یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان لرستان گفت: نقش جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد در مقابله و کاهش خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی جنگل‌ها اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "مهرداد فتحي‌بيرانوند" در مراسم افتتاح نخستين پایگاه اطفاء حریق مردمی جنگل‌ها و مراتع کشور در لرستان با بيان اين كه بدون بهره‌گیری از ظرفیت و توان نیروهای مردمی امکان مقابله گسترده با آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع که سرمایه‌های این کشور هستند وجود ندارد، افزود: اميدواريم با وجود این پایگاه مردمی هماهنگی و ساماندهی نیروهای مردمی اولين پایگاه اطفاء حریق مردمی جنگل‌ها و مراتع کشور در لرستان افتتاح شدو سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص عملیات اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع به نحو مطلوب‌تری صورت پذیرد و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی‌ها به حداقل برسد.
وي خاطرنشان ساخت: از مهم‌ترین اقدامات در بحث پیش‌گیری و مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌های استان فرهنگ‌سازی و آموزش مردم به ویژه جوامع محلی است که با همکاری‌ها، دلسوزی و کمک سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا گام‌های موثری را برخواهیم داشت.
فتحی‌بیرانوند با اشاره به اين كه اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان حمایت‌های خود را از این حرکت ارزشمند دریغ نخواهد کرد، افزود: در مرحله نخست برای تجهیز این پایگاه 10 دستگاه فلکسی‌بک و 50 عدد آتش‌کوب در اختیار این انجمن زیست محیطی قرار خواهيم داد.
شهردار خرم‌آباد نيز در اين مراسم با دادن وعده در خصوص حمايت از انجمن با تجهيزات مدرن، افزود: موضوع کاشت و یا حفاظت از درخت و جنگل در آموزه‌های دینی ما از اهمیت بالایی برخوردار است و تلاش در راستای آن صدقه جاریه محسوب می‌شود.
"يحيي عيدي‌بيرانوند" ضمن تاکید بر ضرورت حفاظت از جنگل‌ها به عنوان سرمایه‌های ارزشمند و طبیعی منطقه زاگرس گفت: شهرداری خرم‌آباد آمادگی خود را جهت هر گونه امداد رسانی و کمک احتمالی به اطفاءحریق در استان و نه تنها شهر خرم‌آباد، اعلام می‌دارد.
وي با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در این گونه فعالیت‌ها خاطرنشان کرد: اداره امور شهرها و حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد امکان‌پذیر نیست.
عیدی‌بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از توسعه فضای سبز شهری ادامه اداد: خوشحالیم که در دوره چهارم شورای و این دوره مدیریت شهری ،حتی یک متر مربع فضای سبز را تغییر کاربری نداده و حتی به پارک‌های لچکی و جیبی هم به عنوان یک ضرورت در محلات توجه خاص داشته ایم.
عیدی‌بیرانوند در پایان از تخصیص سالیانه بودجه مشخصی در سازمان آتش‌نشانی برای کمک به تشکل‌های مردمی مرتبط با اطفاء حریق خبر داد.
در این مراسم "احسان فاضل‌پور" مسئول سازمان مردم‌نهاد بلوط‌بان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این تشکل زیست‌محیطی به ویژه حضور فعال طي عملیات اطفاء حریق در شهرستان‌های استان و ارائه توضیحاتی در خصوص مکان فراهم شده به عنوان اولین پایگاه مردمی اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کشور؛ با مساعدت یکی از اعضاء تشکل، خواستار حمایت هر چه بیشتر در خصوص تجهیزات و سایر امکانات مورد نیاز پایگاه برای حضور فعال‌تر و موثرتر شد.
اعتبار اولیه مورد نیاز این پایگاه که 9 میلیون تومان است از طریق کمک مردمی تامین شده است.
در اين مراسم از "وفایی" مالک محل در نظر گفته شده برای پایگاه و عضو سازمان مردم‌نهاد بلوطبان و همچنین از "آرتین سلکی" جوان‌ترین فعالان اطفاء حریق جنگل‌های استان تقدیر به عمل آمد.
مراسم با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری، شهردار و رئیس شورای شهر خرم‌آباد، مسئولین منابع طبیعی استان و جمعی از سازمان‌های مردم‌نهاد و علاقه‌مندان توسط سازمان مردم‌نهاد بلوط‌بان در خرم‌آباد برگزار شد.

دیدگاه‌ها  

#1 حسین بهاروند فرزندخرم اباد 1395-06-11 15:55
چه طور میشه عضو شد؟؟؟
نقل قول کردن
#2 من یک بلوطبانم 1395-06-11 16:03
زنده باد اعضای بلند همت این انجمن :-)
نقل قول کردن
#3 بیست 1395-06-11 22:38
بعد از سالها خرم اباد در یه چیز اول شد.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1395-06-14 09:45
... امسال میزان آتش سوزی ها به مراتب از سال گذشته بیشتر بود ... آخه تعدادی جوان چطور می خوان این گستره رو کنترل کنند ... مناطق حفاظت شده استان رهها شده اونوقت می خواد کار سازمان منابع طبیعی رو هم انجام بده !!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا