یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل منابع طبیعی از بخاری ساخته شده جهت استفاده در مراسم گل‌مالی عاشورا بازدید کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، سال 92 انجمن طلایه‌داران زاگرس (دوست‌داران طبیعت) با همکاری موسسه متارخ اقدام به ساخت آزمایشی یک دستگاه بخاری جهت مراسم عاشورا نمود.
این بخاری که با نصب چهار کپسول گاز مایع کار می‌کند ضمن استفاده از سوخت پاک باعث جلوگیری از تخریب جنگل‌ها می‌شود، در این راستا این بخاری به‌صورت آزمایشی در محرم سال 1392 در محله درب دلاکان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که مورد توجه سینه‌زنان قرار گرفت.
سال 93 بازرسان موسسه استاندارد ایران از این بخاری بازدید و ایراداتی را مطرح نمودند که پس از رفع نقص مورد بهره‌برداری و ساخت انبوه قرار گیرد.
سال 94 به علت نبود بودجه این طرح عملیاتی نشد، روز گذشته "شیرزاد نجفی" مدیر کل منابع طبیعی استان پس از بازدید از این بخاری عنوان نمود که هیچ‌گونه بودجه‌ای جهت ساخت این بخاری در اختیار ندارد، ولی با توجه به فصل بودجه‌ریزی چنانچه بودجه جهت ساخت حداقل 200 دستگاه از این بخاری در اختیار داشته باشد شبانه‌روز حاضر است تلاش نماید تا این تعداد بخاری امسال در اختیار هیات مذهبی قرار گیرد.
پدر بلوط ایران هم با اشاره به اینکه سالانه در اثر آتش زدن درختان در مراسم گلمالی روز عاشورا، تعداد زیادی از درختان بلوط تبدیل به خاکستر می‌شود و روند احیاء جنگل‌های بلوط به‌کندی صورت می‌گیرد؛ ساخت این بخاری را جهت مراسم عاشورا حسینی امسال خواستار شد.
"مظفر افشار" اعلام کرد که آماده همه گون همکاری جهت ساخت این بخاری است.
 مدیر عامل موسسه متارخ هم از روند ساخت و اشکالات مطرح شده توسط موسسه استاندارد توضیحاتی داد.
"سید محمد قاسمی" گفت: ایراد موسسه استاندارد فاصله 4 متری کپسول‌های گاز از منبع حرارت است و این ایراد جزئی در ساخت انبوه باید رعایت شود و با استفاده از این بخاری ضمن حفظ منابع طبیعی از سوختن اسفالت خیابان‌ها و ایجاد دود و آلودگی هوا جلوگیری می‌شود.
طرح جایگزینی بخاری به‌جای هیزم در مراسم عاشورا چشم‌انتظار بودجهخبر: بهروز حیدری

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1395-06-01 09:01
باسلام باجناب بازوند صحبت کنید بادلسوزی ومحبتی که به طبیعت ولرستان داره همکاری میکنه
نقل قول کردن
#2 دد 1395-06-01 09:27
فکر خوبی است باید عملی شود بهای یک درخت بلوط فکر کنم برابر ساخت صدها دستگاه از این بخاری است
نقل قول کردن
#3 شهروند 1 1395-06-01 12:00
سلام بنظر این حقیر ثواب این کار بیشتر ازبهضی از موارد برگزاری مراسم محرم میباشد ، ای کاش مسئولین هیات بجای بعضی از هزینه های بسیار زیاد بی مورد در مراسم محرم از همین حالا بفکر تهیه این بخاری باشند ؛ بخدا در مراسم روز عاشورا خیلی از مردم برای از بین رفتن این جانداران مهربان عزادارند، به امید روزی که دیگر درختان در روز عاشورا نمیرند
نقل قول کردن
#4 لبافی 1395-06-01 13:52
خدا خیرش بدهد هرکسی که این مشعل حرارتی را پیشنهاد و توزیع کرده باور بفرمایید سالانه هزاران درخت تنومند را خاکستر میکنیم که یقینأ مورد پسند خدا و معصومین علیه السلام نیست چون این بزرگواران بارها و بارها در احادیث ذکر و توصیه کردند که کاشت درخت یک صدقه جاری است و محمد رسول الله(ص) حتی آسیب رساندن به شاخه های درختان را همانند صدمه زدن به بالهای ملاعک و فرشتگان تشبیه کرده است.امیدوارم این مشعلها به تعداد کافی بین هیعتها پخش شود و فرهنگسازی کنیم که نه صدمه به محیط زیست بزنیم نه با آتش زدن درختان در وسط خیابان آلودگی ایجاد کنیم و به آسفالت خیابانها هم آسیب نزنیم و رعایت حال کارگران شهرداری را بکنیم
نقل قول کردن
#5 شهروند خرم اباد 1395-06-01 15:38
با سلام خییرین هیتها همان طوریکه هزینه ساخت علم / چاچراغ / نصب چراغ و پازرچه و سایر نذورات را می دهند هزینه ساخت بخاری را برای هیتهای خودشان بدهند چه نذری از این بالاتر نه درختی از بین میرود و نه خطر جانی مانند اتش روشن کردن دارد.
نقل قول کردن
#6 علی 1395-06-01 15:55
کار خوبی است، علاوه بر قطع درختان و آلودگی هوا و... خرابی آسفالت خیابانها (محل روشن کردن آتش) موجب زشتی چهره شهر خرم‌آباد و ایجاد چاله و خسارت به خودروهای مردم میشود، این واقعیت قابل مشاهده و فیلمبرداری است و غیر قابل انکار است!
نقل قول کردن
#7 خرم آبادی 1395-06-02 00:00
کار بسیار بسیار عالیه انشاءالله که در دستور کار قرار بگیره آقای افشار از دلسوزان و مفاخر استان هستند
نقل قول کردن
#8 همشهری 1395-06-02 12:54
از خیر دلسوز اقای پهلوان ملکشاهی کمک بگیرید قطعا ایشان چون کمربسته امام حسین ع بوده و خود ایشان در امور مذهبی خصوصا ساخت مسجد خیرات نموده اند قطعا برای خرید اینچنین شعله افکنهایی برای جلوگیری از قطع درختان زاگرس که امروز مانند سوی در برابر غبار و گرد و خاک و نیز حفظ منابع اب استان بسیار مهم و حیاتی و تعیین کننده محسوب میشوند نقش موثری دارند حتما کمک خواهند نمود
نقل قول کردن
#9 مهران رشیدی 1395-06-02 15:31
مدتهاست جناب مهندس قاسمی دلسوزانه دارن روی این پروژه کار میکنن امیدوارم به تولید انبوه برسه
نقل قول کردن
#10 رفتار 1395-06-06 12:30
مقداری از بودجه ی این کار رو میشه با کمک خیریه به دست آورد.اگه در مساجد و هیئت ها این موضوع مطرح بشه افراد زیادی هستند که کمک کند حتی ممکنِ تمام بودجه فراهم بشه.
*جالبِ من چند روز پیش این بخاری رو توی موسسه ؟؟؟دیدم از دوستم پرسیدم چیه اون هم نمیدونست،فکر می کردیم نوعی شعله گاز برای آشپزیِ
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا