یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: آتش زدن جنگل‌ها و منابع طبیعی جنایت علیه بشریت است و باید با عاملان آن‌ها برخورد شدید صورت گیرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "جعفر بدری" در نشست دوره‌ای شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال که در خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به لزوم حفاظت از اراضی ملی گفت: خوشبختانه عزم جدی در همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از سوء استفاده از اراضی ملی و بیت‌المال وجود دارد، هر چند در عمل برخی مسامحه‌ها مشاهده می‌شود.
وی افزود: در مسیر حفاظت از اراضی ملی و یا بازپس‌گیری آن‌ها برخی موانع اجتماعی و تهدیدها وجود دارد ولی ما باید به سرعت و با قاطعیت مالکیت دولت را تثبیت کنیم.
بدری همچنین با اشاره به ساخت و سازهاي غیرمجاز تصریح کرد: هیچ‌کدام از دستگاه‌های خدمات رسان دولتی حق ندارند به ساختمان‌های غیرمجاز خدماتی مانند آب، برق، گاز و ... ارائه کنند.
دادستان خرم‌آباد نیز در این دیدار ضمن اشاره به اقدامات انجام‌شده در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز خصوصاً در مناطقی چون پشته حسین‌آباد، فلک‌الدین و کوی جهادگران گفت: با کمک و تلاش خوب شهردار خرم‌آباد ساخت و ساز غیر مجاز به حداقل رسیده است.
"سعید رازانی" خاطرنشان کرد: صرف طرح مسئله دردی را دوا نمی‌کند بلکه باید پس از آن پیگیری مجدانه صورت بگیرد.

با حذف افراد رشوه‌گیر، ساخت و ساز غیرمجاز به حداقل رسیده است
 شهردار خرم‌آباد نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده در دو سال اخیر بحث تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز به یک مطالبه تبدیل شده است.
 "يحيي عیدی‌بیرانوند" گفت: متأسفانه در گذشته در بحث ساخت و سازهای غیر مجاز به‌ندرت تخريبي صورت گرفته به این معنا که اصولاً اراده‌ای براي اين كار نبوده است.
وی افزود: 200 هکتار از اراضی دولتی با کاربری فضای سبز توسط شهرداری از دست مالکین غیرمجاز و دلالان خارج شده و در حال تبدیل به فضای سبز هستند.
عیدی‌بیرانوند خاطرنشان کرد: اجرای قانون منع ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز مهم‌ترین عامل پیش‌گیری از این مشکل بوده و ما خواستار جمع‌آوری انشعابات برق و گاز و آب در اراضی دولتی با کاربری فضای سبز هستیم.
شهردار خرم‌آباد تصریح کرد: با نظارت مستمر دادستان مرکز استان و مدیریت شهرداری، برخورد قاطع و حذف افراد فاسد و رشوه‌گیر از مجموعه شهرداری ساخت و ساز غیرمجاز را به حداقل رسانده‌ایم.
وی در پایان با اشاره به آزادسازی مناطقی چون کوی جهادگران؛ شهرک پارسیلون، بلوار فروردین و ... از برنامه‌ریزی برای کاشت 60 هکتار نهال در کوی جهادگران خبر داد.
قابل ذکر است نشست دوره‌ای شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال در ساختمان دادگستری استان لرستان و با حضور رئیس‌کل دادگستری لرستان، دادستان خرم‌آباد، شهردار خرم‌آباد و جمعی از مدیران کل و نمایندگان اداراتی چون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور آب و ... برگزار شد.
نشست دوره‌ای شورای حفاظت از اراضی ملی و بیت‌المال

دیدگاه‌ها  

#1 ali 1395-05-14 18:18
وقتي كار از كار گذشته.....
ابتدا چرا بايد ساخت و ساز غيرمجازي صورت بگيره و جالب تر از طرف ارگان ها خدمات دريافت كنه بعد تصميم به تخريب بگيريد!
كنترل و نظارت خيلي سخته?
نقل قول کردن
#2 حسین 1395-05-15 16:45
زمان شهردارمهرابی ساخت وسازغیرمجازبه صفررسیده بود وکلی هم ساخت وسازغیرمجازتخری ب شد نبایداون همه زحمت مهرابی رونادیده گرفت
نقل قول کردن
#3 پرناک 1395-05-17 12:02
الان تمام منازل مسکونی فلک الدین جنب آرامستان خضر یا آخر دره گرم اکثرأ غیرمجازند و صاحبانشان هم غیربومی و فاقد سندمالکیت هستند.آیا این مناطق حاشیه نشین و غیررسمی درآینده آسیب اجتماعی برای شهر ایجاد نمیکنند؟اکثر ساخت و سازها در نقاط کور و ایزوله ایجاد میشوند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا