یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرماندار دورود طلب کارگران کارخانه فولاد و چدن دورود را ۹ میلیارد ریال برشمرد و گفت: حقوق نیروهای کارخانه فولاد و چدن دورود ۷ ماه عقب مانده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "ماشاالله نعمتی" ظهر امروز در کمیسیون کارگری استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد در رابطه با مشکلات کارخانه فارسیت دورود اظهار داشت: این کارخانه سال 90 به ثبت رسید اما به دلیل اینکه مواد اولیه کارخانه آزبست بود تعطیل شد و ازنظر پزشکی توجیه اقتصادی نداشت.
وی افزود: کارخانه فارسیت دورود سال 92 به دلیل عدم نقدینگی، عدم فروش محصول تولیدی به طور کامل تعطیل و از 732 کارگر آن 263 نفر بازخرید شدند و با تلاش‌های انجام شده بازخرید بخش دیگری از کارگران انجام شد.
فرماندار دورود عنوان کرد: هم اکنون 75 نفر به طور رسمی در کارخانه فارسیت دورود مشغول کار هستند که با توجه به توافقی که با شرکت فارس و خوزستان شده مقررشده این شرکت هر پنج ماه یک بار تا زمانی که این افراد بازنشست می‌شوند حقوق آن‌ها را پرداخت کند.
وی در رابطه با مشکلات کارخانه بهراد دورود، بیان کرد: تولید این کارخانه نوپا لوله الیاف است که به دلیل کمبود نقدینگی با مشکل مواجه است که برای رفع مشکلات آن از شرکت خدمات رسان درخواست شد تا برای اخذ تسهیلات پیگیری لازم را انجام دهد.
نعمتی تصریح کرد: برای رفع مشکل این کارخانه از شهرستان برای دریافت تسهیلات سه و نیم میلیارد تومانی از بانک سینا پیگیری‌های خوبی انجام شد اما به دلیل اینکه شرکت فارس و خوزستان اقدام لازم را انجام نداد هنوز این تسهیلات دریافت نشده است.
وی گفت: این کارخانه 18 کارگر دارد که از سال 93 تاکنون حقوق آن‌ها معوق مانده و پرداخت نشده است به همین جهت از طریق اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و محاکم قضایی شکایت کرده‌اند و رأی آن نیز صادرشده است.
فرماندار دورود کارخانه بهراد دورود را زیرمجموعه شرکت فارس و خوزستان دانست و اظهار داشت: یکی از مشکل این کارخانه این است که نماینده حقوقی برای پیگیری امورات حقوقی ندارد.
منبع: دنیای معدن

دیدگاه‌ها  

#1 ناشناس 1395-06-29 11:31
ما نیروهای شرکتی اداره کل راه و شهرسازی لرستان هم چهارماهه که حقوق نگرفتیم و هیچ کسبه فکر ما نیست.خواهشا پیگیری نمایید همه ما زن و بچه داریم و بچه هامون میخوان برن مدرسه هنوز چیزی براشون نخریدیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا