یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با توجه به دستورالعمل شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، به هیچ عنوان مجوز حذف پارکینگ با پرداخت هزینه صادر نخواهد شد و ساخت پاركینگ در واحدهای مسكونی و تجاری الزامی است.
به گزارش پايگاه خبري يافته،به نقل از همشهري، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی خرم‌آباد با اعلام این خبر افزود: فقط در حالتی که شرایط بسیار خاص از موارد شش‌گانه تعیین رضا بيرانوند عضو شوراي شهر خرم‌آبادشده وجود داشته باشد، و با طرح در كميسيون و عبور از نظر دستگاه‌هاي نظارتي، امكان ساخت براي برخي موارد معدود با شرايط دشوار هست.
"رضا بیرانوند" گفت: باید همه افرادی که به دنبال ساخت واحدهای مسکونی، اداری و تجاری هستند به تعداد واحدهای ساخته شده، پارکینگ ایجاد کنند، در غیر این صورت به آن‌ها پایان کار داده نخواهد شد.
وی عنوان کرد: حتی افرادی که به دنبال تجدید بنا هستند، باید شرایط را برای تأمین پارکینگ مورد نیاز واحد مسکونی، تجاری و یا اداری خود مهیا کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی خرم‌آباد ببا بيان اين كه یکی از برنامه‌های اصلی شورای اسلامی شهر بالا بردن نرخ جریمه حذف پارکینگ در هر شرایطی است، افزود: باید از حذف پارکینگ جلوگیری به عمل آوریم تا شهروندان ساخت پاركینگ جدی در نظر بگیرند.
بیرانوند افزود: در غیر این صورت شهروندان عوارض را به شهرداری پرداخت می‌کنند تا این اعتبارات به سازمان به‌سازی و نوسازی شهرداری برای ساخت پارکینگ اختصاص داده شود.
وي اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری، اختصاص جریمه برای حذف پارکینگ‌های صورت گرفته است تا از محل پرداخت این جریمه ها برای ساخت پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر خرم‌آباد استفاده شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: اکنون یکی از مهم‌ترین مشکلات شهر خرم‌آباد وجود ترافیک در برخی از معابر شلوغ و پرازدحام و مرکزی شهر در نتیجه نبود جای پارک است.
بيرانوند با شاره به اين كه دلایل مختلفی برای بروز چنین مشکلی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها بی‌توجهی به ساخت پارکینگ در واحدهای تجاری، مسکونی و اداری در سال‌های گذشته بوده، تصريح كرد: در ادوار گذشته به دلایل مختلف شاهد بودیم که متقاضیان با پرداخت هزینه اقدام به خرید پارکینگ می‌کردند و در نتیجه پارکینگی در یک واحد مسکونی احداث نمی‌شد.
وي عنوان کرد: مثال بارز این موضوع را می‌توان زمانی مشاهده کرد که هنگام ساعت‌های ابتدایی صبح اغلب جای پارک‌های خیابان‌های اصلی شهر توسط کسبه یا کارمندان اداره‌ها گرفته می‌شود.
بيرانوند افزود: در نتیجه شهروندان برای پارک چند ساعته خودرو خود با مشکل مواجه می‌شوند، برای مدت طولانی وقت خود را صرف پارک خودرو می‌کنند.
***
به گزارش يافته، "محمد اصلاني" معاون عمراني استانداري لرستان نيز امروز اعلام كرد مهندسان ناظري كه گزارش تخلفات ساخت و سازهاي شهري در استان را گزارش نكنند، به سازمان بازرسي و مراجع ذي ربط جهت برخورد قانوني معرفي مي‌شوند.
قابل ذكر است مشاهدات عيني خبرنگار يافته از سطح شهر خرم‌آباد حاكي از آن است كه جلوي ادامه ساخت بسياري از آپارتمان‌ها و بناهاي سطح شهر توسط شهرداري گرفته شده و بساز و بفروش‌هايي كه پيش از اين ادعا مي‌كردند با پرداخت جريمه و يا موارد ديگر به هر طريق مي‌توانند كارشان را پيش ببرند، مدتي است نقره‌داغ شده‌اند.
اميدواريم اعضاي شوراي شهر خرم‌آباد به عنوان نماينده و امين مردم و نيروهاي شهرداري تا سر حد امكان جلوي تخلفات اين عرصه را بگيرند تا آيندگان بر عملكرد آنان خرده نگيرند كه چطور ساختمان‌هايي توسط برخي اشخاص به صورت خلاف موفق به ساخت و ساز در مركز استان شده‌اند.
يادمان باشد با ناديده گرفتن برخي از موارد قانوني و اجازه دادن به ساخت و سازها با تخلف و نيز زير سبيلي رد كرن آن‌ها، تا سال‌ها برخي بناها باعث ايجاد مشكلات عديده براي يك شهر و سكنه‌اش مي‌شود كه فرزندان مسوولان مربوطه نيز در آن روز به عنوان يك شهروند از اين موضوع خواهند برد.
پس از هم‌اكنون اجازه ندهيم سيماي آينده شهرمان زشت و ناشايست شود و سنگ بناي درست ساخت‌وسازها و نيز تعذيض معابر را به درستي بنا نهيم.

دیدگاه‌ها  

#1 ali 1395-06-11 01:53
ديمه مويي!!
نقل قول کردن
#2 شهروند خرم اباد 1395-06-11 14:39
با سلام این همه تند وتیز شدن و بگیر وبند امروز شهرداری برای گرفتن پول از برخی شهروندان ضعیف می باشد و گرنه چرا در طول چند دهه اخیر بساز و بفروش ها با عدم تامین در ملک تجاری خود عملا بار ترافیک حتی مجتمع ای تجاری خود را به کوچه های اطراف کشانده به عنوان نمونه یکی از پزشگان شهر که ساخت وساز می کند ر خیابان مطهزی نبش کوچه نوری کرمانشاهی چند طبق تجاری ساخته بدون اینکه یک متر پارکینگ تعبیه کند و کسی هم کاری با ایشان وامثالهم نداردو یا در خیابان سرچشمه نیز اخیرا این اتفاقات دارد می افتد جا دارد تا بلای خ مطهری به سرش نیامده قانون احداث پارکینگ را عملا اجرائ کنند .
نقل قول کردن
#3 شهروند 1395-06-11 18:17
جناب مهندس یک واحد تجاری 12متری پارکینگ از کجا تامین کنه لطفا توضیح دهید هدفتون فقط پول گرفتن و خرج کردن در ناکجا آباده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا