعقد گردیده و شرح خدمات مدونی برای اجرای پروژه مذکور تنظیم ‌شده است.
وی تاکید کرد: توسعه مناطق محروم شهر مزایای بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به ارتقا امنیت، آسایش و رفاه ساکنین این‌گونه مناطق، ایجاد توازن در توسعه مناطق مختلف شهر و همچنین استفاده از جاذبه‌های تاریخی این‌گونه مناطق برای جذب گردشگران داخلی و خارجی اشاره کرد.
عیدی بیرانوند یادآوری کرد: اخیراً شهرداری خرم‌آباد برای اولین بار و با همکاری اداراتی چون آب و فاضلاب و برق اقداماتی را در راستای تأمین آب مورد نیاز درختان تشنه و در حال خشکیده شدن بام خاطره‌ها و تأمین روشنایی منطقه مذکور انجام داد.
شایان ذکر است عصر روز گذشته محمد اصلاني معاون عمرانی استاندار لرستان، شجاع دریکوند مشاور استاندار و شهردار خرم‌آباد به‌اتفاق مشاور طرح بام خاطره‌های پشت بازار و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی از محل اجرای پروژه بام خاطره‌های محله پشت بازار خرم‌آباد بازدید کردند.



دیدگاه‌ها  

#1 صابر 1395-07-26 11:56
فقط کاش بافت تاریخی پشت بازار حفظ شود
میتوان نمای داخلی خانه ها را مدرن ساخت و نمای بیرونی خشتی و سنتی .
نقل قول کردن
#2 لطیفی 1395-07-26 12:25
با سلام. امیدواریم این پروژه شتابان به نتیجه برسد ضمنا انتخاب شهردار بافت تاریخی در حفظ و بازسازی بافت تاریخی پشت بازار ضروری است تا باقیمانده بافت تاریخی از تخریب نجات یابد . از شهردارو مدیریت ارشد استان در مسیر توسعه خرم آباد ثروتمند سپاسگزاریم . موفق باشیید.
نقل قول کردن
#3 احمد 1395-07-26 12:27
واقعاشهرداردلسو زوپرتلاشی داریم.امیدوارم درانجام وعده های خودموفق باشند.
نقل قول کردن
#4 خورشیدوند 1395-07-26 14:14
تقاطع غیرهم سطح کوی بسیج خرم آباد برای دسترسی ایمن و کوتاه به مسکن مهر کمالوند تکمیل شود.کوی بسیج هیچ بوستان و پارکی ندارد.خیابان بسیج ۸ آسفالتش را کنده اند و همچنان خاکی بحال خود رها شده است.کوی بسیج ایستگاه تاکسی ندارد.باندکند رو ۶۰ متری حدفاصل پمپ بنزین کولیوند تا اندیشه ۱۳ همچنان خاکی است
نقل قول کردن
#5 سپهر 1395-07-26 18:32
برای تبدیل شدن لرستان به مقصد گردشگری اول باید هتل های مناسب برای ماندگاری توریستها داشته باشیم.در یک سال گذشته کلنگ هتل5ستاره کیو در مجاورت دریاچه کیو و هتل4ستاره پارسیان در بام خرم آباد به زمین زده شد اما تا امروز حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی ندارند و کاملاً مشهود است به تعطیلی کشیده شده اند.خب اگه نمیخواید هتل بسازید چرا الکی شهروندان رو دلخوش می کنید؟به راستی چرا کلنگ زنی بی ثمر؟؟؟
نقل قول کردن
#6 همشهری 1395-07-27 08:56
با سلام شهر خرم آباد مثل لحاف چهل تیکه شده است ،از قدیم گفتنتد یک ده آباد بهتر از صد شهر خراب است .....بام اصلی شهر را رها کرده اید که جایی دیگر را بسازید .... احساس می شود بسیاری از کارها بدون مطالعه و جنبه تبلیغاتی دارد ....مدیریت شهری با همین کادر نمی تواند به مسائل شهر بپردازد چه برسد به مدیریت دهها پروژه نیمه تمام ....من نمی دانم شهردار می گوید منابع مالی ندارم ولی پشت سرهم پروژه تعریف می کند ...جای تامل دارد......
نقل قول کردن
#7 محمودوند 1395-07-27 14:40
کار شایسته ای است.چرا بام ملایر تله کابین دارد و ما نداریم؟
نقل قول کردن
#8 همشهری3 1395-07-27 16:55
فقط کار تبلیغاتی؟؟؟؟؟؟؟ یک ده آباد بهتر از صد شهر ویرانه.....پروژ ه های نمیه تمام رو تکمیل کنید بقیه کارها پیش کش...کمیت مهم نیست کیفیت مهم است....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا