یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان از آموزش معلمین دانش‌آموزان و والدین آن‌ها جهت پيش‌گيري از آسيب‌هاي مواد مخدر در سطح استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "غلامرضا آقا‌میرزایی" ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آموزش شناخت و پیشگیری مواد مخدر در سال تحصیلی 95_96 با مشارکت آقا میرزایی مواد مخدر لرستانآموزش‌ و پرورش انجام خواهد گرفت.
وی با تأکید به این که در حوزه فرهنگی پیشگیری در کل کشور جز سه استان اول هستیم، اظهار داشت: پیش‌گیری از اعتیاد به مواد مخدر در استان ما جز اولویت‌های اول است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: تعداد 157 هزار و 500 نفر آموزش پیشگیری و شناخت اعتیاد را در طی خواهند کرد و در کنار آموزش دانش آموزان، آموزش والدین هم باید صورت بگیرد چراکه در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت.
اقامیرزایی با اشاره به ابن که تعداد معتادان متجاهر مرد در سال گذشته 700 نفر و خانم‌ها 100 نفر بوده‌اند بیان کرد: مرکز نگهداری معتادان باباعباس شهرستان خرم‌آباد در حال به‌سازی هست و از بهترین امکانات برای ساخت آن استفاده کرده‌ایم لذا تا 3 ماه آینده به یکی از برترین مراکز 16 در کشور تبدیل خواهد شد.
وی گفت: از بین 500 نوع ماده مخدر در کل کشور درصد بالا و قابل‌ توجهی از معتادان آلوده به ماده مخدر صنعتی شیشه که بسیار خطرناک است هستند.
این مقام مسوول در رابطه با حوزه اشتغال بهبودیافتگان عنوان کرد: به ازای هر نفر که توسط کارآفرینان به کاری مشغول شوند ده میلیون تومان وام بانکی با کارمزد 4 درصد تعلق خواهد گرفت لذا این عمل نوعی تشویق و کمک به بهبودیافتگان به حساب می‌آید چرا که آن‌ها با مشکلات مالی و معنوی بسیاری روبه‌رو هستند.
اقامیرزایی با اشاره به تهیه طرح جامع پاک‌سازی مناطق آلوده شهری و روستایی اظهار داشت: در این طرح نقاط آلوده بعد از شناسایی پاک‌سازی شده و قبل از اجرای هر عملیات وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی در این رابطه مشخص شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در خصوص وضعیت اعتبارات این شورا گفت: میزان اعتبارات شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان در سال ۹۳ حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.
وی با بیان اینکه با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته میزان اعتبارات این شورا طی سال گذشته به بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت تصریح کرد: همچنین علاوه بر این اعتبار، ۴۰۰ میلیون تومان نیز از سوی استانداری لرستان به شورای مبارزه با مواد مخدر استان پرداخت شد.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر یکی از مهم‌ترین موارد را در رابطه با مراکز ترک اعتیاد لزوم رعایت استانداردها برشمرد و گفت: ساماندهی و جداسازی مراکز مجاز و غیرمجاز اهمیت ویژه‌ای دارد و تعداد 42 مرکز استاندارد و مجاز وجود دارد لذا مراکز غیرمجاز به‌محض شناسایی برخورد شده و پلمپ خواهند شد.

دیدگاه‌ها  

#1 تا ببینیم و… 1395-06-01 15:34
من هر روز این نازنین چهره هارو می بینم تو شهر ولو اند و لول میخورند اکثرأ هم تو پارک شهر جنب سینما استقلالند
نقل قول کردن
#2 همشهری 1395-06-01 16:11
معتاد و متکدی و افراد به اصطلاح خل وضع تو سطح شهر زیادن و چهره ی زشتی رو در سطح شهر بوجود اوردن .
نقل قول کردن
#3 amin 1395-06-01 17:43
نسبت به گذشته بهتر شده .یعنی با توجه به اینکه جمعیت معتادین بیشتر شده ولی در مکان های عمومی کمتر می :eek: بینیمشون
نقل قول کردن
#4 چرا 1395-06-01 19:40
چرا و چگونه این همه معتاد داریم؟با تبلیغات و اطلاع رسانی و ضررهای اعتیاد چرا هنوز از آمارشان کم نشده و هر روزه افراد جوان زیادی قربانی میشوند؟چرا با سوداگران موادمخدر که براحتی مواد میفروشند و نسل جوان را از پای درمیآورند برخورد جدی تری صورت نمیگیرد و افزایش جریمه و حاد تر شدن مجازات صورت نمیگیرد؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا