یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری لرستان گفت‌: نکات ایمنی در اکثر ساختمان‌های ساخته شده در شهر خرم‌آباد، رعایت نشده است.
به گزارش پايگاه خبري يافته، "محمد تقي شاكرمي" در جلسه با مسوولان شهرداري خرم‌آباد با تاكيد بر لزوم رعايت استانداردهای تعریف شده در ساخت و سازها اظهار داشت: باید تمامی ساختمان‌های بلند، تجهیزات ایمنی و اطفای حریق کامل و خودکار داشته باشند تا در زمان وقوع حادثه، اقدامات سریع و لازم صورت گیرد .
وی با اشاره به اين كه با توجه به گستردگی مجتمع‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری خرم‌آباد طی چند سال گذشته‌، متاسفانه دقت کافی در نصب تجهیزات ایمنی در ساختمان‌ها اعمال نشده است، افزود: بنابراین مسئولان شهری و دستگاه‌های مرتبط اجرایی باید با جدیت تمام این موضوع را در دستور کار قرار دهند.
شاکرمی تصريح كرد: استفاده از کامپوزیت‌هایی که چند سالی است در ساختمان‌سازی و نماسازی استفاده می‌گردد و سال‌های زیادی است كه این محصولات در دنیا رواج دارد‌ بايد اجرايي شود اما مشکل استفاده از این مصالح در ایران آن است که مصالح وارد شده‌اند اما استانداردهای اجرای آن‌ها رعایت نمی‌شود!
معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با بیان این که ایمنی و حفاظت از شهر در برابر حریق به دو بخش پیش‌گیری و حفاظت تقسیم می‌شود، افزود: در بخش پیش‌گیری باید تمامی تمهیدات لازم صورت پذیرد تا حادثه‌ای رخ ندهد، ولی حادثه امری اجتناب‌ناپذیر است و حتی کشورهای پیشرفته دنیا هم به ایمنی 100 درصد دست نیافته‌اند.
شاکرمی در ادامه بيان كرد: در بخش حفاظت شهر که خود به تمامی ساختمان‌ها‌، معابر و فضاهای عمومی و تاسیسات شهری تقسیم می‌گردد، می‌بایست موارد ایمنی رعایت گردد.
وي با بيان اين كه برای ایمن‌سازی بیشتر باید نسبت به اصلاح رفتار مردم فرهنگ‌سازی نمود‌، تأكيد كرد: بايد آموزش‌های عمومی را در دستور کار قرار داد که بخشی از این امر مستلزم همکاری صدا و سیمای لرستان با سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد به منظور آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم است.
اين مقام مسوول قضايي داشت: از مدتی قبل جلسات تعاملی با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد داشته‌ایم و تأکید کرده‌ایم کلیه ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌بایست دارای سیستم‌های هشدار، اعلام و اطفای حریق و سایر موارد ایمنی لازم باشند‌.
شاكرمي گفت: در جلسه "‌طرح شناسنامه ایمنی ساختمان‌" همین موضوع را به سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد و نیز سازمان نظام مهندسی لرستان اعلام کرده‌ایم که موضوع ایمنی و سیستم‌های اعلام و اطفای حریق را در بازدیدهای خود قرار داده و به دقت زیر نظر داشته باشند.
وي افزود: اجرای این طرح تاثیرات بسیار مثبتی بر ایمنی ساختمان‌های شهر خرم‌آباد و پیش‌گیری از وقوع حوادث خواهد داشت
شاكرمي خاطرنشان كرد: از طریق معاونت پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری لرستان همکاری نزدیکی با سازمان آتش نشانی خرم‌آباد صورت گرفته تا شاهد اجرای کامل قوانین پیش‌گیرانه ایمنی در ساختمان‌ها و اجرای طرح شناسنامه ایمنی ساختمان‌ها باشیم.
وي بیان داشت: اگر سازمان آتش‌نشانی توان عملیاتی خود را 100 درصد نماید به دلیل عدم رعایت ایمنی از سوی شهروندان باز هم شاهد حوادثی خواهیم بود و بیشترین علل وقوع حادثه و حریق ناشی از بی‌اطلاعی و بی‌دقتی مردم است.
معاون دادگستري لرستان با اشاره به اين كه کانون‌های خطر در شهر خرم‌آباد کم نیستند و در این رابطه پی‌گیری‌ها همچنان ادامه دارد تا بتوانیم کانون‌های خطر‌آفرین شهری را توسط سازمان آتش‌نشانی خرم آباد شناسایی و نظارت كنيم، افزود: ما از نظر قوانین مشکلی نداریم اما در اجرای قانون و مقررات توسط برخی متولیان ساخت و ساز شهری کوتاهی می‌گردد.
شاکرمی با بيان اين كه معاونت عمرانی استانداری لرستان می‌بایست نظارت و اهتمام ویژه‌ای نسبت به امر ساخت و سازهای شهری داشته باشند تا قوانین به درستی اجرا و شاهد ارتقاء ایمنی بیشتر ساختمان‌ها باشیم‌، گفت: سازمان نظام مهندسی لرستان نیز بايد بر عملکرد مهندسین ناظر خود نظارت بیشتری داشته و با مهندسینی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌نمایند برخورد لازم و قانونی صورت پذیرد.
وي در پايان افزود: دادگستری استان لرستان با تمام توان از حقوق مردم و در بخش ایمن‌‌سازی ساخت و سازهای شهری دفاع می‌نماید.
 طرح شناسنامه ایمنی ساختمان‌ها اجرايي مي‌شود
خبر و عكس: رضا تركمن‌شاهي

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا